Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 146

Ämne: Ny medlem betalade för mer än 2 månader sen

  1. #81
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 334
    Medlem#
    4827
    Hej alla!

    Tro mig, ingen vill ha ett bättre fungerande medlemshanterings-system än vad vi har mer än vad jag vill ha.

    Vi har arbetat väldigt lång tid och lagt många sena kvällar och helger på att stöta och blöta hur vi ska komma framåt.

    Vår kommande planeringshelg i slutet av februari är ett ypperligt tillfälle att effektivt ta ännu viktiga steg i rätt riktning för att få fram något som passar vår klubb.

    Hoppas att kunna återkomma med positiva besked om framfart efter planeringshelgen.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  2. #82
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Så var det och det var tänkt att forumet skulle bli vårt digitala medlemsregister. Tyvärr hörsammades detta av väldigt få varför den idén har skrotats.
    Jag överlämnar åt Travis att bestämma hur medlemsnumret skall visas i framtiden
    Vad är syftet att visa sitt medlemsnummer i varje gång man postar?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  3. #83
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Finns massor att välja på, tyvärr är det inte lätt att hitta ett som uppfyller alla krav.
    Köpa är inget problem, problemet är att hitta till rätt kostnad med tanke på kraven.
    Vad exakt är kraven då?

    Jag kan inte riktigt förstå problematiken här. Ett medlemsregister är ingen raketforskning, det bör inte vara ett så pass stort problem.
    Det finns ju tusentals föreningar som är betydligt större än stcc som inte har dessa problem, så något måste det ju vara som görs fel någonstans. Frågan är var, och hur åtgärdar man det?
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  4. #84
    Eftersom STCC redan använder Joomla är det enkelt att börja sälja och administrera medlemmar/medlemskort.
    Finns bara viljan så finns ju lösningen runt hörnet.....

  5. #85
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Vad är syftet att visa sitt medlemsnummer i varje gång man postar?
    Numret är väl inte det viktiga för mig men kanske för de som har väldigt låga nummer för att visa att gammal är äldst kanske?
    För egen del visar jag gärna stolt upp att jag faktiskt betalar och bidrar ekonomiskt till klubbens/forumets fortlevnad till skillnad från de som använder forumet gratis.
    Försvinner det helt tappar ju klubben ett argument för att vara medlem och det vill nog varken du eller jag.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  6. #86
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Numret är väl inte det viktiga för mig men kanske för de som har väldigt låga nummer för att visa att gammal är äldst kanske?
    För egen del visar jag gärna stolt upp att jag faktiskt betalar och bidrar ekonomiskt till klubbens/forumets fortlevnad till skillnad från de som använder forumet gratis.
    Försvinner det helt tappar ju klubben ett argument för att vara medlem och det vill nog varken du eller jag.
    Om klubbens framtid hänger på att man ska kunna visa sitt medlemsnummer så ska jag givetvis se över vad jag kan ordna.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  7. #87
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 704
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Datainspektionen
    Personnummer får registreras när det är klart motiverat - till exempel för att på ett säkert sätt kunna identifiera medlemmarna. Det är dock inte lämpligt att använda personnummer som medlemsnummer.
    Nu var ju personnumret inte tänkt som medlemsnummer utan ett sätt att knyta medlemsnumret till rätt person, adress o.s.v. så man slipper leta efter rätt inbetalare. Det är inget konstigt att ha en tabell med personnummer i medlemsregistret. Så har ju så gott som alla föreningar. Använder man som exempel IdrottOnline så är det t.o.m. ett krav. Där hänger det ihop med närvarostöd och liknande som vi ju inte kan nyttja men inget hindrar som sagt att vi registrerar personnumret på medlemmen.

  8. #88
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Om klubbens framtid hänger på att man ska kunna visa sitt medlemsnummer så ska jag givetvis se över vad jag kan ordna.
    Att få det visat som vi har idag är tillräckligt, att få det dit kanske kan ske via ett fält i profilen som någon med tillgång till medlemsregistret kan godkänna om någon ändrar sin profil.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  9. #89
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Att få det visat som vi har idag är tillräckligt, att få det dit kanske kan ske via ett fält i profilen som någon med tillgång till medlemsregistret kan godkänna om någon ändrar sin profil.
    Jag tror det är bättre, om det går, att göra som vi hade tidigare, att man själv får skriva in sitt medlemsnummer om man vill ha det. Att en moderator ska lägga in varje medlemsnummer manuellt för att ett fåtal medlemmar vill visa sitt medlemsnummer låter som onödigt jobb.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  10. #90
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Så, nu kan alla skriva in sitt medlemsnummer på egen hand.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  11. #91
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Jättebra!

    För den som undrar så väljer man inställningar längst upp till höger på sidan när man är inloggad och sedan kikar man på vänstersidan ganska långt ner efter Redigera profil under Mina inställningar och där kan man längst ner ange sitt medlemsnummer.

    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  12. #92
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Jättebra!

    För den som undrar så väljer man inställningar längst upp till höger på sidan när man är inloggad och sedan kikar man på vänstersidan ganska långt ner efter Redigera profil under Mina inställningar och där kan man längst ner ange sitt medlemsnummer.

    Jag ska försöka ändra så det står Medlemsnummer istället för Medlem, men det finns 711 ställen på forumet där ordet Medlem står, så det kan ta ett tag att hitta rätt...
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  13. #93
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    TurboTrycket finns inte längre så den kan man inte lita på för information.
    Så det är officiellt nu?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  14. #94
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Jag ska försöka ändra så det står Medlemsnummer istället för Medlem, men det finns 711 ställen på forumet där ordet Medlem står, så det kan ta ett tag att hitta rätt...
    Är inte det att jobba i onödan, tycker det räcker som det är fast du kanske ser det som en utmaning som du skall lösa..




    Och det där om TT önskar vi gärna lite mer info kring!
    Senast redigerat av HeRmAN den 2015-02-11 klockan 20:50.
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  15. #95
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Är inte det att jobba i onödan, tycker det räcker som det är fast du kanske ser det som en utmaning som du skall lösa..




    Och det där om TT önskar vi gärna lite mer info kring!
    Jag gillar inte att inte kunna saker som jag fått för mig att jag ska kunna. Och se där, jag löste det
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  16. #96
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    300
    Medlem#
    9591
    så tidningen turbotrycket som utlovades vid ny medlem kommer man inte att få heller ? har heller inte fått medlemskort el kalender,undra vad mina 300:- gått till då ?
    Senast redigerat av topline den 2015-02-12 klockan 07:59.
    Saab 9-3 tid Vector -06 / Saab 9-5 Aero -04

  17. #97
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 173
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Jag gillar inte att inte kunna saker som jag fått för mig att jag ska kunna. Och se där, jag löste det
    Trevligt, en liten ingenjör kanske?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  18. #98
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 575
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Trevligt, en liten ingenjör kanske?
    Outbildad, men jobbar som det kan man väl säga.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  19. #99
    Grundladd mazurkas avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Södra Dalarna
    Inlägg
    340
    Medlem#
    7447
    Ingen klubbtidning, inget medlemskort och ingen kalender?

    Inte undra på att SSK har minst en sida full med nya medlemmar varje gång ett nytt nummer av Bakrutan kommer ut.

    Det här lär ju inte öka antalet medlemmar...
    9-3 Aero TX Hirsch -10, 9000 2.3T Classic -98, 900 S -90
    http://www.garaget.org/aeropiloten

  20. #100
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Nu skall jag sticka ut hakan här, men den främsta anledningen till stagnationen är att vi inte får några nya som engagerar sig i klubben.
    Här till exempel försöker vi få några som kan tänka sig att representera klubben på elmia-mässan:
    http://forum.saabturboclub.com/showt...-Elmia-mässan
    inga svar....
    Om folk inte ens kan tänka sig att stå en eller en halv dag på en mässa för klubben, kan ni då fatta hur svårt det är att hitta folk som vill lägga 2-siffriga timtal på att posta utskick varje månad?
    En klubb blir aldrig bättre än sina medlemmar. Vi har och har haft problem med medlemshanteringen, det har annonserats i månader nu. Jag ser dagligen inlägg från folk som gnäller på hur jävla dåligt det är, men mängden medlemmar som erbjuder sin hjälp lyser med sin frånvaro.
    Nej, vi har ingen som håller i TT just nu. Var är alla som anmäler sin hjälp att se till att TT kommer igång igen?
    Så vitt jag vet bad Fredrik om hjälp att få till artiklar, men inkorgen gapade tom.

    jag gissar att SSK har fler äldre medlemmar som kan tänka sig att göra ett rejält dagsverke för klubben, medan STCS mer känns som ett gäng av dagens ungdomar som skall ha allt, gratis, genast.

    Ingen skulle bli gladare än jag om ni bevisar att jag har fel.

Liknande ämnen

  1. Turboras efter 3 Månader OG9-5 Aero -06
    Av NiclasEtuna i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-10-20, 21:07
  2. 12 månader MRF försäkring, vad gäller ?
    Av Mythic i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 13:53
  3. Betalade medlemsavgiften
    Av jonnyl i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-13, 12:29
  4. den 10/1 betalade jag återigen
    Av ahlis i forum Allmänt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-01-25, 18:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •