Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 146

Ämne: Ny medlem betalade för mer än 2 månader sen

  1. #61
    STCS Styrelse Turbo_Holms avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    174
    Medlem#
    8213
    Citat Ursprungligen postat av Travis Visa inlägg
    Ah, jag mindes fel. Man skulle gå in på www.maptun.se/stcs för att registrera sig, men det funkar inte längre.
    Ni får ringa eller maila Mappetunee och fråga hur man gör nu.
    http://www.maptunparts.se/stcs funkar

  2. #62
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    300
    Medlem#
    9591
    Inte lätt att registrera sig när man inte har något medlemsnr att fylla i,kanske till nästa vinter om man har tur el nått
    Saab 9-3 tid Vector -06 / Saab 9-5 Aero -04

  3. #63
    Helt original A.Chrs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    564
    Medlem#
    8876
    Hmm, har tänkt beställa avgassystem från MapTun, men behöver ju förutom mitt medlemsnummer en registreringskod för att få klubbrabatt. Den ska finnas i TurboTrycket (Som jag inte har i närheten) och på min medlemssida, vilken jag inte kommer åt. Antagligen är det på grund av att jag egentligen är medlem ännu, trots att jag betalt för länge sedan (4 månader)...

    Går det att lösa på något sätt eller är det att snällt vänta på medlemskortet eller bita ihop och handla utan rabatt som gäller?

    Håller tummarna för att allt är igång snart igen så att vi kan få ut våra medlemskort m.m.

  4. #64
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 395
    Medlem#
    6935
    Citat Ursprungligen postat av A.Chr Visa inlägg
    Hmm, har tänkt beställa avgassystem från MapTun, men behöver ju förutom mitt medlemsnummer en registreringskod för att få klubbrabatt. Den ska finnas i TurboTrycket (Som jag inte har i närheten) och på min medlemssida, vilken jag inte kommer åt. Antagligen är det på grund av att jag egentligen är medlem ännu, trots att jag betalt för länge sedan (4 månader)...

    Går det att lösa på något sätt eller är det att snällt vänta på medlemskortet eller bita ihop och handla utan rabatt som gäller?

    Håller tummarna för att allt är igång snart igen så att vi kan få ut våra medlemskort m.m.
    Prova att ringa Maptun och förklara läget, dom brukar inte vara omöjliga.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  5. #65
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    2 949
    Konstigt att ingen vill bli medlem när det tar flera månader att få medlemskort.
    Saab 9-5 Aero SC -04
    Saab 9000 Classic 2.0t -98
    Saab 99 16v turbo -82
    Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95,
    BMW 525d Touring 2012

  6. #66
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    TurboTrycket finns inte längre så den kan man inte lita på för information.

  7. #67
    Doktor Etnoys avatar
    Reg.datum
    maj 2014
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    719
    Lite OT, men hur får man in medlemsnumret i sin profil här på forumet? Jag är betalande medlem.
    Glidarbilen: Saab 9-5 Griffin 2.3t Biopower 2009 "Phoenix". Hustruns: Saab 9-5 2.0t Biopower 2006 "Pärlan". Saab 9-5 Aero Salomon Edition 2002 "Laxen" (In memoriam) Projekttråd. Driver Youtubekanalen Trionic Seven.

  8. #68
    Sugmotor _Hydra_s avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    76
    Medlem#
    7446
    Hur ska man kunna logga in på medlemsidan om man inte har nån kod? Om turbtrycket inte längre finns hur vet jag då min kod? Betalat i nov 2014

  9. #69
    Helt original A.Chrs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    564
    Medlem#
    8876
    Rabatten hos MapTun löste sig med ett enkelt samtal till dem. Jäkla trevligt folk där!

  10. #70
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej alla!

    Jag ber om ursäkt för situationen som har blivit sju resor värre med inbrottet i vår klubblokal.

    Ledtiden från inbetalning tills att medlemskortet kommer i brevlådan har sedan länge varit 4-6 veckor.

    Detta håller inte längre och under kommande planeringshelg i slutet av februari kommer styrelsen och IT-gruppen att sitta ned för hitta lösningar till att korta ned detta.

    Mvh Michael

  11. #71
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    245
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Den här tråden vägrar dö
    Okej, "digitalt insläpp" på träffarna... De som var med på Knutan 2014 minns kanske att jag stod med en iPad i högsta hugg och prickade av medlemmar. Trots att det var absolut senaste version så dök det ändå upp folk som betalat in kvällen innan, något som omöjligen kan verifieras på plats och ställe eftersom Knutan ligger i mer eller mindre radioskugga.

    Sen vill vi inte riktigt ha den möjligheten att man kan betala samma dag som Knutan och förvänta sig vara med. Risken är då att man kollar väderrapporten/förlitar sig på sista kvällens mek/skippar det för man inte orkar/blev bakfull eller whatever, och det skulle kunna innebära ekonomisk katastrof.

    Att låta medlemmarna sköta det hela själv över internet är inte direkt rocket science men det som ställer till det hela är vårt medlemsnummer som _kräver_ manuell hantering för att fungera eftersom vi måste verifiera att rätt medlem har rätt nummer och det går inte att sköta digitalt.

    Det här är tyvärr inget man löser över en kaffe. Jag har spenderat massor med tid på att planera och fundera på hur man skulle kunna lösa detta på bästa sätt för alla.



    Att det är radioskugga över Ring Knutstorp borde inte hindra, ladda ner ett excel på datorn med alla som betalt, behöver väl inte vara online?!
    Självklart måste man sätta en gräns för sista betaldatum! Man kan ju inte komma dagen innan, sätt två veckor, alla som inte har betalt då kommer inte med.
    Skrota det gamla medlemssystemet och låt personnumrets sex första siffror+ 000,001,002 osv om nu någon fyller år samma dag, hur enkelt som helst, använd personnumret
    som OCR så är problemet löst.

    Jag vill vara tydlig med att jag riktar mig inte till EN person men det är mycket ursäkter i klubben om allt möjligt, det går inte, vi kan inte, vi har inte tid e.t.c. Om man har tagit på sig ett uppdrag
    så vill det till att fullfölja det annars får man lämna sin plats. Det är det medlemmarna pröjsar för. Med det sjunkande antalet medlemmar i klubben så är det nog inte läge
    med ursäkter, det är nog läge att "komma in i matchen" om inte STCS skall vara ett minne blott om några år.Och det vill väl ingen?
    Og900 1991, 9000 2,3 200hk 1995, 9000 2,3 ltt 170hk 1996, 9000 Classic 225 hk 1998

  12. #72
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2013
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    300
    Medlem#
    9591
    Citat Ursprungligen postat av 9000cse95 Visa inlägg
    Att det är radioskugga över Ring Knutstorp borde inte hindra, ladda ner ett excel på datorn med alla som betalt, behöver väl inte vara online?!
    Självklart måste man sätta en gräns för sista betaldatum! Man kan ju inte komma dagen innan, sätt två veckor, alla som inte har betalt då kommer inte med.
    Skrota det gamla medlemssystemet och låt personnumrets sex första siffror+ 000,001,002 osv om nu någon fyller år samma dag, hur enkelt som helst, använd personnumret
    som OCR så är problemet löst.

    Jag vill vara tydlig med att jag riktar mig inte till EN person men det är mycket ursäkter i klubben om allt möjligt, det går inte, vi kan inte, vi har inte tid e.t.c. Om man har tagit på sig ett uppdrag
    så vill det till att fullfölja det annars får man lämna sin plats. Det är det medlemmarna pröjsar för. Med det sjunkande antalet medlemmar i klubben så är det nog inte läge
    med ursäkter, det är nog läge att "komma in i matchen" om inte STCS skall vara ett minne blott om några år.Och det vill väl ingen?
    Äntligen,det bästa jag läst här på forum på länge !!
    Saab 9-3 tid Vector -06 / Saab 9-5 Aero -04

  13. #73
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Alltså. Personnummer kan ni glömma. Det är _alldeles_ för mycket regler kring att behandla ett register med personnummer.
    Styrelsen, som ju är demokratiskt vald ledning för denna klubb, har beslutat att medlemsnumret skall vara kvar som identifikator för klubbens medlemmar och då måste vi komma upp med ett arbetssätt som gör detta möjligt.

    Vad det sen gäller att det borde gå fortare med saker i klubben: vi som jobbar med "klubbgöromål" är oftast heltidsarbetande föräldrar med mer fritidsintressen än STCS (t.ex. att pyssla med våra bilar!). Om ni tycker att det borde gå fortare och kan hitta någon som är villig att lägga mer tid än vad vi gör på det så tycker jag absolut ni skall kliva fram! Jag tror inte _någon_ i klubbledningen eller IT-gruppen skulle ha något emot att kliva åt sidan om någon skulle komma och erbjuda massor av gratis arbetstid till klubben.

  14. #74
    Steg 3 Roger #2378s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 702
    Medlem#
    2378
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Alltså. Personnummer kan ni glömma. Det är _alldeles_ för mycket regler kring att behandla ett register med personnummer.
    Styrelsen, som ju är demokratiskt vald ledning för denna klubb, har beslutat att medlemsnumret skall vara kvar som identifikator för klubbens medlemmar och då måste vi komma upp med ett arbetssätt som gör detta möjligt.
    Så väldans krångligt eller reglerat är det inte.

    Något förenklat gäller följande:
    Enligt PuL gäller att personnummer får behandlas med stöd av ett samtycke från den registrerade. Men - även om inget samtycke finns får uppgifter om personnummer behandlas, om det är klart motiverat med hänsyn till:
    1. Ändamålet med behandlingen
    2. Vikten av en säker identifiering eller
    3. Något annat beaktansvärt skäl.

    När man blir medlem lämnar man samtycke så är allt frid och fröjd.

  15. #75
    Forumambassadör HeRmANs avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    12 165
    Citat Ursprungligen postat av Etnoy Visa inlägg
    Lite OT, men hur får man in medlemsnumret i sin profil här på forumet? Jag är betalande medlem.
    Tidigare fanns et fält i profilen där detta kunda anges om jag inte minns fel och senare skulle man skapa en post med sina uppgifter och den posten kunde bara jag och behöriga lösa, gissar att informationen som visas i min profil till vänster kommer därifrån. Båda verkar docj borta numera så lägg ditt nr i signatuen så länge.
    Och har jag fel kanske någon bättre vetande talar om hur det skall göras.
    Man kunde även vara medlem i en grupp för betalande medlemmar och då byttes Steg X ut mot nåt annat men detta försvann lika fort som det kom in...
    99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |

  16. #76
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 961
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av Etnoy Visa inlägg
    Lite OT, men hur får man in medlemsnumret i sin profil här på forumet? Jag är betalande medlem.
    Citat Ursprungligen postat av HeRmAN Visa inlägg
    Tidigare fanns et fält i profilen där detta kunda anges om jag inte minns fel och senare skulle man skapa en post med sina uppgifter och den posten kunde bara jag och behöriga lösa, gissar att informationen som visas i min profil till vänster kommer därifrån. Båda verkar docj borta numera så lägg ditt nr i signatuen så länge.
    Och har jag fel kanske någon bättre vetande talar om hur det skall göras.
    Man kunde även vara medlem i en grupp för betalande medlemmar och då byttes Steg X ut mot nåt annat men detta försvann lika fort som det kom in...
    Fanns det inte en forumsavdelning där man skulle skapa en ny tråd med sina uppgifter i? (En tråd bara jag och "forumsledningen" kunde se.) Sedan lade moderator in medlemsnumret i profilen så andra kunde se. Hittar dock inte forumsdelen som kan hjälpa mig att bevisa min tes...
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  17. #77
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Så var det och det var tänkt att forumet skulle bli vårt digitala medlemsregister. Tyvärr hörsammades detta av väldigt få varför den idén har skrotats.
    Jag överlämnar åt Travis att bestämma hur medlemsnumret skall visas i framtiden

  18. #78
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Citat Ursprungligen postat av Datainspektionen
    Personnummer får registreras när det är klart motiverat - till exempel för att på ett säkert sätt kunna identifiera medlemmarna. Det är dock inte lämpligt att använda personnummer som medlemsnummer.
    .

  19. #79
    Ett fungerande medlemsregister är ju ingen raketforskning direkt, kan man inte fixa det själv får man köpa in tjänsten att skapa ett.

  20. #80
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 124
    Finns massor att välja på, tyvärr är det inte lätt att hitta ett som uppfyller alla krav.
    Köpa är inget problem, problemet är att hitta till rätt kostnad med tanke på kraven.

Liknande ämnen

  1. Turboras efter 3 Månader OG9-5 Aero -06
    Av NiclasEtuna i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2014-10-20, 21:07
  2. 12 månader MRF försäkring, vad gäller ?
    Av Mythic i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 13:53
  3. Betalade medlemsavgiften
    Av jonnyl i forum Allmänt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-13, 12:29
  4. den 10/1 betalade jag återigen
    Av ahlis i forum Allmänt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2005-01-25, 18:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •