Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 101 till 111 av 111

Ämne: 9-5 shoppingbilen,9000CSE

  1. #101
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 471
    Laddtrycket fixat med liten extra fjäder.
    Skruvade på fälgarna.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #102
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 471
    9-5:an behöver lite allmän fix av allt möjligt=eftersatt underhåll.
    belägg fram
    ventilkåpspackning
    Oljebyte
    Skruvade fast lös innerskärm
    Monterade alu intercooler

    Tänker ge mig på justering av handbroms samt byte av dom 4 trötta bussningarna bak, i morgon.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #103
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 471
    Har nu justerat handbromsbackarna samt bytt nr.1 bussning

    https://shop.speedparts.se/sv/prod/s...dring/bakvagn/

    Besvärliga bussningar, fick tillverka verktyg.
    Dessa bussningar tycker jag inte att man ska ge sig på som nybörjare.

  4. #104
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 471
    Fick "check engine" på 9000 med 6 blink.
    Lambdasensorn var trög speciellt när den var kall.
    Uppvärmningen i sensorn som var kass.
    Monterade annan beg sensor och felet borta.

    Har nu kört runt och loggat sensorn och det jag kan se är att den alltid vill pendla åt det låga hållet mer än åt det höga.
    Den tror att motorn går lite snålt, vilket jag tycket den borde adaptera bort men tydligen inte.
    Ska se om jag får tid över till att byta grenrörspackning vilken jag tror är boven.

  5. #105
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    1 573
    Utan att knäcka pinbultarna eller har du nya monterade ?

  6. #106
    Steg 4 Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    4 901
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Timpa2 Visa inlägg
    Utan att knäcka pinbultarna eller har du nya monterade ?
    Ibland kan man ha tur.

    Skickat från min GM1903 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  7. #107
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 471
    Citat Ursprungligen postat av Timpa2 Visa inlägg
    Utan att knäcka pinbultarna eller har du nya monterade ?
    Lite av den anledningen som jag måste få en del tid över.
    En massa bygg/renoveringar som pågår så det är lågt tempo på bilsidan.

  8. #108
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 558
    Medlem#
    6973
    Citat Ursprungligen postat av PelleJ Visa inlägg
    Har nu kört runt och loggat sensorn och det jag kan se är att den alltid vill pendla åt det låga hållet mer än åt det höga.
    Den tror att motorn går lite snålt, vilket jag tycket den borde adaptera bort men tydligen inte.
    Ska se om jag får tid över till att byta grenrörspackning vilken jag tror är boven.
    Du har inte möjlighet att kolla fuel trim med tech2, eller med lambdaint med suiten?
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  9. #109
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 471
    Citat Ursprungligen postat av Hyvens Visa inlägg
    Du har inte möjlighet att kolla fuel trim med tech2, eller med lambdaint med suiten?
    Bra förslag!, jag behöver ändå koppla in och justera för att jag tagit bort värmeplattan i insuget(hur man nu gör det?/hittar en liten bockruta vet inte om det räcker)

  10. #110
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 471
    Jag har tagit bort brädan på min 9000 för att försöka förstå varför det blåser så lite ner mot fötterna.
    Tog lös plattan med stegmotorerna och allt verkar fungera den vrider på axlar och kaliberar rätt.
    Om vrider manuellt/eller som vanligt på trumman till läge "neråt" så blåser det lite ur ventilerna.
    Det blåser mer på passagerarsidan än på förarsidan och bakom/under stolarna blåser det också lite, jag tycker bara att det är väldigt klent.
    Möjligtvis är detta helt som det ska men jag tycker att det är ett problem speciellt på vintern men även på sommaren då jag tycker det är skönt med luft ner mot fötterna.
    Ska se om jag kan ta lös plaströren som går neråt för att se om det är stopp eller klämt någonstans.
    Som jag ser det så går luftströmmen först upp mot trumman som sedan riktar det neråt 180 graders sväng.
    Skruvar jag upp fläkten på max så kommer det visserligen mer luft men då börjar det även att sippra förbi till dom andra utblåsen.
    Kan någon svara på om detta är ok så är jag tacksam.

  11. #111
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Holmsund
    Inlägg
    1 471
    Justerat till mjukvaran i 9000, kopierade en del mappar från bin-fil utan värmeplattor så nu funkar det bättre med lambdaregleringen.
    För högt laddtryck genom original downpipe är inte så bra, fick lugna mig lite.
    Grövre rör skulle vara fint men den går rätt fint ändå.

Liknande ämnen

  1. Innrebelysning från grön till röd`?
    Av GiiZzMOo i forum Utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 09:42
  2. 9-5 Aero-02 läcker gul-grön vätska... Styrservot?
    Av NiclasNohren i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 23:25
  3. Från orange till grön lcd panel.
    Av Spazzme i forum Utseende och styling
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 23:41
  4. eucalyptus grön viggen/aero ?
    Av Turbo_Knuff i forum Utseende och styling
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-07-04, 13:42
  5. Tempgivare med grön kontakt, till vilken bil?
    Av Mackan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 17:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •