Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 45

Ämne: När är Clubshop öppen?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    458

    När är Clubshop öppen?

    Hej.

    Vet någon när klubbshoppen förväntas öppna. Står bara oktober på hemsidan och tänkte om någon vet mer exakt när.

    mvh /Johan

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    460

    Re: Klubbshoppen

    Jag räknar med att gå igång med klubbshoppen för postorderbeställningar så fort jag hinner efter årsmötet den 25/10 -08.Tänkte från början öppna direkt efter inventeringen som jag gjorde i förra veckan men då jag skall åka till Tyskland kommande vecka i jobbet så hinner jag inte med det före årsmötet.
    Håll koll på hemsidan under nyheter på förstasidan där jag kommer att skriva något så fort den är öppen igen.

    /Claes

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    458

    Re: Klubbshoppen

    Tack.

    /Johan

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    enköping
    Inlägg
    493
    Medlem#
    12744

    Klubbshoppen är öppen!

    undrar när klubbshoppen öppnar så man kan handla via nätet? har varit förhindrad med jobb så inte kunnat ta mig till träffar/bandagar
    mvh
    9-5 2.0t 08 biopower

  5. #5
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Hej!

    Tyvärr har vi ingen som i dagsläget kan hålla igång klubbshoppen för handel via hemsidan.

    Till årsmötet hoppas jag att vi kan välja in fler personer till styrelsen så att vi får en renodlad person att fokusera på klubbshoppen.

    Mvh Michael

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    enköping
    Inlägg
    493
    Medlem#
    12744
    okej tråkigt får hoppas det då skulle behövt nya skylthållare asp
    9-5 2.0t 08 biopower

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481
    Går det inte att lägga över en sån "tjänst" på tex maptun?
    De har ju redan en shop och det vore väl tämligen enkelt få dem att ta in de få artiklar klubben har under detta sortiment?

    2 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  8. #8
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av Pumba Visa inlägg
    Går det inte att lägga över en sån "tjänst" på tex maptun?
    De har ju redan en shop och det vore väl tämligen enkelt få dem att ta in de få artiklar klubben har under detta sortiment?
    Hej!

    Mycket bra förslag

    Det tåls att tänkas vidare på.

    Mvh Michael

  9. #9
    Steg 1 Echonators avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 334
    Medlem#
    8644
    Maptun har ju redan idag "inloggningen" för oss medlemmar som handlar, så vore ju en smal sak för dom att bara göra artiklarna från klubbshoppen valbara först när man loggat in Om de fortsätter som sponsor och rabattgivare (MT och MTP) så blir det ju win-win för STCS och Maptun

    Saab 9³ Aero Coupé -01
    Saab 9³ SC TTiD Aero -08
    Saab 9³X 2.0T Biopower -10

  10. #10
    Inte helt original !!
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Timrå
    Inlägg
    1 120
    Är nog inte bara att göra. Förmodligen så är deras e-handelslösning kopplad till deras bokföring osv.
    ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad

  11. #11
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 427
    Medlem#
    3020
    Och då ett nytt artikel nummer som går via balansräkningen. det bör inte hindra bra ideer.
    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  12. #12
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 541
    Medlem#
    9481
    Det går säkerligen lösa, klubben köper väl grejerna någonstans, de tillverkas väl inte av styrelsen..
    Så det är väl bara för maptun att köpa in dem istället och sälja dem som vilken vara som helst
    Behöver ju inte ens vara kopplat till stcs inloggen, kan ju rent av vara bra reklam för klubben om alla kan köpa.
    Lika så kan det ju diskuteras om det ska gå någon "vinst" till klubbkassan, men eftersom inte klubben säljer nått just nu så kan det ju inte vara en avgörande inkomstkälla från klubben.

    Är helt övertygad om att det inte skulle vara nått större problem att få med de de artiklar klubben har i maptuns sortiment.
    Skulle säkerligen få lite fart på försäljningen med då det är små billiga prylar och sånt som man kanske "slänger med" när man ändå beställer annat.

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  13. #13
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej!

    Tyvärr har vi ingen som i dagsläget kan hålla igång klubbshoppen för handel via hemsidan.

    Till årsmötet hoppas jag att vi kan välja in fler personer till styrelsen så att vi får en renodlad person att fokusera på klubbshoppen.

    Mvh Michael

    Men herrejösses människa!!!! Tänker du över huvud taget?
    Hur många skall det vara i "styrelsen"? ca ~50 pers är listade på http://www.saabturboclub.com/styrelsen/
    Är alla dessa medvetna om att de faktiskt kan personligen kan ställas ekonomiskt ansvariga om något skulle gå på tok?
    Och att en styrelse blir handlingsförlamad när den blir för stor är ju ingen hemlighet.

    Skulle alla arbetsuppgifter i ett normalt företag hanteras på samma sätt skulle ju alla ingå i styrelsen, galet och fullständigt orimligt.
    Vad blir nästa styrelseuppdrag? "Ansvarig person för att bre smörgåsar med prickig korv till styrelsemöten"

    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Hej!

    Mycket bra förslag

    Det tåls att tänkas vidare på.

    Mvh Michael
    Den har vi hört förut, det kommer alltså inte att hända något?




    Nån måste sätta ner foten för galenskaperna och JAG gör det gärna!
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 427
    Medlem#
    3020
    befattningshavre är mer rätt, styrelse typ max 5 pers.

    1 användare gillar detta inlägg


    Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
    1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
    2 st og900 cab

  15. #15
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Men herrejösses människa!!!! Tänker du över huvud taget?
    Hur många skall det vara i "styrelsen"? ca ~50 pers är listade på http://www.saabturboclub.com/styrelsen/
    Är alla dessa medvetna om att de faktiskt kan personligen kan ställas ekonomiskt ansvariga om något skulle gå på tok?
    Och att en styrelse blir handlingsförlamad när den blir för stor är ju ingen hemlighet.

    Skulle alla arbetsuppgifter i ett normalt företag hanteras på samma sätt skulle ju alla ingå i styrelsen, galet och fullständigt orimligt.
    Vad blir nästa styrelseuppdrag? "Ansvarig person för att bre smörgåsar med prickig korv till styrelsemöten"



    Den har vi hört förut, det kommer alltså inte att hända något?




    Nån måste sätta ner foten för galenskaperna och JAG gör det gärna!
    Hej David!

    Anledningen till varför alla ligger på denna sida är för att det var en befintlig sida som jag kunde själv uppdatera.
    Hade inte fått behörighet att skapa egna sidor vid skrivande stund, och ville få upp informationen vilka vi är.

    Alla är inte med i styrelsen.

    Om du läser noga kan du se att sidan innehåller Styrelsen, IT-gruppen, Racecrew, TurboTrycket, Valberedningen samt vår revisor.

    Tagga ned lite och och gå inte in med stridsyxan i varje diskussion!

    Börjar bli trött på dessa påhopp som ni gör via förhastade slutsatser!

    Hälsningar
    Michael

    2 användare gillar detta inlägg



  16. #16
    Steg 6 perrs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Köping, Mälardalen
    Inlägg
    6 053
    Medlem#
    1540
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Hur många skall det vara i "styrelsen"? ca ~50 pers är listade på http://www.saabturboclub.com/styrelsen/
    nu vill ju inte jag vara den som är den, men:
    Under rubriken "styrelse" får jag det till 7 namn med 10 olika ansvarsområden.
    Låter i mina öron som en rimlig grupp.

    sen att det finns en IT-grupp, ett race-crew o.s.v är ju inte samma sak som att de tillhör styrelsen.
    ///Perr
    Saablös Polestar BST230 förare

  17. #17
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Det får jag med, poängen är att resterande inte hur hemma under Styrelsen utan under Klubbfunktionärer.
    Och 7-10 är betydligt mer än vad en styrelse bör bestå av, finns ju egentligen ingen anledning att funktionärer är en del av styrelsen.
    Normalt är Ordförande, Sekreterare & Kassör samt ledamöter och suppleanter. Övriga personer med funktioner är funktionärer och kan vara helt andra personer även om folk som ingår i styrelsen kan ha funktioner.

    Att tornros inte kan sköta hemsidan är OK men låt då folk som har kunskap och funktionen (IT) göra det jobbet, det är lite för mycket enmansshow här.
    Vem la ut resultat från Gelleråsen? Någon från Race-crew kanske? Näedå....
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  18. #18
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541
    Jag la ut resultatet från Gelleråsen, på plats, just då.

    Det skulle passa mig utmärkt om någon med lite tid och erfarenhet hjälpte till med hemsidan.
    Känner du dig manad Herman?

    edit: Nu har jag varit vid datorn och delat upp på hemsidan så det finns en sida för "Styrelsen" och en för "Klubbfunktionärer", hoppas det är till belåtenhet.

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av cactuz den 2015-10-03 klockan 22:26.
    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

  19. #19
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av cactuz Visa inlägg
    Jag la ut resultatet från Gelleråsen, på plats, just då.
    I tråden eftersnack så låter det som tornros sköter även den biten. Bra om t.ex. den som lägger ut kommunicerar ut att tider finns annars blir det väldigt lätt på detta viset och det som syns utåt blir en enmansshow, det har varit likadant i andra fall också. Det kan ju vara så att tornros täcker upp för andra som inte gör förväntat jobb men det vet ju inte vi på nätet
    Citat Ursprungligen postat av tornros Visa inlägg
    Jag uppdaterar tabellerna med alla tiderna.
    Mvh Michael
    ________________________________

    T.ex. i denna tråd hade det varit på sin plats att Robertsson som faktiskt har uppdraget "Klubbshopsansvarig" svarar på frågorna och inte tornros


    ________________________________

    Citat Ursprungligen postat av cactuz Visa inlägg
    edit: Nu har jag varit vid datorn och delat upp på hemsidan så det finns en sida för "Styrelsen" och en för "Klubbfunktionärer", hoppas det är till belåtenhet.
    Lysande, bra jobbat. Nu börjar det likna något.
    Lite synd att det skall behövar "sura trådar" för varje liten förändring, var ju likadant för att få befintliga stadgar på webben.

    En sak som jag också funderat på är varför det inte finns någon Hemsidesansvarig? Ut utan det får man gissa att det faller under IT's ansvarsområde eller?
    Du verkar ju ha behörighet men ditt eller andra forummoderatorer nämns inte men väl en lång rad FB dito så mer jobb finns
    O.T. Jag ser faktiskt inte ditt nick som moderator för någon forumgren eller på funktionärslistan trots att du uppenbarligen har access och det står Moderator under ditt nick.
    Och på listan över sytrensen finns det också frågetecken men det tar jag inte i denna tråd utan de passar någ bättre i denna tråden.


    Men jättebra att förändrignar sker mot det bättre och tydligare
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  20. #20
    Steg 1 cactuzs avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 218
    Medlem#
    8541
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN
    I tråden eftersnack så låter det som tornros sköter även den biten.
    Anledningen till att jag la upp resultatlistorna är att Törnros inte hade rätt behörighet för att skapa upp nya sidor utan endast redigera befintliga.
    Man skulle kunna resonera som så att någon från race crew skulle lägge upp tiderna, MEN om denna någon ska in på hemsidan och göra uppdateringar fyra gånger om året kommer ändå jag bli tvungen att sitta och hålla handen när så sker. Bättre att någon som redan jobbar med sidan får göra det isåfall anser jag.
    Att Törnros då inte hade behörighet att skapa nya sidor är något vi får se över, men sedan när jag hade skapat sidan kunde han iaf redigera den, därav vad han skrev i eftersnacks-tråden då.


    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN
    Lite synd att det skall behövar "sura trådar" för varje liten förändring, var ju likadant för att få befintliga stadgar på webben.

    En sak som jag också funderat på är varför det inte finns någon Hemsidesansvarig? Ut utan det får man gissa att det faller under IT's ansvarsområde eller?
    Du verkar ju ha behörighet men ditt eller andra forummoderatorer nämns inte men väl en lång rad FB dito så mer jobb finns
    Jag har nu skrivit in mig själv som hemside-ansvarig, det var ett område jag inte ville ha egentligen men tills vi hittar någon som kan ta i det så får jag ha den titeln.
    Anledningen till att jag har de rättigheter jag har är för att det behövdes en ny hemsida, den som var tilldelad uppgiften blev aldrig färdig och då tog jag istället tag i det och slängde ihop något så vi iaf har en hemsida som går att uppdatera (då det faktiskt inte fanns någon som längre kunde uppdatera den gamla).

    Men vi kan säga som så att istället för att skapa "sura trådar" så går det tills vidare bra att PM'a mig med förbättringsförslag till hemsidan.

    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN
    O.T. Jag ser faktiskt inte ditt nick som moderator för någon forumgren eller på funktionärslistan trots att du uppenbarligen har access och det står Moderator under ditt nick.
    Jag är inte moderator, har endast den titeln då den rollen behövdes sättas på mig för att jag skulle få tillgång till vissa delar av forumet.
    Med tanke på att jag är hemsideansvarig, redaktör för turbotrycket samt jobbar på digitaliseringen av medlemsregsitret så finns det knappt ens tid för mig att läsa på forumet än mindre att moderera det.

    3 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-3 SS 2,0t -05 - ///Mackanized BioPower - projekttråden
    Saab 9-3 SS Aero -05 - ///Mackanized BioPower
    Saab 9-3 CV Aero -05 - ///Mackanized BioPower

Liknande ämnen

  1. Öppen Wastegate ?
    Av hammarslag i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 14:25
  2. öppen dump
    Av gollo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 19:04
  3. öppen dump ng 900
    Av brasar i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-06, 09:22
  4. Öppen dump på 9-5 V6t?
    Av dynamite i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-13, 10:46
  5. clubshop på elmia?
    Av Clas.A i forum Klubbfrågor
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-16, 01:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •