Snart stundar T16-konvertering av 99:an, men jag har lite frågor som jag hoppas få besvarade.
1. Finns det några komponenter som man lätt kan missa att plocka från donatorbilen (900 turbo -90)? Annat att tänka på när man slaktar 900:an?
2. För att lossa drivaxlarna måste man ta bort spindeln som det står i Haynes-manualen, eller finns det något annat sätt?
3. Om jag vill använda min 5-växlade låda från 99:a (åm -84) istf den från 900:an vad skall man tänka på (tänkte använda drivaxlar från 900:an) och vad skiljer dessa lådor åt m.a.p. utväxlingar, tillverkning, material, fästen, m.m.?
4. Är det nödvändigt att flytta med säkringsboxen från 900:an och är jag tvungen att sätta den på v-sidan istf h-sida?
5. Kan man använda 99:ans originalkylare eller skall man ta den från 900:an?
6. Kommer säkert på fler frågor under tidens gång, hoppas jag kan få svar även på dem så småningom...
Tack på förhand.
/ Henning