Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
  Utskriftsvänlig version

Eftersnack Mantorp 28/8 2010
Författare Meddelande
InläggPostat: lör, 2010-aug-28, 19:09 

Användarvisningsbild

Medlemsnummer: 1068
Ja då var en underbar dag på Mantorp Park till ända och vad ska man säga regnet höll sig undan ända tills lastning av bilen. :headbang3: Typ kvart i 5.
Sitter nu i bilen på väg hem på en regnig väg.
Hoppas alla närvarande tyckte dagen varit givande trots vissa förändringar på schemat. Vi själva fick köra nästan så mycket som vi ville trots en del problem med bilen
Hoppas du från Karlstads trakten kommer hem med bilen problemfritt tack vare blå´s :blue_car: fördelar rotor.

Vill tacka alla inblandade och säga utan er har vi inte de här kanon roliga träffarna. :applause:
Hoppas bara fler ansluter sig till våra underbara flaggvakter. Så det finns flaggvakter hela dagen. Själv tycker jag det är bra med 2 på varje postering då det kan vara lite mycket att ha koll på när glädje spridarna är ute och gasar!
Jag är säker på att ni som har varit flaggvakt inte tycker det är speciellt tråkigt, eller har jag fel?

Till slut då får man väl ändå säga!
”Vi hade ju tur med vädret ialla fall”
:green_many:

Re: Eftersnack Mantorp 28/8 2010
InläggPostat: lör, 2010-aug-28, 21:01 
Företagsrepresentant
Företagsrepresentant
Användarvisningsbild

Medlemsnummer: 5052
Blev fruktansvärt besviken idag när det inte blev någon 402 m
Ännu värre blev det när utrustningen inte ens var med till mantorp bara för man trodde det skulle bli regn. :(
Det är den enda träffen vi har där vi kan åka 402m och då tycker jag nog att det ska försökas in i det sista att kunna åka 402m
Annars hade lösningen som gjordes förra året varit bättre än årets lösning.

Nåja det blev lite kul konkörning iaf innan det var dags för hemkörning vid lunch.
Hade sett fram emot konkörning och 402m då det var det enda jag skulle hinna med iår då jag var tvungen att sticka vid lunch. :(

Jaja vi hade iaf tur med vädret. :p

InläggPostat: lör, 2010-aug-28, 22:01 

Användarvisningsbild

Medlemsnummer: 7883
Grymt kul idag! Hade sett fram emot 402m, i värsta fall tänkte jag att det skulle få bli utan tidtagning men det blev ju inget alls... men jag förstår att Claes å gänget inte vill riskera att förstöra utrustningen...
Annars var dagen riktigt bra och jag hann med två omgångar bankörning innan det var dags att bege sig hemåt :)

InläggPostat: lör, 2010-aug-28, 22:01 
Användarvisningsbild

Mr Cba

Enligt Robertsson är alltid 402m tidtagningen med viewtopic.php?f=10&t=288964&p=1997477&hilit=alltid#p1997477

/Fred

InläggPostat: lör, 2010-aug-28, 22:05 
Användarvisningsbild

Medlemsnummer: 5513
Fral skrev:
Mr Cba

Enligt Robertsson är alltid 402m tidtagningen med viewtopic.php?f=10&t=288964&p=1997477&hilit=alltid#p1997477

/Fred

Fast just denna gången så valde de att inte ta med den när de lättade mot mantorp under fredagen pga väderutsikterna... sades under välkomstmötet

InläggPostat: lör, 2010-aug-28, 22:11 
Användarvisningsbild

Medlemsnummer: 3309
Tack för en bra dag :applause: Det var en riktigt trevlig dag med mycket körning. Trevligt att Mick vann konbanan med bara synd att jag tog sönder hans växelspak, men det löste vi med spaken från min bil så han fick köra sina sista pass.

#3309 Andreas "Dea" Persson
900 Cab -87, 2*900 Aero-88

InläggPostat: lör, 2010-aug-28, 22:13 

Användarvisningsbild

Medlemsnummer: 5538
Känns lite fånigt att vår fina klubb inte har utrustning som tål lite regn... :badteeth1:

InläggPostat: lör, 2010-aug-28, 22:55 
Användarvisningsbild

Medlemsnummer: 3792
Trist för er som åkte för att testa bla 402m hade själv velat testa RL'en mot klubbens utrustning, men tyvärr så blev det inget Mantorp på grund av tråkigheter här hemma.

InläggPostat: lör, 2010-aug-28, 23:13 
Ledamot STCS
Ledamot STCS
Användarvisningsbild

Medlemsnummer: 4827
Ja nu var man tillbaka i Göteborg efter en mycket härlig och lyckad dag på Mantorp Park! :)

Tack alla som var där och gjorde denna dag till en mycket lyckad och trevlig tillställning! :applause:

Tack till familjen Fassl för övernattningsmöjligheten, äran att få åka ny 9-5 Aero V6, samt trevligt sällskap!

Men precis som Marcus skriver så behöver vi ha fler folk som vill hjälpa till med att vara flaggvakter så att vi så smidigt som möjligt kan färdigställa för alla att vi verkligen kan köra våra pass där ute på banan.

Visst var det synd att vi inte kunde köra något 402 meters pass, men jag tror ändå att många fler tyckte det var positiv slinga som vi lyckades få till att köra förmiddagens familjekörning vid som ersättning för den uteblivna acc-momentet.

Positivt var att ingen tvingades att stoppa sina aktiviteter inne på området på grund av för hög ljudvolym, samt att ingen körde för fort under hastighetskontrollen som genomfödes under familjekörningspassen.

Med Vänliga Hälsningar
Michael Törnros
Saab Turbo Club of Sweden

InläggPostat: sön, 2010-aug-29, 06:20 

Medlemsnummer: 3504
Det där med tidtagningen tog jag upp i en annan tråd , den blev låst. Vill man inte stå för sina utalanden? Funderar på om jag skulle ta bussen till nästa saabträff, det kan ju bli regn. Vid låsning av tråd tycker jag att vedebörande ska tala om vem som låser och varför, annars är det som att gömma sig bakom mammas kjol. God Morgon.

InläggPostat: sön, 2010-aug-29, 07:49 

Medlemsnummer: 7533
Tack tack till alla som ställer upp och anordnar! Vet hur mycket jobb det kan vara att rodda runt ett event som detta och ni har alla iaf min stora uppskattning att ni anordnar dessa träffar. :applause:

Sen kan man juh alltid påpeka att Saab-träffarna är inte de events där man får ut maximalt med körtid, vare sig det är konbana, 402-meter eller bankörning utan mer en form att klubbträff där man träffas och snackar skit varvat med lite lätt rastning av bilar. Som lite intro till hur kul man kan ha på en motorbana helt enkelt. ;)

Tobias Elfström STCS #7533. Hittas på banan med STCS, FCS, LMS och 5100.

InläggPostat: sön, 2010-aug-29, 08:08 
Användarvisningsbild

Medlemsnummer: 664
Blev en bra dag trots allt, fick låna r-däck fram o fick känna på fästet o diffen ordentligt för första gången, de va kul :)

Var en olycka på vägen hem, en merca som snurrat o sen tog vi ett rådjur så nu har man en ännu mindre hel kofångare.

tornros skrev:
J

Positivt var att ingen tvingades att stoppa sina aktiviteter inne på området på grund av för hög ljudvolym

Med Vänliga Hälsningar
Michael Törnros
Saab Turbo Club of Sweden

Trode jag låg illa till där men det klarade sig alltså ;)

InläggPostat: sön, 2010-aug-29, 13:48 

Användarvisningsbild

Medlemsnummer: 7732
Kul att få köra bana igen (efter en sommar utan p.g.a. skadad axel), det kan bli svårt att hålla sig till den 19/9... :D

Tråkigt dock att turbon i farsans 9-5:a vald just denna dag att ge upp. Han kom bara halvvägs hem sedan blev det bärgare. :(

InläggPostat: sön, 2010-aug-29, 18:11 
Ordförande STCS
Ordförande STCS
Användarvisningsbild

Medlemsnummer: 2
Fral skrev:
Mr Cba

/Fred

Det var tur jag skrev det då för nu skulle jag inte kunna skriva samma sak.

Vi gjorde bedömningen att inte lasta utrustningen (upp från vår källarlokal) när vi packade släpet på torsdag kväll efter att ha kollat diverse vädersidor på nätet som alla lovade regn över Linköpingstrakten på lördag.
Delvis också i ljuset av att ha burit upp alla lådor i släpet både till Knutan o Kullen tidigare i år och fått bära ner den igen utan att ha nyttjat den på de träffarna.
Rätt eller fel, det var ett beslut vi fattade då utrustningen inte tål så mycket regn och om ihållande regn börjar falla kräver en hel del tid att plockas ner för att inte skada delar av utrustningen.

Då vi verkade ligga ganska precis på gränsen mellan dåligt och bra väder så skulle vädersituationen lätt kunnat vara helt annorlunda men nu fick vi fint väder och vem vet det var kanske just det att vi inte tog med all tidtagningsutrustning som gjorde det??????

Vi tar med utrustningen till Kinnekulle i september så får vi hoppas på bra väder där så vi kan sätta upp den.

/Claes

InläggPostat: sön, 2010-aug-29, 19:55 
Användarvisningsbild

Medlemsnummer: 4009
Tack för en bra träff.
Körde bankörning för första gången, riktigt roligt. :applause:

Det lilla varvet på den första familjekörningn var ett roligt inslag. Skoj när det svänger.. :racer:

/ Anders

InläggPostat: sön, 2010-aug-29, 20:27 

Medlemsnummer: 5290
Tack för ännu en kul träff!
Få/inga avåkningar och alla hade bra koll i backspeglarna =)
Väldigt mycket rolig tid på banan!

InläggPostat: sön, 2010-aug-29, 21:06 
Moderator
Moderator
Användarvisningsbild

Fantastiskt bra banträff denna gång! Kunde vi ha fått bättre väder!?! Tack till Race Crew som skötte omständigheterna bra och var flexibla. Råkar det växa bananer på äppelträdet får man väl göra banana split istället för äppelpaj. =)

Jag hann köra mina två slalomkörningar innan jag upptäckte att den lilla sprickan på downpipen plötsligt var en konkurrent till grand canyon, så jag tog beslutet att ila tillbaka till garaget i Linköping och svetsa ihop eländet. Min svåger (masen, Kalle B, fläskhuvud, etc... Kärt barn har många namn ;)) följde med och köpte en ny bromsslang, då hans hade legat emot fälgen och således nötts av.

Jag hann tillbaka för att få mig ett familjepass med frugan bredvid så det var succé, eftersom detta var första gången hon haft möjlighet att följa med. Det gav mersmak och snart är det nog ett medlemskap åt henne som gäller. :applause:

Måste tacka vem-det-nu-är som körde den tvåfärgade 9-3:an som gjorde en av körningarna extra rolig genom att vara rätt jämn med mig. Mer effekt än jag på rakorna, mindre grepp än jag i kurvorna gav oss varsin chans till omkörning. Bättre än så blir det inte! ;D

Och slutligen... Race Crew-Dennis: Bilen höll för andra träffen i rad!!! Ehm... Nåja... Jag kunde köra den därifrån för egen maskin iaf. Hmm... Vänta nu, eftersom min pajade först så borde ju jag ha fått inkassera 50:- var av både bror, svåger och slagskeppskapten Wallin. Måste undersökas!

InläggPostat: sön, 2010-aug-29, 22:08 

Medlemsnummer: 0
Tackar för en riktigt rolig dag! Var första gången jag körde på bana och man blev ju sugen på mer.
Kan dock vara ide att köra på ett par andra däck än 18 ":arna. De smälte ju typ och blev riktigt hala i kurvorna.

Verkar som man behöver rätt mkt träning på att hålla rätt spår och inte bara gasa också.

InläggPostat: sön, 2010-aug-29, 22:13 
Användarvisningsbild

Medlemsnummer: 5389
Tack för en jättekul träff, den kunde iofs ha börjat bättre...När 84:an rullades av släpet och gjordes startklar så gick den endast på tre burkar! Vild felsökning inleddes då jag ville komma iväg till slalomkörningen. Starka misstankar riktades mot tändstiften så jag fick lite akut åka till Mekonomen i Mjölby och skaffa nya pluggar. Väl i med nya stift så gick den fortfarande inte riktigt som den skulle men rätt som det var så hoppade sista burken igång också. Skönt, tänkte jag, nu blir det slalomåka! När jag sedan stannar i linen för slamomen så tänkte jag att jag ska prova och stänga av den och starta igen bara för att se så det lirar...startar igen och mycket riktigt, tänder endast på tre cylindrar igen! :fight_headbang: Men rätt som det var så hoppade allt igång igen, misstänker ngt glapp av ngt slag. Det kan ju även ha berott på att jag hotade med duktigt med stryk under dagen! ;)

Nåja, lite småsur och superstressad så gjorde jag två kvicka rundor i slalomen vilket gav mig tredjeplats!! :beerchug: Resten av dagen så skötte sig kärran fint ända tills den skulle upp på kärran igen, då började den dumma sig igen...antar att han vart sur för att vi skulle åka hem? :confused: :lol: Nu blir det nån veckas vilande innan 84:an ska in i garaget igen för ytterligare chassiväss inför Kullen samt allmän översyn! =)

Återigen tack till alla inblandade, ni gör ett kanonjobb! =)

...och till trådskaparen, Marcus: Tack för "staketet" på min framruta! Jag skrattade gott i bilen då! :lol:

InläggPostat: sön, 2010-aug-29, 22:29 
Användarvisningsbild

Medlemsnummer: 5638
Blue Spirit skrev:
Det där med tidtagningen tog jag upp i en annan tråd , den blev låst. Vill man inte stå för sina utalanden? Funderar på om jag skulle ta bussen till nästa saabträff, det kan ju bli regn. Vid låsning av tråd tycker jag att vedebörande ska tala om vem som låser och varför, annars är det som att gömma sig bakom mammas kjol. God Morgon.

Nu var jag inte med på Mantorp & vet inte exakt vad jag uttalar mig om! Men om det handlar om tidtagning på banan så är det inte tillåtet pga att isåfall kan bilsportsförbundet kräva att vi som kör ska ha licens för att få köra vilket snart hade tagit död på våra trevliga banträffar!

Som sagt vet ej vad som stod i den andra tråden, men om det var detta jag nämner så har du en förklaring!

Edit: Nu när jag läste igen inser jag att det antagligen handlade om tidtagningen vid acc!

InläggPostat: mån, 2010-aug-30, 07:09 

Medlemsnummer: 7459
Tack alla för en kanon träff. Vart mycket körtid, men vart avbruten med svartflagg. Huven var öppen, men på igen bara. Tack även raecrew för att ni år flexibla. Jag kördeav en bromsslang som låg imot vänster bakhjul. Fick tag i en ny i Linköping. När det var luftat och klart var det bankörning. Tur att man upptäckte det i depå och inte på banan :mad:
Samuelf, vårt bet gällde ras inte trasig bil så det ska vi nog diskutera vidare

InläggPostat: mån, 2010-aug-30, 09:09 
Användarvisningsbild

Medlemsnummer: 2963
Tack alla inblandade för en bra träff :applause:
Lite synd med 402 men å andra sidan blev det bra med familjekörningen istället så det blev mer bantid.
Körde upp ~40liter bränsle och kunde inte delta sista passet då lampan började lysa :)

Grattis Magnus Aero till 1:a pallplaceringen! och grattis du som vann slalomen (jag ä int bitter :evil: :lol: )

mvh Jonas

9000 2.3T -92 340Hk/510Nm.... 1:26:91 i Superstage

9-5 2.3T Vector -05

InläggPostat: mån, 2010-aug-30, 09:54 
Användarvisningsbild

Medlemsnummer: 5146
jonTe skrev:
Tack alla inblandade för en bra träff :applause:
Lite synd med 402 men å andra sidan blev det bra med familjekörningen istället så det blev mer bantid.
Körde upp ~40liter bränsle och kunde inte delta sista passet då lampan började lysa :)

Grattis Magnus Aero till 1:a pallplaceringen! och grattis du som vann slalomen (jag ä int bitter :evil: :lol: )

mvh Jonas

Det e lagom när man kört upp 40 liter bensin,då har man gasat rejält en hel dag :D,jag e inte alls avundsjuk :( ....Å ja grattis som f_n till 1:a pallplatsen :applause: :applause: magnus, känns väl gött kan ja tro,låter som ni haft en bra dag på banan.....kanske ses på kullen had e gött mvh Vrid

InläggPostat: mån, 2010-aug-30, 11:34 
Användarvisningsbild

40 liter bensin är bra skit. Jag körde upp typ 45 liter E85 tror jag. Men sen fick jag ju släppa förbi Jonte sista körpasset med gatdäcken på också.... :lol:

Kul träff hur som helst. Lite trist med så pass få bilar, men det gav ju oss som ville köra mer bantid, så man ska ju inte klaga.

Fick tyvärr inte på R-däcken, mina nya BBS RK tog i oken fram och vi hittade inga långa hjulbultar inne i Linköping trots samtal till varenda däcknasare i trakten. Feltema säljer billiga spacers annars, men verkar inte ha fattat att längre bultar behövs... :evil:

Sista passet ut fick jag låna framdäck av pappa Krantz (stort tack för det!), så jag fick några varv med R-däck trots allt. Grym skillnad i kurvorna, det gav verkligen mersmak. Tyvärr var mina smäckbromsar redan sopslut då, men lite känsla för väghållningen fick man i alla fall.

Får se om jag hinner få ordning på bromsarna innan Kinnekulle, annars var detta sista banträffen med den här bilen... :(

Mvh

KK

P.S. Tack Håkan för alla bra bilder på bilen!

Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med MapTun steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

InläggPostat: mån, 2010-aug-30, 19:09 

Medlemsnummer: 0
Tänker instämma i hyllningskören... Klockren dag på banan, mycket körtid och glada miner! Tack för det allesammans!!! :applause:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 29 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]