Hej!
Har nu testat allt och hoppas här finns någon vänlig och kunnig själ som kan hjälpa mig.
Har köpt en ng900 -95 med rasad motor och cab som inte fungerar.
Motorn skall bytas men innan dess vill jag veta att jag kan få liv i cabben utan att gå bankrutt helt.
Problemet är att när man trycker på knappen för att fälla cabben första gången (efter att ha slagit på tändningen) hör man ett lätt "klickande" från styrenheten och utgången till låset i "tonneau-lucckan" når ca 1 volt innan man hör ett klickande igen och spänningen försvinner helt.
Har mätt samtliga motorer och microbrytare och de är helt felfria.
Har även lossat kopplingsplinten på styrenheten och via kontakterna "tvångsstyrt" samtliga motorer genom att jorda ena stiftet och satt plus på andra, inga problem går fin fint.
Har även testat olika utgångslägen utan resultat.
Lossat batteriet för att nollställa ECU, helt utan resultat.
Har mätt potentiometrar som åtminstone ändrar värden, om värden sedan är korrekt vet jag inte. Men detta borde väl inte hindra cabben från att röra sig.
Misstänker att styrenheten löser ut för ngt som den vid kontroll märker är felaktigt, men i så fall vad?
Handbromsen är åtdragen, elhissar funkar, batteriet laddat.
Ideer tack, börjar bli en aning frustrerad.
Kan styrenheten vara felet?
OBS bilen är importerad från USA.
Förslag mottages tacksamt.