Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 36

Ämne: Vad för Smartphone och operatör har ni?

  1. #1
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    2 927

    Vad för Smartphone och operatör har ni?

    Jag har nu en SE w850i med Comviq Knock Out som börjar krångla lite. Så det börjar nog snart bli dags att köpa ny telefon. Jag ringer inte så mycket, SMS:ar en del, ligger på ca 100kr i månaden. Iphone går bort i alla fall.

    Jocke
    Saab 9-5 Aero SC -04
    Saab 9000 Classic 2.0t -98
    Saab 99 16v turbo -82
    Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95,
    BMW 525d Touring 2012

  2. #2
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 394
    Medlem#
    6935

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    Har en HTC Desire och är nöjd, bästa telefon jag haft.
    Abonnemanget står jobbet för men jag tror det är Telia.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    986

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    Telia, 289:-/mån med Iphone 3GS, abonnemanget går ut om 2v så då blir det Samsung Galaxy SII hade ja tänkt. Tvärnöjd med min Iphone men 4:an är ju samma lur i princip så ja skall ge Samsung en chans! HTC i jobbet, tyvärr deras sämsta variant, Pro Touch 2. Telia där med! Kostnad har jag ingen aning om.
    Saab 9-5 2,3T B235R -2004 - Såld
    VW CC 170TDI DSG 2013 Extra allt! - Såld
    Volvo XC60 D4 AWD 2014 - Såld
    Audi A6 Quattro s-line 2,0tdi S-tronic 2016 - i bruk

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    22

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    HTC Desire HD. Bästa telefonen jag haft hitintills.
    Tele2 som operatör, vilken jag inte är helt nöjd med (via jobbet). Hade Telia tidigare och det var jag grymt nöjd med.
    Saab 9-5 SC Vector 2,0t BioPower 2006

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Kävlinge
    Inlägg
    46

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    Har både en iPhone 4 och en Samsung Galxay S2. Skulle helt klart rekommendera iPhonen av dom två. Men vill man inte vara som alla andra så kör på S2an.

    Vad gäller operatör så har jag Tre i Galaxyn och Telia i iPhonen.
    Telia har oftast bäst mottagning när man rör sig utanför stan, men Tre har betydligt snabbare Surf när man man är där man får bra mottagning.
    Så rör man sig mest i stan rekommenderar jag Tre. Annars Telia

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Lund
    Inlägg
    17

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    Jag har en HTC Desire HD, som är den bästa telefon jag haft, och operatören är 3, som är den sämsta operatören jag haft. Sämst helt enkelt för att de har för dålig täckning där jag brukar befinna mig, dvs i centrala Lund och någon gång ute på landet.
    Sen är det inte så roligt att behöva starta om sina betal-sms-prenumerationer varje månad eftersom 3 tydligen inte klarar av mer än det första betal-smset...
    Saab 9-3 2,0t -99

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 503
    Medlem#
    9481

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    Kör en Huawei 8220, helt klart den sämsta telefon jag någonsin ägt.
    har 3 som operatör vilket fungerar mycket bra där jag befinner mig, i stugan är det bara 3 som funkar om man vill slippa springa runt över halva gården för att hitta tillräckligt bra täckning för att ringa..., har testat med de flesta operatörer, tele2 och Telia går knappt alls att använda.

    Kostar inte mycket heller med 3, då alla jag känner kör 3 så blir det billigt att ringa till andra.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ronneby
    Inlägg
    385

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    Jag har en Se x8 med Telenor å är skit nöjd med detta . Soliga hälsningar från husvagnen på Öland

  9. #9
    Steg 2 Turbo_Dannes avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm Värmdö
    Inlägg
    2 484
    Medlem#
    6901

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    Iphone 4 med Tre , fungerar klockrent , kommer inte köpa nått annat än iphone som det ser ut idag.
    Polestar 2 Dual Motor Long Range -22
    Mercedes SL500 R230 -02

  10. #10
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    2 927

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    Det lutar mot en SE Xperia Arc och jag behåller mitt abonnemang men lägger till surf bara. Jag har kollat lite på andra men jag tycker dem är alldeles för breda att hålla i.

    Ungefär hur mycket surfar ni med mobilen?

    Jocke
    Saab 9-5 Aero SC -04
    Saab 9000 Classic 2.0t -98
    Saab 99 16v turbo -82
    Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95,
    BMW 525d Touring 2012

  11. #11
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    1 572

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    Iphone 4 med Telenor.
    Otroligt nöjd med telefonen och inte speciellt imponerad av Telenor.
    Telefonen HAR brister! Men jag är ändock jäkligt nöjd, inget snack om saken.
    Valde Telenor trots att det blev dyrare än både Telia och Tele2 för mn del, enbart för att Telenor erbjuder fri surfmängd (dock till lägre hastighet). Ska inte klaga på hastigheten, då jag medvetet valt en slö uppkoppling, men däremot förvånas jag över deras usla täckning i Linköping/Norrköping. Händer ständigt att man förlorar 3G-uppkopplingen. Vänner med andra abonemang i samma lur tycks inte ha samma problem.... Så kan man leva med mängdbegränsningen på surf skulle jag välja Telia
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe@STCS
    Köp torktumlaren istället! Varför köpa en ful fälg bara för den är billig?

  12. #12
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Avesta eller oljeplattform
    Inlägg
    3 523

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    Skaffade min första egna mobiltelefon 1994, en Ericsson NH237. Därefter blev det en radda E/SE-lurar, GH388, GH688, och en Nokia 8210i, SE610, 710,K800 som sista "vanliga" mobil när jag för 4 år sedan blev övertalad att testa iPhone.

    Det blev en rätt stor omvälvelse, på gott och ont. Men sedan dess så har jag inte känt nåt stort behov av att byta till någon annan lur än iPhone, även om det finns många andra frestande lurar. iPhone uppfyller stort sett mina önskemål och utstrålar hög kvalitet i både detaljer och material, samt har ett mycket kompetent OS. För mig är då kompetent betydligt mer än bara hur mycket man kan göra med det, och hur man det man kan göra görs är lika viktigt.

    Har gått igenom ur-iPhonen, 3Gs och just nu har jag iP4. Gillar dessutom iTunes skarpt, av flera olika anledningar, har även skaffat mig en iPad2 3G, samt har två stycken Apple TV2, en Macbook Pro 15" mid -09, samt två gamla iPod's, en i garaget och den andra i någon låda.

    Har alltid haft Telia och det har känts som ett bra val, och som det ser ut nu, och som jag känner det, så torde jag fortsätta på iPhone-spåret, om inte Apple gör bort sig totalt (vilket är en högoddsare), och således är siktet riktat mot en iP5 när den väl kommer.

    Att byta från iPhone till t ex en Android, kanske en SG2, känns inte särskilt vettigt oavsett hur bra den än skulle vara. Därför att för mig så handlar det inte bara om mobilen, utan om en hel hög med olika grunkor som idag är så bra itegrerade med varandra att jag har svårt att se att någon annan lur skulle kunna göra det bättre utan att det skulle följa med div. nackdelar och kostnader m.m.

    iP4 må vara en "gammal" lur nu, sett till konkurrensen. Och den är inte den fetaste luren sett till hårdvara m.m. Men den är trots det fortfarande en mycket kompetent lur även om den inte är absolut bäst och trots att det finns div. saker som kunde förbättras. Inte så himla konstigt att den säljer som smör fortfarande.
    Sierra 2,3 Aero

  13. #13
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 710

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    iPhone 3Gs med Telenor 299kr pott med fri surf. Får ringa och sms:a upp månadsavgiften. Tänkte byta telefon när iPhone 5 släpps så småningom. Aldrig varit mer nöjd med än en telefon än jag varit med iPhonen.
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  14. #14
    Steg 1 SirMackes avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Hässleholm/Skåne
    Inlägg
    1 452
    Medlem#
    6988

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    SonyEricsson Arc med Telia
    Tele köpt kontant och har Telia Max 25.

    Riktigt bra telefon, min gamla favorit K800i är slagen!

  15. #15
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Huddinge
    Inlägg
    30

    Vad för Smartphone och operatör har ni?

    iPhone 4 med Tre. Bra täckning i Stockhom och mycket nöjd med telefonen. Tvingas dock byta tillbaka till Tele2 (arbetets abonnemang) och sämre täckning finns inte för de områden där jag rör mig.

    /matt


    ---
    - Sent from my iPhone using Tapatalk
    SAAB 9-5 SC Aero -03

  16. #16
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    289

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    Pendlat fram och tillbaka mellan iphones och android mobiler, har dock bestämt mig för att ge upp iphones och fortsätta med android, så just nu har jag en HTC Sensation och aldrig varit mer nöjd med en mobil.
    Abb, telenor med deras snabbaste data anslutning nöjd där med.

  17. #17
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 681

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    Kör iPhone4 med Telenor, genom jobbet. iPhone är ju på intet sätt lika öppen som Android och det ser jag bara som nackdelar, så det blir en Android igen efter denna.

    Telenor är helt klart den sämsta operatör jag någonsin kommit i kontakt med om man ser till täckning, prissättning osv. kan jag inte uttala mig, har ingen aning om vad jag har för kostnader, men dom är gissningsvis ohyggligt höga..
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  18. #18
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    4 614

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    Privat: Iphone 4 med Tre abbonemang med fri surf. På jobbet: Iphone 3GS med Tre. Funkar väldigt bra om jag har bra täckning. Hemma där jag bor på vischan är det hyfsad täckning. Men hos min flickvän som bor i mellanstor stad i Mälardalen centralt är det stendött! Det irriterar mig otroligt mycket att på vissa ställen är det bara dött.
    Kör Mercedes GLK, Mercedes 560SEC, Saab 9-5

  19. #19
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    Ip4 med telenor pott149 + fri surf.
    Mkt. nöjd med både telefon och abbonemang, telefonen är köpt och skall tilläggas

  20. #20
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    4 921

    Re: Vad för Smartphone och operatör har ni?

    Kör lite allt möjligt, bla iPhone 4 & Sensation.

    Just nu Sensation, fördel med android är möjligheten att anpassa som man själv vill (aningen meckigt men vissa diggar ju det), Stora nackdelen är batteritiden (krävs i mina ögon custom rom).
    Iphone har bra batteri och är snyggt från början, men saknar ex kalender "widget" osv (går att lösa med jailbreak och kommer troligen i iOS5).

    Klämde på Nokia N9 idag och säga vad man vill men den ser och känns lovande, beroende på målet är med en lur.

Liknande ämnen

  1. Fiberanslutning. Vilken operatör?
    Av Mr Aero i forum Off Topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-08-17, 00:15
  2. Skal/displayskydd till smartphone?
    Av Ekio i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-21, 13:21
  3. Mobilhållare för smartphone
    Av Agent Cooper i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 12:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •