Detta kan man ju läsa dock, ser rätt lovande ut trots alltUrsprungligen postat av Soundcorp
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1483232- ... ter-finns-
Detta kan man ju läsa dock, ser rätt lovande ut trots alltUrsprungligen postat av Soundcorp
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1483232- ... ter-finns-
Bilar:
1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)
...och efter att ha läst den där intervjun så känner jag plötsligt ett stort hopp inför framtiden!Ursprungligen postat av DanSaab
Känns riktigt bra att konkursförvaltare resonerar på det sätt de gör, ang kommande modeller, VM, SAAB-andan och allt som hör SAAB till. Det känns ju som att de vill att det ska leva vidare så gott det går.
Jag blev lite varmare i själen efter att ha läst det där.
Garaget: SAAB 9-3 SC 2,8T V6 Aero -06 och SAAB 9-5 Aero -00
Projekttråd: SAAB 9-3 Aero - Kolfiber
Projekttråd: SAAB 9-5 Extrem budget - SÅLD!
Jag kände likadant, att dom verkar att ta sin uppgift seriöst och att själva bilda sej en uppfattning om läget och inte gå på det som har framkommit i media.Ursprungligen postat av Soundcorp
Trots allt är det fordringsägarnas intressen dom ska ta tillvara och SAAB verkar vara mest värt komplett med produktion och utveckling i Trollhättan.
Det kan nog bli bra till slut trots att Carlström var lite sur.
Mvh. Sven
VVFB (Våga vägra facebook)
99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007
Medans man hoppas på en återstart så känns det bra att den fordonskompetens som finns inom Saab tas tillvara på annat håll,nämligen hos Subaru.
Vad som än händer så kommer nån del av Saab (kompetens,teknik) att leva kvar fast i andra former.
http://www.svd.se/naringsliv/subaru-byg ... 748291.svd
http://www.subaru.se/nyheter/2011/subar ... rollhattan
Då trycker man ut det sista då???
http://www.vibilagare.se/nyheter/saab-b ... ilar-35911
Volvo V70 D5 -08
Toyota Auris -10 1,4 Diesel
Volvo 940 VOE Rallybil
Jaså. Det vet jag inget om. Kan tänka mig att det mest cabbar i så fall.Ursprungligen postat av LeifA
jocke
Saab 9-5 Aero SC -04
Saab 9000 Classic 2.0t -98
Saab 99 16v turbo -82
Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95, BMW 525d Touring 2012
Bilar:
1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)
Varför mest cabbar? Är det delar som blev liggande i april?Ursprungligen postat av Mr Aero
Går ju inte åt lika många tak då.Ursprungligen postat av turbo4ever
///Perr
Saablös Polestar BST230 förare
Jag vet inte,jag får bara taskig magkänsla över det bolaget,menar går man ens ut så om man r spekulant för att ta över verksamheten? typ "GM kommer ge oss grönt ljus" osv?Ursprungligen postat av DanSaab
Sådana här förhandlingar sker ju i tysthet.
Det står en hel del cabbar på Saab där bara taket saknas. Blir ju lättast att sätta ihop dem. Men det beror ju på leverantören.Ursprungligen postat av turbo4ever
Saab 9-5 Aero SC -04
Saab 9000 Classic 2.0t -98
Saab 99 16v turbo -82
Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95, BMW 525d Touring 2012
Jag tror att dom som är mer seriösa pratar med konkursförvaltarna och inte media, tyvärr startade det inte bra för indierna som vi tror är Mahindra.Ursprungligen postat av Dippen
Mahindra verkar vara en vettig köpare annars, OM det nu skulle vara sant, dom har ju tydligen samarbete med försvars-SAAB.
Men vad vet jag
Mvh. Sven.
VVFB (Våga vägra facebook)
99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007
I slutänden beror det på vem som har stålar att pytsa in. Det spelar ingen roll hur media vinklar och "återger" de olika spekulanternas uttalanden. Om Mahindra eller turkarna har både seriösa avsikter och pengar så kommer de få möjlighet förhandla med kk advokaterna.
Intressant att se hur GM ska försöka manövrera om nån av de senaste spekulanterna visar sig ha pengar och seriöst intresse. Hittills har de ju refererat till kinesiska intressen när de sagt nej men varken indier eller turkar är kineser.
Citat ur TTELA:
"– Vår regering stöttar även detta till fullo. Vi tror att Saab skulle kunna överleva och med den rätta ledning gå en ljus framtid till mötes, säger Ahmed, som nämner Saabs leverantörskedja som sannolikt "fragmenterad och mycket skadad" och är en av de åtgärder som Brightwell behöver ta sig an."
"Ännu en turkisk intressent
– Vad TTELA erfar är ännu en turkisk part utöver Brightwell Holdings intresserade av Saab. Spekulanten ska ha varit aktuell redan i höstas och ha hemlandets regering i ryggen. Saab-intresset kan även ha gett upphov till ambassadörsmöten i Stockholm under hösten.
Saab-intresset ännu ej bekräftat från företagets sida."
Två turkiska intressenter som säger sig ha turkiska staten i ryggen. Vad menas egentligen? Turkiet är ju till slillnad från Kina ingen enpartistat där myndigheterna kontrollerar allt. Det är ju en stor skillnad på om turkiska staten står bakom med pengar eller att man bara "godkänner" affären...
Fredrik J
När det gäller indien blir nog svaret detsamma som i fallet med kinesiska marknaden. GMs joint venture med SAIC gäller även den indiska marknaden...Ursprungligen postat av benny900
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Mo ... te_Limited
Räkna med att kineserna motverkar att ett någon annan börjar tillverka Epsilon-bilar i Indien.
Fredrik J
Används epsilon plattformen av daevoo, det verkar bara vara koreanska bilar som säljs/byggs i Indien.Ursprungligen postat av Fredrik J
Mvh. Sven.
VVFB (Våga vägra facebook)
99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007
Citat GT/Expressen:
- I slutändan var bolaget mycket dåligt skött, säger han
Han vill inte nämna några namn, men säger apropå Victor Muller, Saabs vd och styrelseordförande, att han "har inte en bakgrund från bilindustrin". Har man hjärtproblem går man inte till en ortoped, jämför Ahmed.
Bilar:
1x og900 T16 sedan 1984, 1x 900 LUX sedan 46000 mil(sommarbil)
1x 9-3 Aero 2014 snart 1500 mil(sommarbil)
2x 9-5: 1x ng9-5 Aero 2011 Mackan steg3(sommarbrukis), 1x og9-5 SC (vinterbil)
Intressant. GM's relationer med kineserna är som ett spindelnät och det är lätt att räkna ut vem som är spindeln och vem som sitter fast i nätet.Ursprungligen postat av Fredrik J
GM India PL är ett annat legalt bolag än GMUS, och GMUS är inte parent company till GM India eftersom det är ett 50-50 bolag med SAIC. Det betyder att GM officiellt inte kan hänvisa till sina indiska affärer med kineserna som en kontraktuell orsak att strypa SAAB.
Vad menar du? Saab har gått i konkurs. Om någon köper konkursboet får man snällt förhandla med GM om man vill bygga bilar som baseras på GM-teknik.Ursprungligen postat av benny900
GM låg väldigt illa till och har mer eller mindre räddats av bolag som SAIC. Man har rimligtvis mycket att säga till om när det gäller GMs kommande verksamhet i asien.
Fredrik J
Rimligtvis har man en plan för framtiden?Ursprungligen postat av Sven
Fredrik J