Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: Dåligt Omdömme Saab Akalla

  1. #1

    Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Idag var jag och lämnade in bilen på Saab Akalla.
    Började med att på morgonen kl 07.00 så hade dom 3st riktigt trötta personal som skulle ta emot en ca 17 pers som stog i kö vilket tog en jädrans tid. När jag väl kommer fram så är allt frid och fröjd pratar med tjejen och säger att jag vill ta bort en tillagd service del, allt ok ingen problem. Hon ber mig sätta en kråka på papperet och så får jag min lilla lapp för bilen.. Allt ok ännu.
    Sen ringer dom och säger att jag behöver byta bromsbelägg för att dom är slitna.. Tack säger jag men jag ska ju ändå uppgradera bromsarna till sommaren så det behövs inte göras.. Bra.

    När jag sen ska hämta bilen så är allt i sin ordning.. Och så priset.. ????? Vaa.. 3600:-
    vadåå säger jag, Jag har ju beställt en så kallad 3D service som kostar 1495:-, jag pratade ju med en kille om allt på telefon och jag fick först pris på 2200 med ac filter byte, Men när jag kommer in så sa jag att jag inte ville ha luftfilter bytet då jag ska sätta in ett kolfilter istället... Ja men det är en 3Dx service som är gjord.. Men det har ju inte jag beställt..

    Inga konstigheter killen i kassan pratar med en annan kille.. Roligt nog så är det samma kille som jag hade pratat med i telefon och tagit emot service anmälan och han kom även ihåg vårat samtal. Fick till svar att nått måste blivit fel, frågade även om inte damen sa priset till mig som stod på papperet.. Nä, jag fick papperet och hon sa en kråka här bara till mig.. Jag reflektera ju inte över det.. Killen sa nämen detta löser vi.. Så går dom in till sin chef och kommer tillbaka efter ca 10 min och då är det den första som tog emot mig..

    Nä tyvärr så här sa min chef,, Du har ju skrivit på så då har du godtagit det. Men Va fan,, Jag har ju inte beställt den servicen,, .. Skit förbannad.. Killen i kassan är jätte trevlig och bra bemötande, Men fy fan för deras chef/er. Jävligt dåligt tycker jag.. Hade inget val än att betala 2200:- mer än vad jag hade fått pris på och vad jag igentligen hade beställt Dålig Dåligt Saab Akalla..
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    829

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Ja sånt får dom ju återkommande kunder på

    Kanske läge att maila denna tråd till chefen
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  3. #3
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 393
    Medlem#
    6935

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Prova att söka lite här på forumet, finns hur många trådar som helst om just Akalla och inte i en enda av dom står det något positivt.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  4. #4
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 338
    Medlem#
    8644

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    En lärdom av detta (som iof borde vara självklart för en vuxen människa) är att faktiskt kolla vad man skriver på

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  5. #5
    Steg 1 Schollins avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 245
    Medlem#
    7113

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Vad är en 3d service och en 3Dx? Och vilken bil hade du inne?
    Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
    Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
    Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero

  6. #6

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    En lärdom av detta (som iof borde vara självklart för en vuxen människa) är att faktiskt kolla vad man skriver på
    Säger du det, trodde ju att jag skrev på att jag lämnat in bilen.. Inte för själva servicen. Man jag antar att du alltid läser allt innan du skriver på även fast du vet vad det är.. Duktig du är
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  7. #7

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Citat Ursprungligen postat av Schollin
    Vad är en 3d service och en 3Dx? Och vilken bil hade du inne?
    http://svenskabil.se/verkstad/Saab_3D_Service.aspx här kan du läse om vad det är. Det var bilen i signaturen 9-3 ss
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Någongång i början av det här milleniumet gjorde jag ett par servicear hos Saab i Akalla men sedan dess aldrig mer. Hade kanske otur men i så fall har jag haft en väldans tur sedan jag bytte serviceverkstad.
    Saab 9-3 2.0T 1998, Saab 9-3 Aero Cab 2001, Plymouth Gold Duster 1972

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    81

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Även om Saab skulle funnits kvar är skulle jag aldrig köpt en ny pga Svenska bil. Sämre service och utförda reparationer är nog svårt att hitta.

    Behöver nu byta en framskärm på min 3 år gamla bil pga deras inkompetenta arbete. Att de sedan försökte lura försäkringsbolaget att de även bytt huv mm var väl bara grädde på moset.
    Tidigare: Saab 900i, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 SC. Nu: Volvo

  10. #10
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 338
    Medlem#
    8644

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Citat Ursprungligen postat av neonodia
    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    En lärdom av detta (som iof borde vara självklart för en vuxen människa) är att faktiskt kolla vad man skriver på
    Säger du det, trodde ju att jag skrev på att jag lämnat in bilen.. Inte för själva servicen. Man jag antar att du alltid läser allt innan du skriver på även fast du vet vad det är.. Duktig du är

    Sedan jag gick på en liknande mina hos företaget Tre (vilket innebar att jag satt med en oönskad tilläggstjänst i 18 månader) så läser jag alltid igenom vad jag skriver under. Men ja, man lär sig den hårda vägen helt enkelt. Företag oavsett bransch lever på att få så många kulor in som möjligt, så det är alltid bättre att vara på sin vakt.


    Ber om ursäkt om det lät drygt, men det är tyvärr den bistra verkligheten

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    541

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Tyvärr Svenska Bil, Akalla i ett nötskal. Min lista över fel de begått är låååång. Man får vara glad om inte bilen kommer ut i ett sämre skick än när man lämnade den.

    Tyvärr tvingas jag ha med dem att göra ibland för garantiåtgärder.

    När jag var där i somras (förgäves, de ringde och bad mig komma in och hade sen ingen behörig tekniker på plats...) så började jag prata med en tjej när vi väntade på vår tur. Hon körde Corvette och skulle ordna några småsaker, typ stämplar i serviceboken som missats eller något liknande. Hon sa att hon aldrig längre lämnade bilen hit. Det finns bättre verkstäder. Jag håller med adameri att jag aldrig skulle köpa en ny Saab (om det var möjligt) om Svenska Bil i Akalla var den enda jag kunde vända mig till. Det skrev jag även till servicechefen redan för 15-20 år sen...

  12. #12

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Summa Sumarum.. Av allt jag hört så lämnar jag hellre bilen till Mekonomen för service hädan efter. Synd dock för man tycker att en sån pass stor aktör som svenska bil borde ha minoritet av sådana här skriverier.
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  13. #13

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Citat Ursprungligen postat av neonodia
    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    En lärdom av detta (som iof borde vara självklart för en vuxen människa) är att faktiskt kolla vad man skriver på
    Säger du det, trodde ju att jag skrev på att jag lämnat in bilen.. Inte för själva servicen. Man jag antar att du alltid läser allt innan du skriver på även fast du vet vad det är.. Duktig du är
    Man kan inte veta vad man skriver på, om man inte läser det först!
    Signaturlös

  14. #14
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    STOCKHOLM
    Inlägg
    2 278

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    neonodia->

    Man åker till Promotor i Åkersberga istället. Fri lånebil ALDRIG något strul.
    Vill man inte åka så långt finns Mats Riesel i Solna, som många verkar nöjda med.

    //Jesper #1873
    Saab 9-5 SC 2,3t Biopower Vector Griffin -09
    Volvo V50 D5 2008 - vinteredition
    TLX801 du är saknad...

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    13

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Citat Ursprungligen postat av Jesper 1873
    neonodia->

    Man åker till Promotor i Åkersberga istället. Fri lånebil ALDRIG något strul.
    Vill man inte åka så långt finns Mats Riesel i Solna, som många verkar nöjda med.

    //Jesper #1873

    Kan bekräfta Riesel i Solna, aldrig några problem där.
    9-5 Aero SC MY-03 ///Mackanized

  16. #16

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Eller Bilforum i Kungsängen.
    Alltid trevliga och inga problem.
    Har aldrig blivit dyrare än uppgjort pris, snarare tvärtom!

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    541

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Jag skulle vilja säga att det finns en hel del bra verkstäder i Stockholmsområdet, och så finns det Svenska Bil i Akalla...

  18. #18
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 338
    Medlem#
    8644

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Citat Ursprungligen postat av Fairlane
    Jag skulle vilja säga att det finns en hel del bra verkstäder i Stockholmsområdet, och så finns det Svenska Bil i Akalla...

    Glöm inte Svenska Bil i Segeltorp....är precis samma usla bemötande där.

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  19. #19
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    7567

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Citat Ursprungligen postat av Echonator
    Citat Ursprungligen postat av Fairlane
    Jag skulle vilja säga att det finns en hel del bra verkstäder i Stockholmsområdet, och så finns det Svenska Bil i Akalla...

    Glöm inte Svenska Bil i Segeltorp....är precis samma usla bemötande där.
    Ja, tyvärr så ha de gått ner sig totalt sen de bytte lokaler för ett par år sedan.
    Det verkar som större delen av personalstyrkan byttes ut i samband med flytten.

    Står man och väntar på hjälp i disken så blir man nonchalerad tills någon till slut känner sig tvungen att hjälpa en.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  20. #20
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Karlshamn
    Inlägg
    1 251

    Re: Dåligt Omdömme Saab Akalla

    Samma fenomen vid Bilexpo Karlskrona.

    Inget fel på de som jobbar på verkstaden, men de som sitter i kundtjänstdisken skulle behöva fundera en extra gång på hur de jobbar.
    De kan sitta tre personer bakom disken och mer eller mindre ignorera en kund som står där och väntar på betjäning. Istället tar de samtal på samtal och söker info på sina datorer och lyfter knappt ens blicken mot kunden vid disken.

    Givetvis är kundservice även att betjäna inkomna samtal/mail. Men det kan göras från slutet kontor. Det ser helt enkelt jäkligt illa ut att ignorera kunden som faktiskt tagit sig till platsen.
    Ursäkta att jag kör Saab och är till besvär.
    Det kommer inte att upprepas. Jag ska inte störa er mer.

    Besöker dem någorlunda regelbundet och det är ALLTID samma sak.
    Nu är det kanske inget unikt jämfört med andra märkesverkstäder, men det är just ingen ursäkt alls.
    Dodge Viper / Porsche 996 C4 Cab / Hummer / Volvo S60 2,4T / Volvo V60 D2
    Professionell räksmugglare

Liknande ämnen

  1. Omdömme ANA Skadeverkstad
    Av Volvoknegarn i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-24, 10:58
  2. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-10-04, 17:11
  3. erfarenheter saab/opel i Akalla, Stockholm
    Av elmlund i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-04-09, 19:26
  4. Saab i Akalla ville åtgärda stolen utan tjafs........
    Av kmannen i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-22, 01:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •