Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 85

Ämne: Jag har hittat en rabattgivare

  1. #61
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    400
    Medlem#
    10015
    Citat Ursprungligen postat av Elrandhir Visa inlägg
    Jag har inga problem...förnekelse, har nog en hel del. Men inte med detta, jag lägger fram förslag jag tycker är bra. Ett PDF med samlad information är det större chans man laddar ner och går igenom.

    Men det är väl inget fel på klubbsidan egentligen.
    Jag skulle säga det är tvärt om, jag hade inte laddat ner en PDF, trots att den bara öppnas i Chrome utan att ladda ner...

    Bättre i en forumsdel då är chansen större att man läser...

    Varför ska man göra det svårare än nödvändigt.

    2 användare gillar detta inlägg



  2. #62
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Olika åsikter. Jag tycker det blir jättesmidigt som PDF lättöverskådligt på ett ställe. Vad hur och när etc.

    mvh

  3. #63
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av amoreex Visa inlägg
    Jag skulle säga det är tvärt om, jag hade inte laddat ner en PDF, trots att den bara öppnas i Chrome utan att ladda ner...

    Bättre i en forumsdel då är chansen större att man läser...

    Varför ska man göra det svårare än nödvändigt.
    Nu utgår du bara ifrån vad som är krångligare för dig, inte för den stora massan.
    Forumet är faktiskt en helt frivillig del av klubben, och det finns många medlemmar som inte är reggade på forumet. Klubben har i alla tider varit väldigt tydliga med att forumet *inte* är en officiell kontaktväg vare sig ut ifrån eller in till klubben.

    Det absolut enklaste vore väl en sida på hemsidan. Ingen pdf, bara en vanlig sida med text.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  4. #64
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Nu utgår du bara ifrån vad som är krångligare för dig, inte för den stora massan.
    Forumet är faktiskt en helt frivillig del av klubben, och det finns många medlemmar som inte är reggade på forumet. Klubben har i alla tider varit väldigt tydliga med att forumet *inte* är en officiell kontaktväg vare sig ut ifrån eller in till klubben.

    Det absolut enklaste vore väl en sida på hemsidan. Ingen pdf, bara en vanlig sida med text.
    Ja. Det skulle väl duga lika bra.

  5. #65
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Klubben har i alla tider varit väldigt tydliga med att forumet *inte* är en officiell kontaktväg vare sig ut ifrån eller in till klubben.
    Håller inte med på den punkten.
    Eftersom det finns en avdelning SAAB Turbo Club of Sweden
    med sektioner för
    Styrelsen informerar
    (Information från klubbens styrelse.)
    Officiella klubbträffar
    (Information om träffar som anordnas av klubben.)
    Klubbfrågor (Frågor och diskussioner kring klubben.)
    TurboTrycket (Information och diskussioner gällande STCS egen medlemstidning TurboTrycket. En forumdel som ger dig möjlighet att tycka till om och även bidra med material till klubbtidningen.)

    Så är de de facto officiella informationskanaler och det är ganska tydligt att om man har specifika och kanske personliga frågor så skickar man ett e-postmeddelande till ansvarig funktionär som man hittar kontaktuppgifter till på hemsidan.
    Sedan finns det olika "ranking" på de officiella kanalerna där utskick från klubben till varje medlem står högst upp.

    Men helt riktigt, varför krångla till det mer än nödvändigt?
    Hur vet man att en pdf man hämtat är den senast gällande versionen eller måste man göra git pull först??
    Hemsidan borde var den högsta/första plast man kollar om det handlar om att söka information på nätet och därmed inte sagt att alla information måste finnas där utan det kan hänvisas till både utskick, forum, facebook eller möte i verkliga livet.

    Och det har faktiskt fungerat ganska bra innan det började blåsa styv kuling i spottkoppen

    1 användare gillar detta inlägg



  6. #66
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Håller inte med på den punkten.
    Eftersom det finns en avdelning SAAB Turbo Club of Sweden
    med sektioner för
    Styrelsen informerar
    (Information från klubbens styrelse.)
    Officiella klubbträffar
    (Information om träffar som anordnas av klubben.)
    Klubbfrågor (Frågor och diskussioner kring klubben.)
    TurboTrycket (Information och diskussioner gällande STCS egen medlemstidning TurboTrycket. En forumdel som ger dig möjlighet att tycka till om och även bidra med material till klubbtidningen.)

    Så är de de facto officiella informationskanaler och det är ganska tydligt att om man har specifika och kanske personliga frågor så skickar man ett e-postmeddelande till ansvarig funktionär som man hittar kontaktuppgifter till på hemsidan.
    Sedan finns det olika "ranking" på de officiella kanalerna där utskick från klubben till varje medlem står högst upp.

    Men helt riktigt, varför krångla till det mer än nödvändigt?
    Hur vet man att en pdf man hämtat är den senast gällande versionen eller måste man göra git pull först??
    Hemsidan borde var den högsta/första plast man kollar om det handlar om att söka information på nätet och därmed inte sagt att alla information måste finnas där utan det kan hänvisas till både utskick, forum, facebook eller möte i verkliga livet.

    Och det har faktiskt fungerat ganska bra innan det började blåsa styv kuling i spottkoppen
    Nej, här måste jag faktiskt protestera.
    Det har *inte* funkat bra. En snabb sökning på forumet visar massor med trådar där folk frågar varför dom inte får svar på mail till klubben. Jag försökte personligen i flera år att få svar från sponsor@ utan att lyckas, och jag är långt ifrån den enda.

    Det ska dock understrykas att detta är några år sedan och under en helt annan styrelse än den som sitter idag, men att påstå att det historiskt har fungerat bra är, minst sagt, en överdrift.
    Huruvida kontaktvägarna fungerar i dag uttalar jag mig inte om eftersom jag faktiskt inte haft någon anledning att kontakta styrelsen dom senaste åren, men som man säger, ingen rök utan eld. Upplever medlemmarna att det är svårt att hitta information eller få svar så bör man givetvis titta på varför det upplevs så. Även om det inte *är* så, så *upplever* användarna att det är så, och då bör man reagera. Kanske är kontaktvägarna otydligt dokumenterade eller svåra att hitta information om, och då spelar det faktiskt ingen roll hur bra styrelsen verkligen är på att besvara frågor, det blir ändå ett problem.
    Jag vet att nuvarande styrelse verkligen sliter för att få allt att fungera så bra det bara är möjligt så detta är ingen kritik eller anklagelse mot dom, bara lite konstruktiva funderingar.

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  7. #67
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Jag håller med att det har varit katastrofalt längre tillbaka men i mitt inlägg ovan relaterar jag till hur det fungerar nu i närtid (även om jag var otydlig på den punkten) innan denna lokala stormen.
    Det har faktiskt blivit mycket bättre och jag väljer att se den positiva förflyttningen snarare än att gräva i gammalt som kanske inte ens sittande funktionärer varit delaktiga i.

    När det gäller information så går den alltid att förbättra, det är inte unikt för klubben.
    Konstruktiv kritik är bra

    1 användare gillar detta inlägg



  8. #68
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    685
    Medlem#
    116
    Citat Ursprungligen postat av rcy Visa inlägg
    Nej, här måste jag faktiskt protestera.
    Det har *inte* funkat bra. En snabb sökning på forumet visar massor med trådar där folk frågar varför dom inte får svar på mail till klubben. Jag försökte personligen i flera år att få svar från sponsor@ utan att lyckas, och jag är långt ifrån den enda.

    Det ska dock understrykas att detta är några år sedan och under en helt annan styrelse än den som sitter idag, men att påstå att det historiskt har fungerat bra är, minst sagt, en överdrift.
    Huruvida kontaktvägarna fungerar i dag uttalar jag mig inte om eftersom jag faktiskt inte haft någon anledning att kontakta styrelsen dom senaste åren, men som man säger, ingen rök utan eld. Upplever medlemmarna att det är svårt att hitta information eller få svar så bör man givetvis titta på varför det upplevs så. Även om det inte *är* så, så *upplever* användarna att det är så, och då bör man reagera. Kanske är kontaktvägarna otydligt dokumenterade eller svåra att hitta information om, och då spelar det faktiskt ingen roll hur bra styrelsen verkligen är på att besvara frågor, det blir ändå ett problem.
    Jag vet att nuvarande styrelse verkligen sliter för att få allt att fungera så bra det bara är möjligt så detta är ingen kritik eller anklagelse mot dom, bara lite konstruktiva funderingar.
    Jag tycker din kritik är lite skev, för några år sedan fanns det problem med långa svarstider på e-post, dåligt uppdaterad hemsida m.m. Jag tycke för min del att det har blivit bättre men vi har fortfarande saker som kan bli bättre men det är sånt styrelsen jobbar med. Hemsidan uppdateras ganska ofta och informationen är ganska aktuell jämfört med sista tiden med den gamla hemsidan.

    Trevlig helg, Sven
    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  9. #69
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Sven Visa inlägg
    Jag tycker din kritik är lite skev, för några år sedan fanns det problem med långa svarstider på e-post, dåligt uppdaterad hemsida m.m. Jag tycke för min del att det har blivit bättre men vi har fortfarande saker som kan bli bättre men det är sånt styrelsen jobbar med. Hemsidan uppdateras ganska ofta och informationen är ganska aktuell jämfört med sista tiden med den gamla hemsidan.

    Trevlig helg, Sven
    Jag var faktiskt väldigt tydlig med att kritiken var historisk och att jag inte vet hur det fungerar i nuläget, men att jag däremot vet att nuvarande styrelse verkligen jobbar för att allt ska bli bra.
    Precis som du säger så finns det saker som kan bli bättre, och det är enbart sådant jag försöker peka på.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  10. #70
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej!

    Gällande informationskanaler har hemsidan alltid varit basen.

    Sedan, för att nå alla medlemmar, har klubbtidningar, forumet och numera även Facebook använts.

    Mvh Michael
    Ordförande och medlemsansvarig

    3 användare gillar detta inlägg



  11. #71
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145

    Post SC styling är intresserad sponsor

    Blir det störande så ta bort detta David eller den som vill. Jag har kontaktat ansvarige för detta på SCTS genom mail och givit honom de uppgifter han behöver (Mr Bollman)

    Jag ringde till dem på 018-149300

    Men fick epost och namn som sponsoransvarig kan nå deras ansvarige på.

    Det lät iallafall mycket positivt.

  12. #72
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    1. Jag har inte fått något mail.
    2. Vad håller du på med?

    Om du har idéer om företag som du tycker skulle vara intressant att se som sponsorer eller rabattgivare, maila då sponsor@saabturboclub.com och låt mig eller Samuel göra vårt jobb. Du kan ju inte hålla på och ringa runt till en massa företag och fråga å klubbens vägnar, det har du inga som helst mandat att göra. Det kan ju direkt skada klubben! Lägg av med det!

    10 användare gillar detta inlägg



  13. #73
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Som jag sa, den tekniska biten är inte det svåra. Om det blir väldigt lätt att beställa kan det också bli väldigt mycket att göra för den som är ansvarig för shoppen. Innan man öppnar pandoras ask så måste man ju alla administrativa bitar på plats och redo för en, om än kanske osannolik, anstormning. Hur kul skulle det vara om beställningarna tog månader att leverera? Det skulle nog göra folk surare än de är idag. Är man inte beredd och har arbetsmetodik klar så kan det lätt bli en övermäktigt!

  14. #74
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 120
    Jag tyckte att tillvägagångsättet för att skaffa sponsorer förklarades tydligt i din förra tråd om Hova, och speciellt i detta svar från Samuel: http://forum.saabturboclub.com/showt...=1#post1429513

    /Hasse

    3 användare gillar detta inlägg


    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

  15. #75
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 491
    Medlem#
    8689
    Citat Ursprungligen postat av Procedomani Visa inlägg
    Jag tyckte att tillvägagångsättet för att skaffa sponsorer förklarades tydligt i din förra tråd om Hova, och speciellt i detta svar från Samuel: http://forum.saabturboclub.com/showt...=1#post1429513

    /Hasse
    Du skriver just nu i den tråden med inlägget du länkar till.

  16. #76
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av zimm Visa inlägg
    Du skriver just nu i den tråden med inlägget du länkar till.
    Tror att flera av Elrandhirs trådar nu har slagits ihop till en.

    2 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  17. #77
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Korrekt, jag sammanfogade till en "Jag har hittat en rabattgivare" tråd. Uppdaterar topic

    2 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  18. #78
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2016
    Inlägg
    145
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    1. Jag har inte fått något mail.
    2. Vad håller du på med?

    Om du har idéer om företag som du tycker skulle vara intressant att se som sponsorer eller rabattgivare, maila då sponsor@saabturboclub.com och låt mig eller Samuel göra vårt jobb. Du kan ju inte hålla på och ringa runt till en massa företag och fråga å klubbens vägnar, det har du inga som helst mandat att göra. Det kan ju direkt skada klubben! Lägg av med det!

    1. Jag har skrivit från gmail till Samuel Flodeby, är inte detta du, då har jag skickat fel.
    2. Är det något fel eller att försöka göra något positivt (Det verkar ju helt klart som du tycker det, med tanke på hur du skriver)

  19. #79
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 399
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av Elrandhir Visa inlägg
    1. Jag har skrivit från gmail till Samuel Flodeby, är inte detta du, då har jag skickat fel.
    2. Är det något fel eller att försöka göra något positivt (Det verkar ju helt klart som du tycker det, med tanke på hur du skriver)
    Du tar det på fel sätt.
    Det är jättebra att du försöker hjälpa klubben genom att fixa rabatter och sponsorer, men det måste göras på rätt sätt. Lyssna på vad dom säger, dom försöker faktiskt hjälpa dig.

    2 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  20. #80
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    1. Okej, Samuel Flodeby heter samuelf på forumet, inte så klurigt Mitt namn står ju i min sig.
    2. Det är inte positivt att någon helt random person ringer runt till företag och försöker ragga i klubbens namn utan att ens ha koll på hur det fungerar i klubben. Om inget annat så kan det verka för de företag du kontaktar att klubben inte har bättre koll på sin verksamhet än att det ringer folk hitan och ditan och försöker få rabatter. Det kan ju direkt göra det svårt eller omöjligt för klubben att få några rabatter!

    2 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Sponsorer och Rabattgivare för säsong 2015-2016
    Av tornros i forum Styrelsen informerar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-12-04, 16:57
  2. Har hittat ytterligare en 9-5a.
    Av Turbo_Danne i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 19:33
  3. Hej har hittat en og9-3 aero för 65k 10000mil bra köp ?
    Av slippy i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 09:21
  4. vad har jag hittat för box?
    Av guzten i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 02:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •