Jag har en 9-5 Hirsch -05 som har tänt CE-lampan. Felkoden är P0101, dvs LMM ger felaktiga värden. Sökte på forumet och hittade följande tips/instruktioner:
1. Sök efter tjuvluft
2. Om 1 inte hjälper byt LMM
3. Om ändå inte släckt CE-lampa fortsätt leta efter läcka

Jag har gjort 1 mha startgas och 2, men CE-lampan tänds fortfarande efter ca 55-60mil efter senaste nollningen.

HUR läcksöker jag? Jag har gått över insugsslangar och vacuumslangar med startgas mer än en gång men får ingen reaktion öht från motorn. Jag gissar att läckaget är mkt litet då bilen går nästan 60mil innan lampan tänds. Var skall jag börja? Hur skall jag gå tillväga? I någon tråd läste jag om att man hade satt övertryck i systemet på insugssidan och använde diskmedel för att hitta läckor, men hur skapar man övertryck i systemet?

/Johan