Sidan 9 av 11 FörstaFörsta ... 7891011 SistaSista
Resultat 161 till 180 av 216

Ämne: Information kring utskick av medlemskort

  1. #161
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Helt otroligt hur man kan sköta sånt här så fruktansvärt taffligt och fortfarande ha respekt

    4 användare gillar detta inlägg



  2. #162
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 113
    Jag blir inte medlem nästa år. Det bestämde jag nu.

    1 användare gillar detta inlägg



  3. #163
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 017
    Medlem#
    3471
    Har själv funderat över detta med fortsatt medlemskap i STCS. Dock har jag inte blivit drabbad av styrelsens gör/inte gör men håller med om att det går väldigt saktfärdigt. Det som sägs nu sas även förra året inte mkt förändring som syns utåt för oss medlemmar.
    Sen ska man även tänka på att mkt är ideellt jobb av styrelsemedlemmar, men man har även ett ansvar gentemot medlemmarna som styrelsemedlem.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  4. #164
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av Mr_SunBear Visa inlägg
    Sen ska man även tänka på att mkt är ideellt jobb av styrelsemedlemmar, men man har även ett ansvar gentemot medlemmarna som styrelsemedlem.
    Har man inte tid så bör man avsäga sig uppdrag istället för att ursäkta sig med att det är ideellt och att det då skulle vara OK att inget/väldigt lite händer.

    1 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  5. #165
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 017
    Medlem#
    3471

    Information kring utskick av medlemskort

    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Har man inte tid så bör man avsäga sig uppdrag istället för att ursäkta sig med att det är ideellt och att det då skulle vara OK att inget/väldigt lite händer.
    Har inte lust o diskutera detta. Men jag rättfärdigar inte med mitt inlägg att det skulle vara ok att inget händer bara för det till viss del är ideellt arbete. Skrev att man har ansvar gentemot medlemmar det menas att det måste hända saker även att det är ideellt. Så jag håller med dig.

    Att välja fortsatt medlemskap el inte har i mitt fall inget med den monetära biten att göra.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  6. #166
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 255
    Men lite förståelse för inbrottet måste man väl ha.....det blir nog bra.

  7. #167
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av Timpa2 Visa inlägg
    Men lite förståelse för inbrottet måste man väl ha.....det blir nog bra.
    Men det var ju lika taffligt med medlemshanteringen för 10 år sedan när jag gick med första vändan, det har ju varit samma diskussioner sen 2004 om medlemshanteringen och betalningssystem osv.

    Jag kommer iaf spara mina 300kr för nästa år, eftersom jag inte har någon glädje av rabatten på speedparts eftersom jag tröttnat på deras usla kundservice så har jag ingen glädje av medlemskapet längre.

    1 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av Pumba den 2015-09-17 klockan 17:50.
    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  8. #168
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 232
    Har varit på forumet sen 2003 och jag upplever att allt går kraftigt nedför.Skulle inte förvåna mig att forumet kommer att sluta som med Saab märke om det försätter i samma takt

    Med vänlig hälsning
    Kemal
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  9. #169
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Citat Ursprungligen postat av Aero++ Visa inlägg
    Har varit på forumet sen 2003 och jag upplever att allt går kraftigt nedför.Skulle inte förvåna mig att forumet kommer att sluta som med Saab märke om det försätter i samma takt

    Med vänlig hälsning
    Kemal
    Håller med. Och samtidigt som skeppet sjunker allt djupare och aktiviteten flyttas till FB-sidan uttrycker veteranerna sig så här: http://forum.saabturboclub.com/showt...hemsidan/page2
    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  10. #170
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av Etnoy Visa inlägg
    ... uttrycker veteranerna sig så här:

    Och veteranerna är...?
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  11. #171
    Nu finns det ju rabatt på maptun via en annan klubb också, vilket är trevligt, där har jag mitt medlemskap.
    ;-)

  12. #172
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Okej, jag gissar att den gliringen till stor del träffar mig. Jag hävdar dock fortfarande, som i hänvisad tråd, att det inte finns något som helst egenvärde i "aktivitet". Det viktiga är väl att man kan få hjälp och råd, inte att man får så många "likes" på sina nya fälgar som möjligt?
    Det som jag faktiskt _skulle_ vilja jobba med, är att förbättra SEO så att vi hamnade högre upp på googlesökningar som handlar om SAAB.

    1 användare gillar detta inlägg



  13. #173
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Vad gäller rabatter och sponsorer så kan jag avslöja att styrelsen har avhandlat frågan och att en _kraftig_ förändring är på ingång (till det bättre!)

    2 användare gillar detta inlägg



  14. #174
    Steg 5
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Värnamo
    Inlägg
    5 530
    Medlem#
    9481
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Vad gäller rabatter och sponsorer så kan jag avslöja att styrelsen har avhandlat frågan och att en _kraftig_ förändring är på ingång (till det bättre!)
    Tycker det har låtit så länge, är det inte dags att konkret berätta vad man gör med sponsorerna innan sista man hoppat skeppet?
    Det är väl snart 1 år sedan det gick ut att det skulle vara löst med SP, vilket inte har hänt nått alls med.

    2 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-5 2,0t SS -08
    Saab 9-5 2,0t SS -06

  15. #175
    Steg 3 Loffes avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 467
    Medlem#
    5129
    Nää låt det bli oktober så att man kan slanta in för nästa år
    Till mitt garage: Garaget

  16. #176
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    GBG / Borås
    Inlägg
    1 539
    Medlem#
    9308
    Citat Ursprungligen postat av Pumba Visa inlägg
    Tycker det har låtit så länge, är det inte dags att konkret berätta vad man gör med sponsorerna innan sista man hoppat skeppet?
    Det är väl snart 1 år sedan det gick ut att det skulle vara löst med SP, vilket inte har hänt nått alls med.
    Jag har ju tyvärr redan bestämt mig för att inte fortsätta som medlem i stcs. Detta snack hela tiden om att det kommer bli bättre med sponsorer hit och dit funkar inte längre för mig. Jag vill se resultat och inte snack. För det är precis vad det är, snack och liten verkstad. Tror inte jag är ensam om dessa åsikter heller.

    5 användare gillar detta inlägg


    Saab 9-5 2003 2,3T

  17. #177
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Innan vissa saker är beslutade i styrelsen kan man inte diskutera det på forumet. Tro mig dock, styrelsen jobbar på det och skall vara klara i god tid innan årsmötet.

  18. #178
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 167
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Vad gäller rabatter och sponsorer så kan jag avslöja att styrelsen har avhandlat frågan och att en _kraftig_ förändring är på ingång (till det bättre!)
    Om det vore så, är det för mycket begärt av rabatt och sponsoransvarig att då gå ut med ett statement att "Nu har vi.... och vi meddelar mer detaljer inom kort dock senast YYMMDD"
    Att IT-Ansvarig skall få stå upp för någon annan är mycket hedervärt av dig men vem är det som gömmer sig där bakom?

    Det vore som att IT på mitt jobb skulle berätta att nu har HR/Lönekontoret nyheter på gång så att den missnöjda personalen skall bli glad igen och inte säga upp sig och börja hos konkurrenten.

    Citat Ursprungligen postat av daekol Visa inlägg
    Detta snack hela tiden om att det kommer bli bättre med sponsorer hit och dit funkar inte längre för mig. Jag vill se resultat och inte snack. För det är precis vad det är, snack och liten verkstad. Tror inte jag är ensam om dessa åsikter heller.
    Tyvärr är detta sant, vi har hört sägas att det jobbas men det räknas inte om det inte leder till ett resultat som kommer medlemmarna tillgodo.
    Jag skulle absolut acceptera att det jobbas i det tysta om vi fick se resultat! Seeing is believing!

    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Innan vissa saker är beslutade i styrelsen kan man inte diskutera det på forumet. Tro mig dock, styrelsen jobbar på det och skall vara klara i god tid innan årsmötet.
    Jag vill tro men jag har trott förut men ännu inte sett "Jesus"

    Och vad är definitionen för "i god tid innan årsmötet"?
    Så att man hinner ta del av informationen och t.ex. skriva en motion och lämna in den i tid för att få den behandlad på årsmötet i år (ca 14 dagar innan årsmötet).
    Och något datum har jag inte sett än och förväntar mig att det annonseras strax, mötet brukar ju vara i slutet av oktober eller november.
    Och skulle det handla om t.ex. stadgeändringar så behövs ytterligare tid eftersom färdigt förslag till ändrade stadgar skall gå ut med kallelsen till årsmötet. Så då börjar det bli bråttom.

    2 användare gillar detta inlägg


    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  19. #179
    Steg 1 Arne 2226s avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    ABC-län
    Inlägg
    1 236
    Medlem#
    2226
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Okej, jag gissar att den gliringen till stor del träffar mig. Jag hävdar dock fortfarande, som i hänvisad tråd, att det inte finns något som helst egenvärde i "aktivitet". Det viktiga är väl att man kan få hjälp och råd, inte att man får så många "likes" på sina nya fälgar som möjligt?
    Det som jag faktiskt _skulle_ vilja jobba med, är att förbättra SEO så att vi hamnade högre upp på googlesökningar som handlar om SAAB.
    O.T. men många träffar då jag googlar är stcs forum-innehåll, men presenterat av sk*t-sidan alltombilen.com - foruminnehåll rippat rakt av med nick/alias från våra medlemmar. Det ska visst går att göra något åt det om man vill och äger siten som rippas.

    1 användare gillar detta inlägg


    /arne 2226
    95 2.3t SC bio -08|95 2.0t|9-3 2.0t-99|9-3 2.0t-00|Brenderup LV1000B|Säker H -72
    Tidigare: 95 2.3t bio -07|V40 T4 |9000 CSE 2.3t|9000 CS 2.0i |95 2.0t |9000 CDE 2.3i |900S | Granada Combi |Granada Coupe 2.6 |99 dubbelförgasare |99 dubbelförgasare

  20. #180
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Citat Ursprungligen postat av Arne 2226 Visa inlägg
    O.T. men många träffar då jag googlar är stcs forum-innehåll, men presenterat av sk*t-sidan alltombilen.com - foruminnehåll rippat rakt av med nick/alias från våra medlemmar. Det ska visst går att göra något åt det om man vill och äger siten som rippas.
    Bra poäng. Kan vi stoppa alltombilen? Det är fruktansvärt jobbigt att läsa den sidan.
    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

Liknande ämnen

  1. Medlemskort
    Av addelindahl i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 18:39
  2. Medlemskort
    Av Per Odvar i forum Allmänt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-07-24, 00:18
  3. Hur går det med våra medlemskort?
    Av zsh i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 15:51
  4. Har ni fått era medlemskort?
    Av Hosiman i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 10:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •