Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Inställningar borta efter uppdaterat rattlås NG9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    71

    Inställningar borta efter uppdaterat rattlås NG9-5

    Precis haft inne bilen för mjukvaru uppdatering på grund av ratt lås behöver service. Sagt å gjort fick tillbaka bilen igår den 12e mars och märkte att bilen inte låste sig själv när jag gick ur den! Börja kolla igenom menyerna i fordon inställningar märker att passiv dörrlåsning med ljudsignal är borta samt lite mer inställningar!! Så frågan är kan dom försvinna vid uppdatering eller har dom glömt å aktivera det igen???? Obs bilen är en 9-5 2011 Aero
    Diesel all the way
    Min bil på garaget http://www.garaget.org/?car=372311

  2. #2
    Steg 3 JSNs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ölanda (Göteborg)
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    8163
    Ofta återgår inställningar till defaultlägena vid en mjukvarauuppgradering. Du får gå igenom menyerna och se vilka du behöver ändra tillbaka till hur du vill ha dem.
    /Johan

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    71
    Citat Ursprungligen postat av JSN Visa inlägg
    Ofta återgår inställningar till defaultlägena vid en mjukvarauuppgradering. Du får gå igenom menyerna och se vilka du behöver ändra tillbaka till hur du vill ha dem.
    /Johan
    OK kommer ju bara ihåg den som jag nämnde får väl försöka komma ihåg dessa!!! Hur ändrar man tillbaka då? Lämnar man in den igen??? Ringde Saab i Lidköping där jag lämnade in den dom hade ingen aning. Mvh Niclas
    Diesel all the way
    Min bil på garaget http://www.garaget.org/?car=372311

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Ah, det låter som att de programmerat bort funktionen! Din bil har alltså egentligen keyless entry, inte bara keyless start? I så fall kan du inte på enkelt sätt programmera in det igen. De har helt enkelt fått fel koder när de programmerat in rattlåset så de funktionerna har försvunnit. Klantigt av verkstaden, bara att lämna tillbaka.

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    71
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Ah, det låter som att de programmerat bort funktionen! Din bil har alltså egentligen keyless entry, inte bara keyless start? I så fall kan du inte på enkelt sätt programmera in det igen. De har helt enkelt fått fel koder när de programmerat in rattlåset så de funktionerna har försvunnit. Klantigt av verkstaden, bara att lämna tillbaka.
    Kapp det stämmer keyless entry. Ja har ringt till dom och har ny tid på fredag får väl hoppas att det bara är det som är krånglet!!! Tack för hjälpen å svaren får se om det löser sig.

  6. #6
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    71
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Ah, det låter som att de programmerat bort funktionen! Din bil har alltså egentligen keyless entry, inte bara keyless start? I så fall kan du inte på enkelt sätt programmera in det igen. De har helt enkelt fått fel koder när de programmerat in rattlåset så de funktionerna har försvunnit. Klantigt av verkstaden, bara att lämna tillbaka.
    Så nu har den varit inne. Förklara för dom men dom fatta inte å dom kunde inte göra något pga att den tydligen gått hos Saab förut. Tydligen lite speciella inställningar bla, bla bla. Så jag kommer tydligen inte få tillbaks dom. Väldigt tråkigt

  7. #7
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Va?
    Vad är det för BS? Klart du kan få tillbaka funktionerna. Har man hårdvaran så har man.
    Mitt tips: På måndag ringer du 0456-14511 och snackar med Philip på Manne's. De kan lösa det.

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    71
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Va?
    Vad är det för BS? Klart du kan få tillbaka funktionerna. Har man hårdvaran så har man.
    Mitt tips: På måndag ringer du 0456-14511 och snackar med Philip på Manne's. De kan lösa det.
    Vad ska jag säga till honom?? Nämna dig??? Mvh Niclas

  9. #9
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Bara berätta vad du sagt här i tråden. Du kan hälsa från mig om du vill

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    71
    Så nu har jag gjort lite efterforskningar ! Tydligen är det oreo som har tagit bort den funktionen! Pga att några individer har låst in nyckeln i bilen för att den inte riktigt har hundra procent koll på om nyckeln är kvar i bilen eller inte! Tack för alla svar å hjälp! Mvh Niclas

Liknande ämnen

  1. Multiremmen glider av efter att AC-kompressorn varit borta
    Av Matterix i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-12, 18:09
  2. Lcokup borta efter TCM-uppdatering
    Av pbputte i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-01, 16:40
  3. Backspärr borta efter byte av vxl-spaksknopp
    Av snabel t i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-28, 20:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •