Hej!
Jag ska ge mig på att byta bromsservo eftersom den visslar och läcker. Jag har köpt en beggad på skroten, som jag tror ska vara tät. Hoppas det med tanke på allt jobb som ska till.
Jag har hittat en bra beskrivning på engelska Saab Central och en annan på SaabLink. De är lite olika, och jag tror att jag ska satsa på att ta bort hela fästet till servon som sitter på torpedväggen. På den från skroten sitter dessutom detta fäste redan på. Synpunkter?
Det jag är lite orolig över, förutom bromsslangarna som man ska föra undan utan att lossa, är sprinten som fäster på pedalen. Den ska tydligen vara lätt att tappa. Den flyger ut? Jag vet inte hur det ser ut därinne, så jag kan inte förklara helt. Detta med sprinten skulle jag behöva hjälp med. Vad ska jag tänka på och hur gör man säkrast?
En beskrivning säger att man drar ut servon en bit från torpedväggen och då ska man komma åt pinnen och sprinten från motorrummet, utan att behöva krypa in under ratten...
En liten kompassriktning, om någon har. Jag vill så gärna slippa lämna in bilen för detta. Hade den inne för byte av balansaxel- och kamkejda plus alla skenor och grejor därinne och topplockspackning och och och... Bilen är som ny nu Kanske kan jag få tillbaka alla 250hk om jag fixar den här läckan i vakuumsystemet nu
Ödmjukast
Martin