Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 58

Ämne: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

  1. #1
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mariestad
    Inlägg
    6 807

    Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Ja vad säger ni om dagen? Trots att den svarte fick stå i garaget hade jag kul ändå. Tack ni som gör det möjligt.
    Vädret blev ju rätt ok ändå men det kom en jääääkla skur
    Grattis André till vinsten i slalomen....nästan pinsam dåligt att ingen lyckades slå dig idag när du välte en målkon och fick 5sekunders tilllägg och där första körningen var på blöt bana. Men det bevisat bara hur grym du är på konbana

    Tråkigt med avkörningen....tur att det bara blev materiella skador. Hoppas du som körde mår ok....säkerligen en ganska omskakande upplevelse.

    Upp med lite bilder nu!

  2. #2
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Citat Ursprungligen postat av jonTe
    Tråkigt med avkörningen....tur att det bara blev materiella skador. Hoppas du som körde mår ok....säkerligen en ganska omskakande upplevelse.
    Ajdå... det lät ju inget vidare

    Bestämde mig kl 03:00... att nä jag orkar inte sätta mig i bilen nu, blev ju rätt sent i säng då fotbollen skulle ses osv. Drog till Sturup & kollade Stcc istället, ska bli skoj att se alla fina bilder

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Oskarshamn
    Inlägg
    427

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Kände lite som börne, vaknade vid 4 och hade verkligen ingen ork att sätta mig i bilen då. Hade varit uppe till efter midnatt och bytt till Turbo X bromsar, bytt bromsvätska samt olja och filter och satt på 17" hjul och så orkade jag inte till slut... Får satsa på nästa träff!

  4. #4
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Verkligen en kanondag! Ordning vid insläppet med blanketterna, parkeringsvakt som pekade med hela handen och en besiktningsman som minuten efter bilen parkerats drog ett gult streck i rutan. Ordning var ordet. Slalomen sköttes oklanderligt som alltid. (Detta trots trasig tidtagning. Hoppas verkligen att ny snart är på plats.) Slalombanan var kanske lite mindre fantasifull än vanligt men rolig att köra som alltid. Får "som vanligt" grattulera Vrid till segern. Vinst trots kona är utklassning! (Ser fram emot resultaten för att se om man möjligen kom top tio...)

    Kom "en liten skur" under första familjekörningen jag körde (började regna på tredje varvet) men måste ändå säga att vädret var verkligen på vår sida. Ingen behövde åka från Kinnekulle idag utan att fått chansen att köra. Sista timmen kunde de som ville köra non-stopp i stort sätt.

    Stort tack till flaggvakter, racecrew, styrelse och övriga för ännu en kanonbra STCS-träff.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  5. #5
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Verkligen en kanondag!
    Kom "en liten skur" under första familjekörningen jag körde (började regna på tredje varvet) men måste ändå säga att vädret var verkligen på vår sida. Ingen behövde åka från Kinnekulle idag utan att fått chansen att köra. Sista timmen kunde de som ville köra non-stopp i stort sätt.

    Stort tack till flaggvakter, racecrew, styrelse och övriga för ännu en kanonbra STCS-träff.
    Håller med och lägger till ett stort tack till Mioh för att man fick åka med i räcern, måste ha nått att köra själv snart!!!

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    407

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Vart som sagt en toppen dag, förutom regn o hagel i 15 min.
    Men det torkade ju upp efter 40mins körning, kanske har o göra med att vissa ( 9000cc/cs och og900 ) åkte o driftade i sista högerböjen innan målrakan

    Den som har bilder på min vita 9000, kan säga till, vill ha lite nya o lägga upp

    Ps.
    Tack masen/kalle.b för kortleken

    /Sebbe
    Im As Confused As A Hungry Baby In A Topless Bar
    9000Aero @ Garaget
    Projekttråd @ STCS
    9-3ss Aero @ STCS

  7. #7
    Grundladd Falcons avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Sjuntorp
    Inlägg
    173
    Medlem#
    5538

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Vill tacka racecrew och flaggvakter för en mycket trevlig dag. Och snacka om effektivitet: Jag stod och lastade ur grejer ur skuffen direkt efter att jag parkerat på morgonen då en besiktningsman kommer bak och talar om att besiktningen av min bil är klar! Grymt bra jobbat!
    Martin Olander
    9-5 Aero -07
    9-3 Aero Hirsch -14

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Åtorp
    Inlägg
    157
    Medlem#
    7922

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Tack Masen
    | SAAB 9-5 Vector 2.0t (Byggs på) | Risig SAAB 9000 2.0t |
    | SAAB 900 SET (Skrotad) | SAAB 9000 AERO -96 (Skrotad) |

  9. #9
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 143
    Medlem#
    7182

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Ingen körning för mig idag (och inte lyckades jag ta några bilder heller....) men snacka med sköj folk i 6timmar är kul det med

    Nästa träff ska det köras i vanlig ordning igen...

    Såg bilen som körde av när jag åkte hem förut idag utanför området, hoppas de gick få ordning på den så de gick å ta sig hem. De var i alla fall två bilar (en hel och den som kört av), den trasiga tog ju sig ut ur depån för egen maskin i alla fall.

    Den hela bilen tror jag tillhör nibjo? Röd 900 turboS

    MVH

  10. #10
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    634
    Medlem#
    6969

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Tack för en galet bra dag, funktionärer och Saab-muppar!

    Min första banträff med "nya" bilen. (Bilen som egentligen bara är donatorbil åt mitt ordinarie åk samt åt det nya projektet men som har fått stå ut med bra mycket mer än så... )

    Race Crew... Ni förtjänar en alldeles speciell eloge. Det kan inte vara lätt... Med alla dessa intima närmanden från Mackan hela tiden...

    Vilket galet väder vi hade! Regn, solsken, vind, åska, hagel och sen galen hetta! =D

    Roligaste banträffen på länge!
    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Skene
    Inlägg
    1 007

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Ja då får man tacka än en gång för en helt suverän bandag på favvobanan kinnekulle ....å denna gången fick man träna lite blöt asfalt oxå de va riktigt roligt med lite överaskande släpp åt alla möjliga väderstreck ....Å halkbanan mellan konerna va trevligt de mä å ja som trodde att målkonen gav 5 POÄNG men de va visst 5 sekunders tillägg istället får nog ta å läsa reglerna för konbanekörning ....

    Å tack alla stcsare alltid lika kul å snacka skit med er alla........längtar tills nästa träff
    Å samuel tack för den trevliga kedjeträffen i höger klocktorn ...kan nog bli lite hämnd på den ........

    Å tack masen för du vet vad .....
    Å racecrew ni e värda lika mkt guld som vanligt

    NU ska ja träffa john blund.....ha de gött
    Är inne på min 5:e OG900 TurboDe räcker inte med mycke effekt,man ska ju kunna köra bil också!!!
    In hoc signo vinces 5146

  12. #12
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    80
    Medlem#
    7870

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Ingen körning för mig idag (och inte lyckades jag ta några bilder heller....) men snacka med sköj folk i 6timmar är kul det med

    Nästa träff ska det köras i vanlig ordning igen...

    Såg bilen som körde av när jag åkte hem förut idag utanför området, hoppas de gick få ordning på den så de gick å ta sig hem. De var i alla fall två bilar (en hel och den som kört av), den trasiga tog ju sig ut ur depån för egen maskin i alla fall.

    Den hela bilen tror jag tillhör nibjo? Röd 900 turboS

    MVH
    Det stämmer, det var min turboS. Efter lite tankar kring problemet böjde vi ut skärmkanten med en hydraulisk domkraft från insidan, så att kanten inte tog i däcket vid infjädring. Nu har den tagit sig upp till stockholm igen för egen maskin!

  13. #13

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Första dagen på en Saab träff, riktigt kul. Tyvärr fick bilen stå hemma. Men hade med mig kameran, så det blev några kort. Ska lägga upp fler under Bilder senare ikväll eller i morgon natt!



  14. #14
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Tack för en härllig dag på kullen. Var tyvärr tvungen att åka hem redan vid två-tiden då jag var bortbjuden på födelsedagskalas på kvällen.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  15. #15
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 143
    Medlem#
    7182

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Citat Ursprungligen postat av nibjo
    Det stämmer, det var min turboS. Efter lite tankar kring problemet böjde vi ut skärmkanten med en hydraulisk domkraft från insidan, så att kanten inte tog i däcket vid infjädring. Nu har den tagit sig upp till stockholm igen för egen maskin!
    Gött att det "löste" sig! De vart inga personskador i alla fall?

    MVH

  16. #16
    Individuell mappning MrTurbos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Göta
    Inlägg
    7 534
    Medlem#
    1469

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Underbar dag på kullen trots den lilla skuren. Har ca 250 bilder från dagen som kommer upp inom kort. Fick kört lite familjekörning och hoppas det dyker upp lite bilder på mitt röda skåp sedan.

    Grattis Vrid som vanligt, tack RaceCrew och på återseende till er alla.

    Tack Masen för kortleken

    Pelle Ahlqvist <------> Saab4Fun lever igen! :-)
    En gång trodde jag att jag hade fel men det visade sig vara ett misstag...
    Besök mig på garaget.org Kunnskap är mackt! "Alltid Rött Alltid Rätt "

  17. #17
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    hittade denna länk med lite bilder i srd's projekttråd:>

    http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 557&type=1
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  18. #18
    Individuell mappning Rickards avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hjo
    Inlägg
    11 169

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Mycket bra jobbat av racecrew där allt flöt på riktigt bra, besiktningarna gick ruskigt smidigt.

    Blev dock väldigt besviken efter sista slalomkörningen som jag tyckte gick väldigt bra, att de inte ens brytt sig om att ta tid på. Förmodligen för att det var utom tävlan, men då undrar man ju i så fall varför man ens gjorde en regelrätt start med startkommando från "startern"?
    Vem är intresserad av att köra slalom utan tidtagning? det kan jag ju göra på en parkering själv.

    Så till Racecrew om ni fortsättningsvis vägrar ta tid på fler varv än 2st, informera gärna om det innan eller innan start, så slipper någon mer än mig bli besvikna.

    Tack ändå för en lyckad dag trots stundom spöregn!

    Tack Masen för kortleken

  19. #19
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    685
    Medlem#
    116

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Citat Ursprungligen postat av Rickard
    Mycket bra jobbat av racecrew där allt flöt på riktigt bra, besiktningarna gick ruskigt smidigt.

    Blev dock väldigt besviken efter sista slalomkörningen som jag tyckte gick väldigt bra, att de inte ens brytt sig om att ta tid på. Förmodligen för att det var utom tävlan, men då undrar man ju i så fall varför man ens gjorde en regelrätt start med startkommando från "startern"?
    Vem är intresserad av att köra slalom utan tidtagning? det kan jag ju göra på en parkering själv.

    Så till Racecrew om ni fortsättningsvis vägrar ta tid på fler varv än 2st, informera gärna om det innan eller innan start, så slipper någon mer än mig bli besvikna.

    Tack ändå för en lyckad dag trots stundom spöregn!

    Tack Masen för kortleken
    Hej,
    Det har varit dessa regler länge, informationen finns på hemsidan och det ges säkert information om detta på förargenomgångarna.
    http://www.saabturboclub.com/index.php? ... &Itemid=29

    Mvh. Sven
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  20. #20
    Steg 4 Börnes avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Kristianstad
    Inlägg
    4 989

    Re: Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-06-16

    Kom igen nu... vi som inte var på plats vill ju se lite bilder

Liknande ämnen

  1. Eftersnack/bilder/filmer Kinnekulle 2012-08-04
    Av Samuelf i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 71
    Senaste inlägg: 2012-09-02, 10:09
  2. Eftersnack/Bilder/Filmer Sviestad 20/5 2012
    Av Plutonius i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2012-06-20, 23:33
  3. Eftersnack/bilder/filmer Ring Knutstorp 2012
    Av SirMacke i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 126
    Senaste inlägg: 2012-04-26, 23:35
  4. Eftersnack, bilder och filmer Kinnekulle 11/6
    Av MrTurbo i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 134
    Senaste inlägg: 2011-06-25, 21:52
  5. Bilder / Filmer Kinnekulle 19/6-10
    Av MrTurbo i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 50
    Senaste inlägg: 2010-07-14, 22:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •