Den va de. Men det måste vara ett tränat saaböga för att se den.
Den va de. Men det måste vara ett tränat saaböga för att se den.
http://www.garaget.org/?car=144123
SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.
///Perr
Saablös Polestar BST230 förare
Ursprungligen postat av Loffe
Tidpunkt?
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.8369 ... -ar-raddat
F.n MAN BLIR JU TÅRÖGD!!!
Museet kvar
Edit
Perr var för Per
Men goda nyheter kan man höra två gånger
SAAB Nr 23 och Medlem nr 4097
BMW G30 530e M-sport, 9-3 Cab Turbo X paket + Griffin inredning TTiD 2008, samt BMW 320d GT xdrive m-sport
Glöm det de va en . bmw. Nu får jag nog sparken.
http://www.garaget.org/?car=144123
SAAB är som en drink djävulsk och full med godsaker.
Fasen vad kul att flygsaab gjorde detta. Stor respekt.Ursprungligen postat av gucpm
J.K Nilsson
Det är inte lätt att vara ett pucko...
Skulle jag gissa så gissar jag på söndagar kl 21:00Ursprungligen postat av Glader91
http://svt.se/2.161938/akta_manniskor
Till mitt garage: Garaget
Dom kör ng9-5 i Sofias änglar på femman.Ursprungligen postat av Blue Spirit
9-3 Cab vector Jubilee TiD -06.
9-3 SC vector TTID -09
9-3 Viggen cupé 2002
Syfta på tidpunkten i klippet då Saaben var med.Ursprungligen postat av Loffe
Gå ihop några lite snabbt?Ursprungligen postat av mps
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Fågeln var ingen fågel utan fågeln var en fisk.Ursprungligen postat av Glader91
Inlägg 20:30Ursprungligen postat av Blue Spirit
Till mitt garage: Garaget
Nästan intressant, men jag bor inte i närheten.Ursprungligen postat av RZ
De blev lite dyra hjulen:-)
Var du med hela vägen eller stannade du på dryga 80 ksek ?Ursprungligen postat av Rickard
/Fred
För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.
Jag stannade vid dryga 80000:-Ursprungligen postat av Fral
Ett gäng till...
https://www.kvd.se/sv/auktion/search/da ... ASC&page=1
9-3 SS 2.0t Vector -03
9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09
"Turkiska Brightwell Holdings har skrivit ett sekretessavtal med Saabs konkursförvaltare. Då förbinder sig parterna till att inte föra vidare information om det sekretessavtalet gäller. Det bekräftar företagets styrelsemedlem Zamier Ahmed för P4 Väst."
"Detta kan innebära att Brightwell Holdings har lagt ett bud på Saabs konkursbo som de inte vill ska bli offentligt"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4931749
Kanske det, personligen tycker jag att Zamier glappar för mycket till media.
S-avtal är krav för att titta i böckerna...
Ursprungligen postat av wikander
Skumma bultcirklar; 5/105 och 5/115. Måste ju va helt fel.
Gone country....
Läste lite inlägg i denna tråden, fantastiskt att museet bevaras. Trist att läsa om när kort och datorer lämnades in... Har bekanta som tidigare jobbat på saab, men de flesta innan allt detta satte igång... verkar ha varit ett roligt företag... jobbar själv i fordonsbranchen, men har all förståelse för att man - om man har familj och räkningar att betalat - tackar ja till andra erbjudanden... och det är väl inte första gången saabs anställda blir styvmoderligt behandlade...
Kul att det startas ett konsultbolag... Jag är rätt övertygad om att ingenjörskompetensen ganska raskt kan hyras ut - om dessa personer är villiga att pendla/veckopendla.
Vore otroligt roligt om SAAB kunde bli köpt och leva vidare i någon form! Jag håller tummarna. Som någon skrev, produktion av större volymer av bilar i thn ser väl väldigt mörkt ut, men i mindre skala, why not? Glädjande att försvars-SAAB och Scania inte verkar agera som GM, att bara se till sitt eget intresse och sätta käppar i hjulen utan "bjuda till" för företagsarvet...
En stor eloge till alla er SAAB anställda som hållit modet uppe och kämpat vidare. Många kallar både bilarna och de anställda som inte sökt sig till andra jobb för diverse dumma saker - vilket känns helt felaktigt. SAAB har för sin storlek åstadkommit otroligt mycket, det mesta utom att sälja stora volymer. SAAB som det var, RIP - men håll tummarna för ett pånyttfött SAAB i någon form som kan nå volymer också! Och hoppas några av er återvänder och lyfter vad som finns kvar (phoenix?) ur askan!
Äger fn. ingen SAAB.
Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
Tech2 och CombiAdapter
Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20