Mr M3 skrev:
Som jag nämnt tidigare måste vi få Saab allmänheten att vara med. Vår lilla klubb kan inte göra detta med bara våra medlemmar.
Vi måste bjuda in ALLA som tycker om Saab och tycker att Saab är viktigt för vår region och världen. De är massan som är viktigt i detta sammanhanget.
Vem tar kontakt med TTELA för en artikel där man bjuder in ALLA till denna händelsen?
Jag tror de måste stå i klartext för att man inte ska tro att de inte bara är för medlemmar.
De kommer ju se löjligt ut med 53 bilar på en parkering för flera 1000.
Och att anmäla sig tror jag inte kommer att fungera om jag ska vara ärlig.
Låt folk bara komma till museet, för att anmälningslistan kommer aldrig stämma ändå.
Jag har under måndagen varit i kontakt med Dagens Industri, TT/ELA och skall på tisdag eftermiddag (kring 17.00-17.30) intervjuas i Radio Göteborg om vår aktivitet för att stödja Saab, jag skall där försöka få med att alla Saab-entusiaster är välkomna, även de som ännu inte blivit medlemmar i Saab Turbo Club of Sweden.
Det är fritt fram för alla att delta i konvojen men endast Saabar kommer att accepteras.
Föranmälan är på inget sätt något krav utan vi ville genom anmälan bara få en ungefärlig koll på intresset.
Självklart skall vi också ta kontakt med SVT, TV4 samt GöteborgsPosten, kvällstidningarna m.fl. för att få ut budskapet samt få mediabevakning av aktiviteten.
Bästa Saab-hälsningar
Claes Robertsson
Ordförande
Saab Turbo Club of Sweden