Enl färddatorn 6.8 L/100 km.
Fakta:
E22/E4 + landsvägar
85 mil
Blyfri JET/Preem 95 okt
snitthast 80 km/h, max 120 km/h
2.5 bar / däck (225/45/17) alt annat original.
Tjänstevikt + ca 40 kg bagage
Bra väl! Ngn som kommit lägre?
Enl färddatorn 6.8 L/100 km.
Fakta:
E22/E4 + landsvägar
85 mil
Blyfri JET/Preem 95 okt
snitthast 80 km/h, max 120 km/h
2.5 bar / däck (225/45/17) alt annat original.
Tjänstevikt + ca 40 kg bagage
Bra väl! Ngn som kommit lägre?
Nja, inte lägre men..
Rv21
X Mil
Blyfri Statoil 98 okt
snitthast: 90, max 110
Däck, ingen aning.
Tjänstevikt + 60 ca
7.7l/100km
Bil: 9-5 M98 2.3T Steg3 265Hk...
1,2l/mil snitt på en sträcka på ca 10 mil med ~1850kg på dragkroken. Det var jag nöjd med
Annars är jag inte mycket för rekord, gasar för mycket. Men med nära 2 ton på kroken så var det ingen större vits att försöka slå några rekord i prestanda
"enligt färddatorn"
Kan man ju ta med en nypa salt...
Enligt färddatorn i min gamla 900 så körde jag till kinnekulle i 120-130 med en massa omkörningar på 0.67.
Ng 900a ca 320hk
SIDen var troligen inte konfiguerad för dom nya spridarna då.Ursprungligen postat av airflowfredde
Kört ett antal Saabar (främst ng900/og9-3) och väldigt exakt faktist.
Nu var jag inte tydlig, men 6.7 l /100 km var den uppmätta förbrukning när jag återfyllde tanken. (Då finns det fortfarande minst två felkällor, ger tankning rätt volym samt är sträckan exakt).Ursprungligen postat av airflowfredde
6.8 l / 100 km angav bilens färddator (SID)
Hej,
9-5 Aero aut. maptun st1
Uppsala-Jönköping ToR 92 mil gick det att få ur tanken, mätt vid pump och trippmätare, stämde bra med sid.
Ca: 110 km/h farthållare, 2-3 inspirerande omkörningar, en vända på stan i jönköping.
9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428