Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 59

Ämne: Fel på marknadsplatsen?

  1. #21
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg
    Jag håller med om att det är ett stort problem att många medlemmar upplever detta, jag tror att det till stor del beror på att forumet är såpass stort och aktivt men inte en direkt kanal till styrelsen, många tycker att ett foruminlägg på STCS forum borde ha samma tyngd som ett mail till styrelsen.

    det jag menade med mitt uttalande var att jag tycker att konstruktiva punkter skall läggas fram, har sett ett antal trådar här på forumet på sistånde med vad som tyvärr enbart kan kallas gnäll. man kan inte förbättra utan konkreta förslag via rätt kanaler, tyvärr kan inte styrelsen hålla koll på allt som sägs på detta gigantiska forum så då får man skicka förslag till dom, eller ännu bättre ta upp det på årsmötet med en motion.
    Jag vet att styrelsen klargjort att forumet inte är en godkänd kontaktväg, och även om jag kanske inte fullt ut håller med styrelsen om forumets betydelse så accepterar jag givetvis detta.
    När du säger "skicka förslag till dom", hur menar du då? Mail ignoreras bevisligen. Förhoppningsvis inte alla mail, men uppenbarligen har flera personer haft problem att nå styrelsen även via direkta mail.
    I denna tråd uppmanades jag att maila till styrelsen@saabturboclub.com, en mailadress som överhuvudtaget inte nämns en enda gång på klubbens hemsida. Hur ska en medlem då veta att det är dit mailen ska skickas, om inte medlemmen söker igenom det forum som styrelsen redan klargjort inte är en godkänd kontaktväg?
    Att ta upp det på årsmötet med en motion är ett sätt, men jag kan inte tänka mig att enda sättet att få respons av styrelsen är via årsmötet, som enbart är en gång per år?
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  2. #22
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg
    Jag håller med om att det är ett stort problem att många medlemmar upplever detta, jag tror att det till stor del beror på att forumet är såpass stort och aktivt men inte en direkt kanal till styrelsen, många tycker att ett foruminlägg på STCS forum borde ha samma tyngd som ett mail till styrelsen.

    det jag menade med mitt uttalande var att jag tycker att konstruktiva punkter skall läggas fram, har sett ett antal trådar här på forumet på sistånde med vad som tyvärr enbart kan kallas gnäll. man kan inte förbättra utan konkreta förslag via rätt kanaler, tyvärr kan inte styrelsen hålla koll på allt som sägs på detta gigantiska forum så då får man skicka förslag till dom, eller ännu bättre ta upp det på årsmötet med en motion.
    Jag vet att styrelsen klargjort att forumet inte är en godkänd kontaktväg, och även om jag kanske inte fullt ut håller med styrelsen om forumets betydelse så accepterar jag givetvis detta.
    När du säger "skicka förslag till dom", hur menar du då? Mail ignoreras bevisligen. Förhoppningsvis inte alla mail, men uppenbarligen har flera personer haft problem att nå styrelsen även via direkta mail.
    I denna tråd uppmanades jag att maila till styrelsen@saabturboclub.com, en mailadress som överhuvudtaget inte nämns en enda gång på klubbens hemsida. Hur ska en medlem då veta att det är dit mailen ska skickas, om inte medlemmen söker igenom det forum som styrelsen redan klargjort inte är en godkänd kontaktväg?
    Att ta upp det på årsmötet med en motion är ett sätt, men jag kan inte tänka mig att enda sättet att få respons av styrelsen är via årsmötet, som enbart är en gång per år?
    jag ville bara förklara vad jag menade med mitt inlägg. Håller faktiskt med i dom flesta frågorna.

    tar vi tex mailadressen så är det ju sånna saker som helt enkelt måste finnas och funka.

  3. #23
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    685
    Medlem#
    116

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg
    Jag håller med om att det är ett stort problem att många medlemmar upplever detta, jag tror att det till stor del beror på att forumet är såpass stort och aktivt men inte en direkt kanal till styrelsen, många tycker att ett foruminlägg på STCS forum borde ha samma tyngd som ett mail till styrelsen.

    det jag menade med mitt uttalande var att jag tycker att konstruktiva punkter skall läggas fram, har sett ett antal trådar här på forumet på sistånde med vad som tyvärr enbart kan kallas gnäll. man kan inte förbättra utan konkreta förslag via rätt kanaler, tyvärr kan inte styrelsen hålla koll på allt som sägs på detta gigantiska forum så då får man skicka förslag till dom, eller ännu bättre ta upp det på årsmötet med en motion.
    Jag vet att styrelsen klargjort att forumet inte är en godkänd kontaktväg, och även om jag kanske inte fullt ut håller med styrelsen om forumets betydelse så accepterar jag givetvis detta.
    När du säger "skicka förslag till dom", hur menar du då? Mail ignoreras bevisligen. Förhoppningsvis inte alla mail, men uppenbarligen har flera personer haft problem att nå styrelsen även via direkta mail.
    I denna tråd uppmanades jag att maila till styrelsen@saabturboclub.com, en mailadress som överhuvudtaget inte nämns en enda gång på klubbens hemsida. Hur ska en medlem då veta att det är dit mailen ska skickas, om inte medlemmen söker igenom det forum som styrelsen redan klargjort inte är en godkänd kontaktväg?
    Att ta upp det på årsmötet med en motion är ett sätt, men jag kan inte tänka mig att enda sättet att få respons av styrelsen är via årsmötet, som enbart är en gång per år?
    Om forumet är enda kanalen man vill använda för att kontakta styrelsen så känns det ganska dödfött att fortsätta, jag lägger ner min del i diskussionen.

    Mvh. Sven
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  4. #24
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av Sven
    Citat Ursprungligen postat av rcy
    Jag vet att styrelsen klargjort att forumet inte är en godkänd kontaktväg, och även om jag kanske inte fullt ut håller med styrelsen om forumets betydelse så accepterar jag givetvis detta.
    När du säger "skicka förslag till dom", hur menar du då? Mail ignoreras bevisligen. Förhoppningsvis inte alla mail, men uppenbarligen har flera personer haft problem att nå styrelsen även via direkta mail.
    I denna tråd uppmanades jag att maila till styrelsen@saabturboclub.com, en mailadress som överhuvudtaget inte nämns en enda gång på klubbens hemsida. Hur ska en medlem då veta att det är dit mailen ska skickas, om inte medlemmen söker igenom det forum som styrelsen redan klargjort inte är en godkänd kontaktväg?
    Att ta upp det på årsmötet med en motion är ett sätt, men jag kan inte tänka mig att enda sättet att få respons av styrelsen är via årsmötet, som enbart är en gång per år?
    Om forumet är enda kanalen man vill använda för att kontakta styrelsen så känns det ganska dödfött att fortsätta, jag lägger ner min del i diskussionen.

    Mvh. Sven
    Jag försöker verkligen påpeka att jag inte försökt använda forumet för att kontakta styrelsen, utan jag har använt dom andra kontaktvägarna men dom har inte fungerat. Jag har aldrig krävt eller ens föreslagit att forumet ska vara en kontaktväg, det jag reagerat på är att dom kontaktvägar som föreslås väldigt ofta inte fungerar, och att många medlemmar upplever detta som ett stort problem.

    I somras fick jag faktiskt riktigt bra kontakt med Robertsson. Vi hade en hel del diskussioner via mail och han lämnade utan att jag ens frågade ut sitt telefonnummer. Credits till honom för det. Den diskussionen resulterade i den nya kategorien i kalendern kallad "träff arrangerad av STCS-medlemmar", vilket gör att även dom träffar som inte officiellt är anordnade av STCS ändå kan synas i kalendern, något jag slagits för länge.
    Problemet den gången var att den kontakten fick jag först efter att ha ställt till med en livlig diskussion i en tråd på just detta forum.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  5. #25
    Grundladd xpcas avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Moholm
    Inlägg
    266
    Medlem#
    7036

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Tar upp en gammal tråd för tycker det är lite samma problem även nu med att det dröjer innan annonserna kommer upp lade upp en köpes och en säljes igår. En kom upp och sen uppdatera jag den och sen har den inte kommit upp igen. Köpes annonsen har inte kommit upp alls fast jag ser att en moderators annons kom upp sent igår.. ? Skulle gärna hjälpa till på marknads delen med annonser om det finns behov.
    STCS #7036 www.garaget.org/xpca - Saab 9-3 Aero 5D 2002

  6. #26
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Jag godkände 40 annonser igår, det är sommar och folk har väl annat för sig.
    Vi skulle gärna släppa det fritt, men eftersom vi fortfarande får avslå 10% av annonserna som läggs in då folk inte klarar att följa de enkla reglerna vi har så får vi leva med det här systemet.
    Är det brådis kanske man skall använda sig av kommersiella tjänster istället.

  7. #27
    Grundladd xpcas avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Moholm
    Inlägg
    266
    Medlem#
    7036

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Jag godkände 40 annonser igår, det är sommar och folk har väl annat för sig.
    Vi skulle gärna släppa det fritt, men eftersom vi fortfarande får avslå 10% av annonserna som läggs in då folk inte klarar att följa de enkla reglerna vi har så får vi leva med det här systemet.
    Är det brådis kanske man skall använda sig av kommersiella tjänster istället.
    Jo det förstår ju jag också Men om ni söker folk för annonsdelen är jag fri.
    STCS #7036 www.garaget.org/xpca - Saab 9-3 Aero 5D 2002

  8. #28
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Annonser som skrivs av moderatorer behöver inte vänta på godkännande, utan publiceras direkt. Det är därför du såg en moderators annons, men inte dina egna.
    Det är alltså ingen som godkänt enbart sin egen annons och struntar i resten.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  9. #29

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Annonser som skrivs av moderatorer behöver inte vänta på godkännande, utan publiceras direkt. Det är därför du såg en moderators annons, men inte dina egna.
    Det är alltså ingen som godkänt enbart sin egen annons och struntar i resten.
    Om nu en moderator gjorde en annons som som upp direkt varför tog han inte sig tid att godkänna resterade annonser då? Går det inte att skapa någon popup som visar hur man skall bete sig när man lägger in en annons så moderatorerna inte behöver godkänna dom?
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  10. #30
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 215
    Medlem#
    8541

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av neonodia
    Går det inte att skapa någon popup som visar hur man skall bete sig när man lägger in en annons så moderatorerna inte behöver godkänna dom?
    Jag tror att det finns två kategorier av annonser man vill förhindra:

    1) Rent skräp/spam. Detta förhindras inte genom att ge mer information till användaren eftersom denne inte bryr sig ett dugg om reglerna den skall förhålla sig till.

    2) Felaktiga annonser där användaren inte gett all önskvärd information.
    Det spelar ingen roll hur mycket tid och pengar man lägger på att utveckla/utarbeta bra processer för lik förbannat så klarar inte folk av att läsa de simplaste instruktioner tyvärr.

    (ja, jag jobbar med sån här skit).
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  11. #31
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av cactuz
    Citat Ursprungligen postat av neonodia
    Går det inte att skapa någon popup som visar hur man skall bete sig när man lägger in en annons så moderatorerna inte behöver godkänna dom?
    Jag tror att det finns två kategorier av annonser man vill förhindra:

    1) Rent skräp/spam. Detta förhindras inte genom att ge mer information till användaren eftersom denne inte bryr sig ett dugg om reglerna den skall förhålla sig till.

    2) Felaktiga annonser där användaren inte gett all önskvärd information.
    Det spelar ingen roll hur mycket tid och pengar man lägger på att utveckla/utarbeta bra processer för lik förbannat så klarar inte folk av att läsa de simplaste instruktioner tyvärr.

    (ja, jag jobbar med sån här skit).
    Tyvärr har cactuz väldigt rätt i det han säger.

    Jag har själv utvecklat diverse CRM system och liknande, och det finns ingen gräns för folks ignorans när det kommer till att läsa instruktioner.
    Man kan göra popups som 4 gånger i sekunden uppmanar användaren att "Du måste fylla i epostadressen!". Likförbannat kommer hälften av samtalen till supporten handla om varför systemet inte låter dom fortsätta utan att fylla i epostadressen.

    Det är väl bara att kolla på detta forum. Reglerna för marknadsplatsen är knappast avancerade, trots det så måste moderatorerna kontrollera varenda annons innan den postas för att kolla att den följer reglerna.
    Det finns ingenting i reglerna som en normalt funtad människa borde ha något som helst problem att förstå, men tyvärr så är det så att många slutar att fungera som normala människor så fort det handlar om att läsa en instruktion och följa den. Det funkar bara inte. Det har inte med intelligens att göra, dom stänger helt enkelt bara av hjärnan och tar inte in vad det står.
    Alla som någon gång jobbat med liknande vet vad jag pratar om, och det är knappast ett problem vi kommer att lösa här tyvärr.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  12. #32
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Inte så mycket spam trots allt men de vanligaste felen är:

    *Det står inte var varan finns, detta är den enskilt största felkällan!
    *Annonsen eller inlägget är skrivet på fel ställe. Alltså kan en annons om att köpa en bromsskiva ligga i bilmarkan säljes.
    *Annonsen är ett svar på en annan annons (dvs man tryckte ny tråd istället för PM)
    *Annonsen är endast en länk till blocket.
    *Annonsen är så dåligt skriven att ingen kan ha en aning om vad som säljs/köps
    *Annonsen är ett försök till kommersiell försäljning via forumet

    Och, sen tar det en hel del tid att förklara detta för folk som blir irriterade när deras annonser avslås.

  13. #33
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 849
    Medlem#
    4458

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av rcy
    men tyvärr så är det så att många slutar att fungera som normala människor så fort det handlar om att läsa en instruktion och följa den. Det funkar bara inte. Det har inte med intelligens att göra, dom stänger helt enkelt bara av hjärnan och tar inte in vad det står.
    Jag tror helt enkelt det är för mycket sånt idag. Alla grejor är så avancerade idag att det måste vara instruktioner för att alla ska klara av att hantera minsta grej. Kombinerar man sedan det med att många grejor tyvärr inte har det minsta intuitivt gränssnitt, så blir det nog tyvärr lätt så. Man tröttnar helt enkelt på att ständigt läsa instruktioner. Tyvärr då även i dom fall där det verkligen behövs instruktioner.

    Det är bara att se på hur man själv gör. Inte läser man en instruktion om man anser att det inte ska behövas? Tyvärr har man inte alltid den möjligheten att bedöma om det behövs. Man är bara trött på alla instruktioner efter dom ställen där det inte borde behövas.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  14. #34

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Jag gjorde en annons i fredags.. Har sett flera annonser utlagda på lördag men inte min annons?? och inget svar eller meddelande om att något var fel på annonsen,
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  15. #35
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 571
    Medlem#
    7567

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av neonodia
    Jag gjorde en annons i fredags.. Har sett flera annonser utlagda på lördag men inte min annons?? och inget svar eller meddelande om att något var fel på annonsen,
    Vad var det för någon som annonserades?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  16. #36
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Skulle man inte kunna lösa sånt här med ett enkelt annonsformulär och tvingande fält med förval/lista på vissa av fälten tex???
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  17. #37
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 129

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Och vad är oddsen att folk inte bara fyller i skräp? Och, hur skall ett system kunna skilja ut saker som inte är tillåtna från de som är? Nä, det funkar inte.

    Jag har sagt det förr, om det är så superviktigt att få ut sin annons så får man använda kommersiella kanaler. Se det som en ynnest att få annonsera här.

  18. #38
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 037
    Medlem#
    1540

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Och vad är oddsen att folk inte bara fyller i skräp? Och, hur skall ett system kunna skilja ut saker som inte är tillåtna från de som är? Nä, det funkar inte.

    Jag har sagt det förr, om det är så superviktigt att få ut sin annons så får man använda kommersiella kanaler. Se det som en ynnest att få annonsera här.
    Nu tycker jag mig ana en negativ ton här...
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  19. #39

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av Travis
    Citat Ursprungligen postat av neonodia
    Jag gjorde en annons i fredags.. Har sett flera annonser utlagda på lördag men inte min annons?? och inget svar eller meddelande om att något var fel på annonsen,
    Vad var det för någon som annonserades?
    Bilstereo saker till en saab 93:a
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

  20. #40

    Re: Fel på marknadsplatsen?

    Citat Ursprungligen postat av bollman
    Och vad är oddsen att folk inte bara fyller i skräp? Och, hur skall ett system kunna skilja ut saker som inte är tillåtna från de som är? Nä, det funkar inte.

    Jag har sagt det förr, om det är så superviktigt att få ut sin annons så får man använda kommersiella kanaler. Se det som en ynnest att få annonsera här.
    Tråden heter. Fel På Marknadsplatsen? Vill poängtera till dig att jag inte klagar utan undrar om det är något fel på den. Om jag som sagt vill få sakerna sålda så slänger jag ut den på blocket. Tycker det dock är väldigt tråkigt att dom som hänger här inte ska ha ynnesten att få tag i saab godis.
    Audi S4 4.2L Quattro 2006

    *såld* 9-3 2.0T Vector 05:a *Såld* 9-5 2.3T SportCombi *Första Såld* 900T SportCoupe Bästa*

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Går inte använda "quote" i Marknadsplatsen
    Av jesprut i forum Forum-/Hemsiderelaterat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 10:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •