Jefe skrev:
Det är alltid lika trevligt att posta ett inlägg här. Är man inte 100% Saab fanatiker så är det påhopp hela tiden. Jag gratulerade 9-5 Aero SC till hans bilköp och hade sen lite tankar och funderingar om varför en medlem säger att det inte var nått intresse för bilen och en annan säger att han blir plåtad mest överallt även under körning. Jag måste säga att många av er här inte är speciellt trevliga bara för att man inte är en Saab fantast. Bara för att jag har frågor och funderingar om olika saker på nya Saaben. Men om det bara är positiva saker som ska diskutera om nya Saaben så borde ni kanske upplysa om det när man blir medlem så kan man strunta i att registrera sig och titta efter ett annat forum istället. Det finns dock några stycken som svarar på frågor och talar om sina åsikter och erfarenheter och det ska dom ha all heder för. Men dom flesta av er kan man inte kalla annat än fanatiker. Och nej min nästa bil är inte Saab av två anledningar. 1 Jag tycker inte att det är en bra nog bil för dom pengarna. 2 Jag är livrädd att sluta som vissa av er som bara kan tänka på ett bilmärke fastän det finns ett flertal bilar ute där som är bättre än Saaben.
Lite ot här men att man håller sig till saab beror mer på att man gillar känslan bakom ratten än många andra saker som kanske andra märken är bättre på.
Har kört en hel del bilar o suttit i en hel del bilar dom flesta här kanske inte ens får se så ofta på vägarna.
Säkerhets känslan bakom ratten är betydligt bättre i saab än många av dom andra jag har suttit i. Kanske inte en Maybach 62 som kändes som ett kassa skåp men vem har råd med en sån bil?? sen finns ju ingen kvar i sverige va jag vet heller.
Upplevd kvalite känsla o hur kvaliten är i längden är väldigt skillnad på med.
De finns märkestrogna människor inom alla märken men har man själv inte kört flera olika märken o modeller säger jag de är svårt för dom att avgöra om "sitt" märke är bättre än något annat.
De ska man då ha gort med flera mil o inte bara efter en provkörning som inte säger så mycket.
9-5 Aero SC:
Angående sänkt däck tryck så skulle jag säga att du INTE ska ha för lågt då de kan medföra att däcket går sönder o sen att du helst ska kolla vilket är rätt däcktryck för just de däck du kör på vilket skiljer mellan dom ollika däck tillverkarna.
Lycka till med bilen o hoppas du får många fina mil bakom ratten o skriv gärna mer senare va du tycker om bilen
/F