Hej!
Då ena kolven inte kände för att sitta fast på staken längre utan kände för att umgås med tändstift och ventiler så är det dags för ett lite mer omfatande motorprojekt.
Det är en 9-3 Aero -01 2,0T med B205R T7
Det som är gjort idagens läge är
Slitzade bromskivor (viggen bromsar)
Sänkt 40mm
Öppet filter
TD04 16T Turbo
3" från turbbon
Steg 3 Program vara
Vart sugen på att ta fram skohornet och trycka ner en 2,3 Liters B234 från 9000 för att få lite mer bottenvrid, tycker att det inte borde vara helt omöjligt då det är B235 som sitter i viggen och enda skillnaden som jag kunnat läsa mig till mellan B234 och B235 är "klenare" inanmäte på B235an.
Och de som skiljer 2,0L motorerna mot 2,3L är att den har lägre slag.
Rätta mig om jag har fel
Hittade en tråd på http://www.saablink.net/forum/perfor...-9-3/14013.htm
Som planen ser ut osvset om det blir en B234
T5 Kolar, svarvade
T5 Stakar
T5 Kammar
T7 packning
T7 Topp (B205?)
T7 Insug
Evenuellt om man saftar på men en koppling när allt är nere.
Kan förhopningsvis börja riva ihelgen och se hur stora skadorna är på topen.
Har förhoppningsvis ett B234 block på G.
Målet just nu är dock att få ut den på vägen snart igen då jag avskyr att åka kollektivt
Over and out!
Samanställning
Framtida planer
-Motor-
[X] T5 B234 Block
[X] T5 B234 Vevaxel
[X] T5 Kolar, svarvade
[X] T5 Stakar
[X] T5 Topp
[X] Trolspeed fjädrar
[X] 268/9,45 Kammar
[X] T7 packning
[X] T7 Insug
[X] Intercoler
[X] Tryckrör
[X] Bränslepmup, Henko
[X] Spridare 875 cc
[ ] Plana och porta toppen
[ ] Svarva upp turbon till 19T och anpassa för kungskobra
[ ] Insugsrör "Kungs Kobra"
[ ] ARP bult till toppen
-Växellåda-
[ ] Lättat svänghjul
[ ] Quartermaster Twin disk
[ ] Förstärkt orginal låda
[ ] Quaife diff
-Chassi-
[X] Delerin Bustning bakvagn
[ ] Koni ställbara dämpare
[ ] Arb25
[ ] Byta bustning 1 & 2 till Delerin och 3an till Powerflex i framvagnen
[ ] Styrväxel klämma
[ ] Geuine Saab motorfästen
-Övrig-
[ ] Viggen vingge
[ ] Nya däck
[ ] Fixa SIDen
[ ] Lack