Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 85

Ämne: Vad händer på Facebook-sidan?

  1. #61
    Steg 1 Arne 2226s avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    ABC-län
    Inlägg
    1 234
    Medlem#
    2226
    Rolf,

    Det hemska som Kalle bidragit med i tråden är sättet han hånar en annan person. Det är inte OK.

    Jag har ingen annan uppfattning om ert arbete och era produkter än att ni har många nöjda kunder och att ni har lång erfarenhet - och att tidigare konflikter med kunder vädrats publikt på ett för er inte fördelaktigt sätt. Precis som Kalles dåliga attityd här.

    Jag hoppas att du kan bidra med att lyfta nivån på samtalet och inte låta det spåra ur mer än det redan gjort.

    Man kan var oense utan att vara otrevlig, nedlåtande och smäda andra personer med namn.
    /arne 2226
    95 2.3t SC bio -08|95 2.0t|9-3 2.0t-99|9-3 2.0t-00|Brenderup LV1000B|Säker H -72
    Tidigare: 95 2.3t bio -07|V40 T4 |9000 CSE 2.3t|9000 CS 2.0i |95 2.0t |9000 CDE 2.3i |900S | Granada Combi |Granada Coupe 2.6 |99 dubbelförgasare |99 dubbelförgasare

  2. #62
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 111
    "Man kan var oense utan att vara otrevlig, nedlåtande och smäda andra personer med namn."

    Ja det kan man, ett tag. Men till slut når man ett tak när inövade bortförklaringar och fina meningsuppsättningar som avslutas med ett MVH pågått för länge.

  3. #63
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    393
    Tja.

    tror nog att familjen Uhr mest är besvikna för att dom tycker denna urvals process inte känns juste, klart att man inte vinner på att vara nedvärderande mot kunder.
    Men i detta fall är det inte kunder dom disskuterar med .... Det är med en styrelse dom känner sig svikna av.
    Jag är ganska gammal och van vid hårda förhandlingar inom företags branchen (ej inom detta verksamhets område) och det kan låta jäääääkligt bittert emellanåt.
    Men jag tror mig veta att denna frustration är ej personlig utan riktad mot en possition (styrelsen) och vad dom anser som orätt förfarande vid upphandling av sponsorer och rabatt givare till STCS.

    STCS sitter nämligen på en fin kund lista som man enkelt kan få kund feedback mm från.
    Jag personligen skulle väl känna att utvals processen inte känns riktigt 100, då jag aldrig sett en frågeställning om vilka medlemmarna vill se som sponsorer/rabattgivare.

    Hade detta skett utifrån en sådan förfrågan hade denna disskussion aldrig ägt rum för då hade kunderna redan valt leverantörer dom vill handla mot. Det känns lite som att många undrar varför endel och inte andra, varför kan man inte ha lite mer utspridda leverantörer över hela landet... osv.. och vips så blommar svarta rosor överallt.

    Sånt här löser sig inte med att mörka eller ignorera...
    öppen disskussion med synpunkter, givande , tagande och goodwill. Ännu mer infekterat blev det när Nordic ville erbjuda sina rabatter trots att dom inte var sponsorer, då styrelsen såg det som otillåten reklam..
    Nåväl innerst inne är detta ett resultat av att alla brinner för sina SAAB:ar och vill se till att man får handla delar. trim mm till attraktiva priser.
    Yxor kan svingas och det låter nog hårt, men det är känslor som svallar.. = kärlek till en fin bil med anor ..

    9-5 2,3t sedan -99 170hkr + 9-5 2,3T Aero SC -02 250hkr(under bearbetning)
    Stock is enoughPOWERto kill anybody"

  4. #64
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322
    Citat Ursprungligen postat av 71jojje Visa inlägg
    Tja.

    tror nog att familjen Uhr mest är besvikna för att dom tycker denna urvals process inte känns juste, klart att man inte vinner på att vara nedvärderande mot kunder.
    Men i detta fall är det inte kunder dom disskuterar med .... Det är med en styrelse dom känner sig svikna av.
    Jag är ganska gammal och van vid hårda förhandlingar inom företags branchen (ej inom detta verksamhets område) och det kan låta jäääääkligt bittert emellanåt.
    Men jag tror mig veta att denna frustration är ej personlig utan riktad mot en possition (styrelsen) och vad dom anser som orätt förfarande vid upphandling av sponsorer och rabatt givare till STCS.

    STCS sitter nämligen på en fin kund lista som man enkelt kan få kund feedback mm från.
    Jag personligen skulle väl känna att utvals processen inte känns riktigt 100, då jag aldrig sett en frågeställning om vilka medlemmarna vill se som sponsorer/rabattgivare.

    Hade detta skett utifrån en sådan förfrågan hade denna disskussion aldrig ägt rum för då hade kunderna redan valt leverantörer dom vill handla mot. Det känns lite som att många undrar varför endel och inte andra, varför kan man inte ha lite mer utspridda leverantörer över hela landet... osv.. och vips så blommar svarta rosor överallt.

    Sånt här löser sig inte med att mörka eller ignorera...
    öppen disskussion med synpunkter, givande , tagande och goodwill. Ännu mer infekterat blev det när Nordic ville erbjuda sina rabatter trots att dom inte var sponsorer, då styrelsen såg det som otillåten reklam..
    Nåväl innerst inne är detta ett resultat av att alla brinner för sina SAAB:ar och vill se till att man får handla delar. trim mm till attraktiva priser.
    Yxor kan svingas och det låter nog hårt, men det är känslor som svallar.. = kärlek till en fin bil med anor ..

    Vettigaste inlägget på länge. Vi tar åt oss och tar en funderare.
    Mvh Rolf
    Swedish performance

  5. #65
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    393
    Rolf..
    Så lite så....
    Inte alltid man ser skogen för alla träd som är i vägen ....

    mvh
    Jocke
    9-5 2,3t sedan -99 170hkr + 9-5 2,3T Aero SC -02 250hkr(under bearbetning)
    Stock is enoughPOWERto kill anybody"

  6. #66
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej!

    Jag kommer att ringa dig Rolf och Kalle när jag får tid, det här tar vi inte över sociala medier.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  7. #67
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322
    Ok Micke!
    Väntar med spänning.
    Mvh Rolf
    Swedish performance

  8. #68
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 111
    Mig behöver du inte ringa. Jag ser hellre att vi pratar personligen.

  9. #69
    STCS Ordförande tornross avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    10 330
    Medlem#
    4827
    Hej!

    Jag kommer att slå er en signal.

    Mvh Michael
    Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
    Saab 9-3 Viggen 1999
    Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.

  10. #70
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av nordictuning Visa inlägg
    Ja visst, fär här ska man bara hålla med och gilla allt, inget negativt. DET är ju vuxet och bra, kritik kallas för näll, eller så blir man blockad. Bra Travis, sätt ribban du!
    Var skrev jag att du bara ska hålla med och gilla allt? Tvärtom så skrev jag ju att du borde vädra dina åsikter direkt till styrelsen via epost, men som vanligt så läser du något helt annat än det som står så att du kan gnälla. Det verkar vara det enda som roar dig.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  11. #71
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322
    Travis: Tycker du bara ska andas och vara tyst tills någon ber om din åsikt. Men bara så du vet, mycket har sagts per telefon i detta ärende, men tyvärr låtsas vederbörande som att det regnar. Och du,,, inget i detta roar mig bara så du vet, det är oerhört tråkigt, men bara för det så tänker jag inte lägga mig ner och dö, tråkigt eller hur?
    Vet inte vad som roar dig egentligen, men att komma med dryga kommentarer om något du inte har en aning om, det verkar roa DIG.
    Senast redigerat av nordictuning den 2015-03-25 klockan 07:09.
    Swedish performance

  12. #72
    Hirsch mappning
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Mälardalen/Hallstahammar
    Inlägg
    6 230
    Hej,

    Kan inte styrelsen,sponsorer och Nordic samlas och gå igenom detta live och försöka komma någonstans på det sättet ?

    Email,telefon samtal och speciellt all skrivande här och där kommer absolut inte att leda någonstans.

    Det är väl märkbart att Saab forum är inte sig likt sen många år sedan,det kan berö på allt möjligt men istället för att ni skall jobba på det så krånglas det till kring sponsorer.Försätts det i samma takt så kommer det inte bli mer medlemmar än sponsorer.

    Tornors skriver att pga respekt till andra sponsorer så väljer dom att inte ha Nordic.
    Vad har Speedparts för respekt för medlemmar på forumet när medlemmar gnäller på dom varije dag/vecka och ändå så är dom sponsorer?

    Hoppas att det ordnar sig för er i alla fall.

    Kemal
    Kör : Saab 9-5 Aero 2008 automat Hirsch 300 hk 400 nm och Saab 9-3 Vector 2009 automat Hirsch 220 hp https://www.garaget.org/?car=313776

  13. #73
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    7567
    Rolf har nu gått för långt och är den första som blir avstängd sedan vi bytte forum för över ett år sedan. Han kommer att vara avstängd tills allt det här är uppklarat.
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  14. #74
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 111
    Bra jobbat. Bort med skiten. Stäng ner facebookgruppen också. Kräv en moderatorstyrd förhandsgranskning av samtliga inlägg innan de postas.

    Patetiska människor. Ni är ju värre än Aftonbladet och Expressen i sina värsta dagar.

  15. #75
    Steg 2
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 171
    Tyvärr måste jag nog säga att den "reklam" ni gör för ert företag genom inlägg på detta forum är mer åt det negativa hållet än positiva hållet, även om "all reklam är bra reklam". Ett tips från en som inte alls följt dessa trådar, men läst nåt inlägg här och där är att ni ligger lågt tills ni löst detta lite mera "privat". Hoppas ni lyckas lösa era konflikter.
    Äger fn. ingen SAAB.
    Tidigare bilar: 900 EMS 1979, 900i 1985, 9000 2.3i 1990, 99 GLE Automatic 1976, OG9-3 2002 (BioPower), SAAB 9000 CSE 1998, SAAB NG9-3 CAB
    Tech2 och CombiAdapter
    Annat bilinnehav: Renault Zoe -19, Volvo V70 -05, BMW Z3 -99, VW 1957, VW Karmann Ghia 1960. Tidigare bilar: VW 1302S 1972, VW 1950, 1962, Golf SC 2014,-16,-17,-19, Passat GTE- 20

  16. #76
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr Visa inlägg
    Bra jobbat. Bort med skiten. Stäng ner facebookgruppen också. Kräv en moderatorstyrd förhandsgranskning av samtliga inlägg innan de postas.

    Patetiska människor. Ni är ju värre än Aftonbladet och Expressen i sina värsta dagar.
    Jag vet att du är lagd åt det anarkistiska hållet och tycker att man ska kunna behandla folk hur man vill, men på det här forumet finns det regler. Regler som både du och Rolf har godkänt. Nu bröt han mot en regel och jag fick nog.
    Om nu forumet är så himla dåligt, vad gör du här?
    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  17. #77
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 111
    Citat Ursprungligen postat av risig9000 Visa inlägg
    Tyvärr måste jag nog säga att den "reklam" ni gör för ert företag genom inlägg på detta forum är mer åt det negativa hållet än positiva hållet, även om "all reklam är bra reklam". Ett tips från en som inte alls följt dessa trådar, men läst nåt inlägg här och där är att ni ligger lågt tills ni löst detta lite mera "privat". Hoppas ni lyckas lösa era konflikter.
    Varför tror alla att detta inte har sköts privat? Vi har fört samtal bakom kulisserna med ordförande i flera månader.
    Att det ser illa ut när man tittar när det passar en själv förstår jag. Slår jag på nyheterna så kanske jag råkar se hemska bilder från syrien, bir oroad och stänger av. Fortsätter jag titta så kanske samma kanal visar fina bilder från samma land...

    Travis, jag tänker inte ta den diskussionen med dig. Du vet inte hela storyn och fortsätter vi så kommer du att blocka mig. Meningslöst. Förstår inte ens varför Rolf blev blockad. Jag ser verkligen inget regelbrott i hans sista inlägg.

  18. #78
    Steg 3 Traviss avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Ort
    Segeltorp/Kungens Kurva
    Inlägg
    3 569
    Medlem#
    7567
    Citat Ursprungligen postat av UhrJr Visa inlägg
    Travis, jag tänker inte ta den diskussionen med dig. Du vet inte hela storyn och fortsätter vi så kommer du att blocka mig. Meningslöst. Förstår inte ens varför Rolf blev blockad. Jag ser verkligen inget regelbrott i hans sista inlägg.
    Du ska vara tyst, Kalle, och inte utala dina åsikter förrän någon specifikt ber om dem. Tycker du att det var trevligt skrivet? Det tycker inte jag, och därför valde jag att stänga av Rolf med stöd av §1.
    Jag skiter högaktningsfullt i storyn bakom det stora utspelet. Jag är inte med i styrelsen och har ingenting med deras beslutsfattande att göra.
    Det jag bryr mig om är forumet och som moderatoransvarig är jag ytterst ansvarig att se till att reglerna följs. Följs inte dem så vidtar jag lämplig åtgärd.
    I klartext: Ni får vara hur arga som helst på styrelsen, men ska ni ta den här diskussionen på forumet så får ni se till att sköta er.

    1 användare gillar detta inlägg


    900R 2,3T Projekttråd
    VW Passat Variant -12
    "Pungen skrynklade ihop sig o snoppen blev jätteliten" -Travis om livet i 210 km/h

  19. #79
    Steg 1 UhrJrs avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Inlägg
    1 111
    Där har vi problemet. Du är inte med i styrelsen, och har således NOLL koll på hur det ljugits om detta.
    Det som för mig är intressant är att du "skiter högaktningsfullt" i storyn, ändå tar du så lätt någons parti och börjar blocka.
    Att du sen är jävig och gör det på så lösa grunder är ju skrattretande. Som sagt, patetiskt. Telefonmötet som Michael bjöd in till har du ju inte direkt banat väg för, men det ger du ju blanka fan i såklart.

  20. #80
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 130
    Alltså: Travis skiter som han säger, ett stort stycke i vilket groll ni har med styrelsen, hans (och vi andra som sköter forumets) enda uppgift är att se till att forumets regler efterlevs. Du har inte tänkt på att den här tråden faktiskt är kvar och inte på något vis har raderats eller gallrats i? Är inte det "bevis" nog på att vi faktiskt inte agerar i någon form av maskopi med mörka anti-Nordic-krafter? Roffe var lite för grov i orden lite för många gånger, alltså blev han blockad. Jag är rätt säker på att en ursäkt och ett löfte om att tagga ner språket en aning kan lösa det problemet.

Liknande ämnen

  1. Anti-Facebook
    Av Falcy i forum Off Topic
    Svar: 75
    Senaste inlägg: 2011-07-16, 03:39
  2. P3 om Facebook
    Av Unique87 i forum Off Topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-08, 20:31
  3. Några här med facebook?
    Av Spawn i forum Off Topic
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 13:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •