Vad är det där i mitten på huven?
Är det huvlås där framme och inget orginal-lås?
Är den uppkapad "inuti" också eller är det bara hålen?
Vad är det där i mitten på huven?
Är det huvlås där framme och inget orginal-lås?
Är den uppkapad "inuti" också eller är det bara hålen?
huven har x antal hål uppkapade lackad matt svart och matt guld, har bara bakre original huvlås kvar men jag har en omgång med sprint liggandes som du kan få billigt om du vill
huven står i hovby om du inte viste det
mvh johan
mitt nr är 0708-953708 ring gärna om du är intreserad för annars åker den snart på tippen.
varför stressa det kommer en dag i morgon med...
http://www.garaget.org/?car=67478
T-röd kommer att bli T-kamo så den där huven känns inte så intressant (dessutom är den inge vacker )
Att ni inte gör nått liknande jag gjorde på min..
viewtopic.php?f=31&t=233581
MVH Bengan
Färdig kört på bana.....
Nu kan man vara flaggvakt istället...
ELLER
Rullar och eldar upp den? (fl`åt men kunde inte låta bli,hoppas du kan ta ironin)Ursprungligen postat av ab_aero
/M
Akta skinnet!
[quote=lillen 761]Rullar och eldar upp den? (fl`åt men kunde inte låta bli,hoppas du kan ta ironin)Ursprungligen postat av ab_aero":dwofacel]Att ni inte gör nått liknande jag gjorde på min..
[url="http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?f=31&t=233581
/M[/quote:dwofacel]
Tänk, jag tänkte precis samma sak
Däremot skall vi se till att inte bensinpumpen kan hoppa ur som det gjorde på stackars ab_aeros bil. Jag känner _inte_ för att bli grillad!
Var är bilderna från helgens mek då???
Gone country....
Lugn dig! Bilderna har ju inte hunnit fastna på minneskortet än
Okej, meket började med att vi monterade ihop verkstadskranen så vi skulle kunna få ur motorn.
Resten av kvällen ägnades åt att slita ur motorn och fundera lite på fastsättningen av sportstolarna (hörru Pershav, det var inte rätt fästen alls, det var till gamla 900or! )
Idag tvättade vi ur motorrummet och inspekterade karossrötan och kom väl fram till att det nog inte var så farligt som vi trodde.
Nåväl...
Bilder!
Succé! Ser han inte lite bladig ut, herr Jönsson
Jönsson sliter med drivknuten... hörru svarten, länkarmen ser ut som en banan efter att du tappade hjulet
Det enda på bilen som verkligen är värt nått
Hm, inte är det vackert inte :/
Rötan som SBP slog ner på
Mer av den skiten. Det såg iaf bättre ut efter att vi gjort grundligt rent.
Provmontering av bländarskivan.
Nästa helg skall jag jaga EMS-styrväxeln och Hammarlacka motorrummet då Jönsson är på Mallorca och provar bilar.
Färgburkar och mallar är "beställda" och vi hoppas att de skall kunna komma från Karlskrona inom kort, hehe. Då får herr Snabbe vässa penseln och visa vad han kan
Ser bra ut. Kommit en bit på vägen nu. Hur ser mototrummet ut efter tvätt?
Saab 900 S 1991
Åker http://www.garaget.org/?car=68900&image=1058852
Inte så värst mycket bättre, men bättre
Det är ju rejält med ytrost och nästa helg skall jag sätta mig med några pilsner, några stålborstar och se vad jag kan göra. Det måste ju torka upp rejält nu efter att ha blivit dyngblött av tvätten.
När det är borstat lite så skall hammarlacken på. Känns inte som det är värt att lägga för mycket jobb i det där motorutrymmet
Det är sant att man inte ska lägga ner för mycket jobb på motorrummet på den bilen. Bara att man få bort smutsen och oljan så färgen fäster. Hammarlacken är bra att måla i sådana utrymmen där de är lite smårostigt. Låter som du får det trevligt nästa helg.
Saab 900 S 1991
Åker http://www.garaget.org/?car=68900&image=1058852
Ujuj, här har det hänt saker, ser ut som ni har haft en "manlig" helg utan fruntimmer ivägen
Nu är nu ju på god väg, ska hem i eftermiddag till päronen en sväng, ska hämta lite smågrejer i ert garage och ska ta mig en titt på projektet live.
De va ju fan att stolarna inte passade, hade helt glömt att er är en nyare og900 (precis som min vite) med 9000 stolar ju. Attans, men hoppas det löste sig ändå
Syns på onsdag
jajaja, det har bara varit en budget busbil och vad väntar du dig för de pengarna
Länkarmen visste jag inte om, jag tröttnade ganska rejält på den efter hjul-incidenten så jag bara plågade
Men med lite kärlek blire nog bra
SAAB 9000 Aero -94 Toyota Supra MKIV -94
NOS - (Nitrous Oxide Systems) Nice Oil Smoke
http://www.garaget.org/mypage/?user=10739
Så ja tillbaka från Mallorca.
Kan bara säga att nya E-klassen och E-klass coupén (CLK) e fina bilar, men vår T-Kamoflage blir billigare
Hur gick det i helgen med motorrumsmåleriet?
Medlem #4279 - Markus Jönsson
Mercedes E-Klass -09 (Final Edition)
Mercedes A-Klass -09
Saab 900t -91 T-Grön
Burken är slut Dock räckte det inte till allt, haha!
Du har inte målat ett för tjockt lager färg nu så bilen blir tyngre?
Saab 900 S 1991
Åker http://www.garaget.org/?car=68900&image=1058852
Hej
Hur gick det med rosten??
Bytte plåtarna i helgen på min, Ca 1 dags jobb med slip och svets.
Mvh
Johannes
9-5 -04.
Ja, det är en del rost trots allt De 2 hålen i golvet visade sig vara rätt stora när jag hackade runt lite mer. Dock är det ju inte alltför svårt ställe att fixa rost på.
Vad gäller styrväxelinfästningen så ser det mest ut som SBP har missförstått var den sitter fast så vi har snyggat till där och hoppas på att det går igenom.
Håller tummarna då.
Rätt mycket lättare att fixa nu när motorn är ute annars.
Johannes
9-5 -04.
Den här helgen har jag mest krafsat mig i huvudet.
Jag lyckades till slut få fast vevaxelgivaren på ett givande sätt
Jag pysslade också med tomgångsmotorn, men den är en svårare nöt att knäcka, jag behöver lite mer slangar att välja på.
Slutligen gav jag mig på lite mer el och slet ut det som handlade om elhissar och soltak (jepp det finns lite el fördragen där med). Men nu ser elsystemet ut som om råttorna varit på det. Lite modfälld blev man allt
Justerbart och allt