Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 52

Ämne: 9-3 SC Vector BioPower MY2007 *Ny bil beställd!*

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    735

    9-3 SC Vector BioPower MY2007 *Ny bil beställd!*

    Då är nya bilen inhandlad och leveranddatum är satt till den 13e Augusti 2007.

    Saab 9-3 SC Vector 1.8t BioPower
    - JetBlack
    - Läder/Textilklädsel "Sport" (Slate Grey med Parchment Inserts)
    - Pilotpaket (Stöldlarm, Komfortlåsning, Elmanövrerade framstolar, med minnesfunktion för förarstol, Handsfree-förberedelse för mobiltelefon)
    - Activepaket (Sportchassi, Sänkt, Dimljus, Saab Audio Premium 150, 17" 5-Spoke Twin (AL50))
    - Responspaket (Regnsensor för vindrutetorkare, Parkeringssensor bak)
    - Horisontpaket (Utvändiga backspeglar med elmanövrerad infällning, Invändiga och utvändiga backspeglar med automatisk avbländning)
    - Pluspaket (Kopphållare, Justerbart armstöd, fram, Textilmattor, Mynthållare, Extra 12V uttag)
    - Bi-Xenon Strålkastare
    - Tonade rutor (Från Spectratec)

    Det som ska göras med den är iaf:
    - Aero MY2007 Ratt
    - H&R 30mm sänkning
    - Aero kjolpaket
    - Nytt avgassystem som passar Aero bakspoiler
    - Hirsch Interiörpaket med Läder/Kolfiber panel och Alu. Pedaler
    - Aero 314mm bromsar fram och 292mm bak

    Sen får det ju såklart i något Steg 1 eller 2 men ingen tuningfirma har ju det i nuläget verkar det som, någon som vet mer???
    Någon som vet vad det finns för avgas alternativ? Simons, Ferrita, Orginal Aero... Fler förslag?

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 837
    Hirsch har trim. Eller ja, det som såldes till BioPower MY07 tas bort och det kommer nya om någon eller några månader.

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    735
    Citat Ursprungligen postat av petson
    Hirsch har trim. Eller ja, det som såldes till BioPower MY07 tas bort och det kommer nya om någon eller några månader.
    Också hört att Hirsch har trim men har inte sett någon info om trimmen som sålts till MY2007! Vet du vilka effekter de gav?

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Lerum
    Inlägg
    3 837
    Enligt uppgift från en av saabhandlarna här i Gbg 195hk på bensin och 220hk på etanol. Fast jag undrar om han inte pratade i nattmössan för det låter väl som trimmet till 9-5 2,0t BioPower...? Faktum kvarstår dock att Hirsch har erbjudit trim till 9-3 1,8t. På 9-3 MY08 skulle det ha blivit samma effekt efter trim oavsett om du valt 1,8 eller 2,0t till 9-3 BioPower. Nu tas det trimmet bort och ersätts av två nya, ett för vardera modellen. Effekt och vrid efter trim på vardera modellen låter jag vara osagt men man kan ju tänka sig att Saab inte vill att folk skall köpa 1,8t och sen "Hirscha" den till mer effekt och vrid än en original 2,0t har?

  5. #5
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Citat Ursprungligen postat av petson
    Enligt uppgift från en av saabhandlarna här i Gbg 195hk på bensin och 220hk på etanol. Fast jag undrar om han inte pratade i nattmössan för det låter väl som trimmet till 9-5 2,0t BioPower...? Faktum kvarstår dock att Hirsch har erbjudit trim till 9-3 1,8t. På 9-3 MY08 skulle det ha blivit samma effekt efter trim oavsett om du valt 1,8 eller 2,0t till 9-3 BioPower. Nu tas det trimmet bort och ersätts av två nya, ett för vardera modellen. Effekt och vrid efter trim på vardera modellen låter jag vara osagt men man kan ju tänka sig att Saab inte vill att folk skall köpa 1,8t och sen "Hirscha" den till mer effekt och vrid än en original 2,0t har?
    Hirsch steg 1 till bensinarna 1,8t och 2,0t på 9-3 YM2003-2006 gav ju samma effekt efter trim (195 hk) så det är ju lite tråkigt om inte samma sak gäller på spritbilarna. Men man förstå ju Saabs syn på det.


    Grattis till bilen Crille!

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    735
    Citat Ursprungligen postat av petson
    Enligt uppgift från en av saabhandlarna här i Gbg 195hk på bensin och 220hk på etanol. Fast jag undrar om han inte pratade i nattmössan för det låter väl som trimmet till 9-5 2,0t BioPower...? Faktum kvarstår dock att Hirsch har erbjudit trim till 9-3 1,8t. På 9-3 MY08 skulle det ha blivit samma effekt efter trim oavsett om du valt 1,8 eller 2,0t till 9-3 BioPower. Nu tas det trimmet bort och ersätts av två nya, ett för vardera modellen. Effekt och vrid efter trim på vardera modellen låter jag vara osagt men man kan ju tänka sig att Saab inte vill att folk skall köpa 1,8t och sen "Hirscha" den till mer effekt och vrid än en original 2,0t har?
    Har också hört att i sverige ska det bli så att de blir ett trim till 1.8t och ett till 2.0t, sen hur de blir på andra marknader vet jag inte!
    Kunde kanske vara trevligt med Hirsch trim, går rikitgt bra den jag har nu jämfört med mitt Nordic St. 1 så!

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    735
    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Citat Ursprungligen postat av petson
    Enligt uppgift från en av saabhandlarna här i Gbg 195hk på bensin och 220hk på etanol. Fast jag undrar om han inte pratade i nattmössan för det låter väl som trimmet till 9-5 2,0t BioPower...? Faktum kvarstår dock att Hirsch har erbjudit trim till 9-3 1,8t. På 9-3 MY08 skulle det ha blivit samma effekt efter trim oavsett om du valt 1,8 eller 2,0t till 9-3 BioPower. Nu tas det trimmet bort och ersätts av två nya, ett för vardera modellen. Effekt och vrid efter trim på vardera modellen låter jag vara osagt men man kan ju tänka sig att Saab inte vill att folk skall köpa 1,8t och sen "Hirscha" den till mer effekt och vrid än en original 2,0t har?
    Hirsch steg 1 till bensinarna 1,8t och 2,0t på 9-3 YM2003-2006 gav ju samma effekt efter trim (195 hk) så det är ju lite tråkigt om inte samma sak gäller på spritbilarna. Men man förstå ju Saabs syn på det.


    Grattis till bilen Crille!
    Tackar, du som också bor i skåne... känner du till någon bra lackerare som kan lacka ett Aero kjolpaket???

  8. #8
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Lindstrands Bil & Plåt vid BilPartner i Arlöv är duktiga, trevliga och inte så knussliga med kvitton.

  9. #9
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    735
    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Lindstrands Bil & Plåt vid BilPartner i Arlöv är duktiga, trevliga och inte så knussliga med kvitton.
    Kvitton gör ingen glad så de klarar jag mig utan!
    Föresten, du har BSR/Simons avgassystem på din bil nu va? Bild på bilen bakifrån?

  10. #10
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Voila!


  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    735
    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Voila!

    Tackar Pelle! Får man fråga vad du betalde för det och var du köpte det?

  12. #12
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Det är BSR:s system. Köpt genom en bekant men kan inte säga vem.

  13. #13
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    735
    Då var bilen hämtad och hemma i garaget!

    Dock så när jag skulle hämta den så upptäkte jag en repa i framspoilern så den ska lämnas in på omlack, sen inte nog med det visade fel när jag skulle köra hem att vänster halvljus ur funktion. Som tur är har erkstaden öppet till 19 så först testade de byta lampan, körde iväg 100m sen slocknade den och felmeddelande igen! Då bytade de hela lampinsatsen från en annan fabriksny bil de hade på lager...

    Ska lämnas nästa vekca på lack, ska se till att få lackat mina aero sidokjolar då med!

  14. #14
    Steg 6 sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 995
    Medlem#
    4706
    Vart är BILDERNA


    M.v.h. Andreas

  15. #15
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    735
    Citat Ursprungligen postat av sportsedan
    Vart är BILDERNA


    M.v.h. Andreas
    Du får lugna dig tills imorgon står ju i garaget nu! Nu vet jag iaf vad jag köpt så ska uppdatera lite här med!

  16. #16
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 272
    När ska du byta ut spritsymaskinen mot en redig V6.a då?

    Såna motorer som i din har jag som startmotor i min kommande bil

  17. #17
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    735
    Citat Ursprungligen postat av 93t
    När ska du byta ut spritsymaskinen mot en redig V6.a då?

    Såna motorer som i din har jag som startmotor i min kommande bil
    Jaja men så ska jag ha ordentligt trim i min, inte som i ditt förra skåp... går sämre med steg 1 än orginal

  18. #18
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    Grattis till nya bilen, men vi vill se bilder...
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  19. #19
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Kristinehamn.
    Inlägg
    1 196
    Medlem#
    6124
    Grattis till bilen.

    Kommer följas noga.

    Mvh Håkan

  20. #20
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Löddeköpinge
    Inlägg
    735
    Tackar lovar fixa bilder under morgon dagen!
    Nu vet jag iaf vad jag köpt är en 9-3 SC Vector
    - Pilotpaket
    - Acticepaket
    - Pluspaket
    - Horisontpaket
    - Responspaket

    Funderar även på att köpa BBS CK 19" från tyskland annars blir det nog 18" 10-spoke Aero fälgar.

Liknande ämnen

  1. Saab 9-5 SC Vector 2,0 Biopower -06
    Av S-9-3 i forum Projekt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-08-26, 23:31
  2. 9-5 Vector 2,3t BioPower A60
    Av Rickard i forum Projekt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-08-23, 02:27
  3. 30.000 kr på en fullutrustad vector 2.3 biopower
    Av åkarn i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 23:45
  4. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-02-17, 15:50
  5. Ang köp av ny 95 Vector Biopower!
    Av Mr J i forum Allmänt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 23:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •