Nu vet jag inte exakt hur man brukar göra på T7, men på T5-bilar finns ett färdigt kontaktstycke bakom handskfacket som man kopplar in sig på.Ursprungligen postat av fabbe
Nu vet jag inte exakt hur man brukar göra på T7, men på T5-bilar finns ett färdigt kontaktstycke bakom handskfacket som man kopplar in sig på.Ursprungligen postat av fabbe
900R 2,3T Projekttråd
VW Passat Variant -12
"Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h
Menar precis det, testa den svarta.Ursprungligen postat av Schollin
///Mackanized
Tillbaka
Tack Dalhjelm för växellådsbytet och schollin för lådan den verkar fungera som den ska dock hade vi lite trassel med växellådsfästet iom att lådan e från -03 och bilen -98.
Jag har en röd DI liggandes jag ska pröva med samtidigt som ja byter stift.
Mackan varför ska jag pröva med en svart ??
Har beställt hem ett canusb som får bli fast monterad ibilen räknar med att kunna montera allt i helgen.
Precis ! hittade i T5 suite dokumentationen (där det står massa nyttigt) exakt vart man kopplar in sig dessutom skulle två kablar byglas i kontaktdonet föratt tillåta programmering.Ursprungligen postat av Travis
/Fabbe
Jag som tidigare var el-dyslektiker klarade ju av att bygga ihop en sladd, så du borde ju fixa det på nolltidUrsprungligen postat av fabbe
Det som tar längst tid är ju att beställa delar från Svenska Bil.
900R 2,3T Projekttråd
VW Passat Variant -12
"Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h
Hehe jo absolutUrsprungligen postat av Travis
vad för delar tänker du på nu ??
Man kan fula sig och bara sätta in kabelskor i kontakten som finns i bilen, men jag tycker det är snyggare att göra det ordentligt, så det är ett kontaktstycke som behövs och fem kabelskor, utöver själva kabeln då.Ursprungligen postat av fabbe
900R 2,3T Projekttråd
VW Passat Variant -12
"Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h
Jaha va du va seriös då Själv tänkte jag bara löda på kablarna bakom kontaktenUrsprungligen postat av Travis
Misständningarna är borta, bilen går kalas !!
Mera info i felsökningstråden (så slipper ja dubbel posta)
http://forum.saabturboclub.com/viewt...18765#p2218765
//Fabbe
Ja, man vill ju kunna ta loss den och enkelt sätta in den i en annan bil om man ska hjälpa någonUrsprungligen postat av fabbe
Härligt att misständningarna är borta! Fixa kylarslangen och sen är bilen färdig för att leka med?
900R 2,3T Projekttråd
VW Passat Variant -12
"Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h
Kylarslangen är temp fixad, kortade den en bit, tryckte på den för kung och fosterland och dit med en riktig slangklämma.
Återstår att se hur lungt jag vågar ta det hemåt
Det enda som är kvar just nu är på med chassikitt från GE (väntar på speedparts semesterstängt) Och montera bromsarna som en kille på forumet skulle skicka för 3v sedan.
//Fabbe
Köra lugnt går hur fint som helst. Gasa inte för vid varje växling kränger motorn riktigt bra! Om du inte har bytt alla motor-/växellådsfästen och monterat 9000 övre fästet?Ursprungligen postat av fabbe
Saab 9-3SS Aero 2.0T - Schollins Sväng Edition Projekttråd
Saab 9-3NG Cab 2.0T - Cabben
Saab 9-5NG Turbo6, Saab 9-5NG Hirsch Biopower, Saab 9-4X Aero
Då har det börjats montera chassi kittet från G&M, bak va inga problem alls.. dock tyckte jag inte den sänkte så mkt.. kanske sätter sig lite efter ett tag. Eller så blir den inte lägre då den saknar inredning där bak = rätt lätt = lite högre.
När jag skulle byta främre dämparna hade jag sönder bägge mina ledhantag när jag skulle lossa navmuttern.. 2m långt järnrör ger rätt mycket NM
Får investera i ett fetare 3/4" ledhantag tror jag.. borde palla mer än vad mina 1/2" gjorde.
Dessutom monterades tarox-belägg på bakbromsarna och ena oket byttes för det kärvade och låg an. Luftade med hemma bygd luftslang och byggde tryck med bromspedalen. Inte optimalt men budget och fungerar. Viktigt att hålla öga på nivån i behållaren bara.
Kan ju även bjuda på en 100-150 tid, 4,5sec
Vilket betyder att den går som den borde
//Fabbe
Mina toppmuttrar satt så inåt helvete första gången jag skulle lossa dom med. Löste det med en förbannat krallig mutterknack på farsans jobb. Om du har nån liggandes är det ett tips! Slipper man mothållet med.
Ursprungligen postat av Bagarn
Ahh nä toppmuttern va inge större problem.. ett rör på rörtången och min fina fastlåsning enligt bild gick bra Däremot så sitter navmuttern extreeeeeemt fast. Där måste jag ha kraftigare verktyg för o få loss. Funtar på köpa biltemas mutter knackare.
//Fabbe
Köp ett 3\4" T-handtag och en krafthylsreducering från 3\4" till 1\2". Dessa grejer i kombination med ett 1,5-2 meter långt rör löser ditt problem lätt.
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Han...andtag-101791/
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Han...fthylsa-10343/
Ok ska testa deras t hantag.. men jag kan hoppa över reduceringen då min krafthylsa redan är 3/4"
tack för tippset !
Biltemas grejer var bara exempel, jag har aldrig själv provat deras T-handtag. Men jag tror nog dom gör jobbet lika bra i detta fallet som något annat märke.
Har knäckt ett T-handtag från Biltema en gång när jag försökte mig på en liknande manöver, så det pallar nog inte alltför mycket stryk.
Deras dragskaft verkar dock än så länge stå pall för mer misshandel
Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
Garaget.org
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Han...handtag-71202/
ser ut att vara den kraftigaste som biltema har får nog pröva med en sån..är ju i svart stål vilket brukar betyda krafthylsa.