Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vakuumslangsproblem NG900 -97

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Kessmansbo (Gävle)
    Inlägg
    340

    Vakuumslangsproblem NG900 -97

    Jag har lite problem med att få tillbaka vakumslangarna på rätt sätt efter att ha haft ut motorn. Eller jag tror att det är det jag har problem med. Därför har jag några frågor.

    1. Hur ser det ut från dumpen. Ska det gå ett T-kors från den? Å vart ska slangen/slangarna.
    2.Vart ska slangen från mapsensorn?
    3.Vart går slangen in till turbotryckmätaren genom torpedväggen?

    MvH Fredrik

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Norrhult
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    5737
    Jag blev lite osäker pga fråga 3. Turbotrycksmätaren är elektrisk. Det går alltså inte in nån vakuumslang i kupén. Mapsensorn kopplas till insuget.
    Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
    9000 CC 2.3T -91
    9-3 SS 1.8t BioPower -08
    Triumph Speed Triple -04

  3. #3
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 496
    Medlem#
    6973

    Re: vakumslangsproblem

    Hej!

    1. Från dumpen så har du troligen ett t-kors om du har en extern laddtrycksmätare i kupén. Den avstickande slangen går då dit. Den andra slangen går till spjällhuset på höger sida eller rakt framför spjällhuset (i bilen färdriktning pratar jag nu).

    2. Slangen till mapsensorn går till höger sida om spjällhuset.

    3. Menar du extern laddtrycksmätare eller den i instrumentet? Den i instrumentet är elektrisk och har således ingen slang. Om du menar extern laddtrycksmätare, se punkt 1 ovan.

    Mvh
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Kessmansbo (Gävle)
    Inlägg
    340

    Re: vakumslangsproblem

    Tack för all hjälp.
    Och då fick jag lära mig att det var elektroniskstyrning också det var ju bra!

    Nu går bilen som en klocka igen.

    /F

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Funkar NG900 2,0t -97 motor till min NG900 2,0t -95
    Av SaabXXXTurbo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 01:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •