Vafasen nu då? Är det ett relä tror ni? Det gäller bilen i signaturen.
Vafasen nu då? Är det ett relä tror ni? Det gäller bilen i signaturen.
SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001
Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384
Ursprungligen postat av hostarn
Det kan inte vara detta som kan sättas i samband med ditt problem att batteriet blir urladdat?
Brukar det inte bli tvärt om när reläet går sönder?
Det går inte att tända?
Saab 9-5 2,0t SS -08
Saab 9-5 2,0t SS -06
Antar att det är rätt panik med detta då det dra ut batteriet för dig. Det är inte så att du lyckats komma åt någon knapp på nycklen? Jag lyckades med det en gång innan jag fattade vad som hänt.. Annars kanske du ska testa att ta bort reläet ett tag eller säkringen. Kanske till och med koppla bort batteriet ett tag. Har faktiskt ingen aning, men detta är nog det jag skulle börja med.. eller kanske titta lite nämre på ljusomkopplaren inne i bilen... lycka till...
SAAB 9³ SC Vector bioPOWER 2008
Vet inte Pumba, när jag stänger av tändningen så går ju lyset förstås av. Men när motorn går så kan jag inte sätta på halvljus eller stänga av.Ursprungligen postat av Pumba
SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001
Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384
Knapp på nyckeln?Ursprungligen postat av EnZo
Jag skall testa och koppla ur en massa skit ett tag då, får se om det löser sig själv. Varför det skulle göra det har jag i och för sig förbaskat svårt att förstå.
SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001
Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384
Jaha, det var knappen själv (switchen mellan "av-halv-hel"). Jag fick ut den ur sin håla men problemet är att kabeln är så kort så det kommer bli omöjligt att koppla in en ny. Hur gör man? Måste jag bort med instrumentbrädan bara för att kabeln är kort? Skit.
SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001
Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384
Ursprungligen postat av hostarn
Skönt att du hittat problemet... ang mitt tidigare svar, så trodde jag att lyset fortfarande var på EFTER du stängt av bilen....
SAAB 9³ SC Vector bioPOWER 2008
Ursprungligen postat av hostarn
Det ska gå att montera ihop utan att du behöver plocka ner nått gick iaf på min ng900.
Det går ju även använda div andra hål i samma område för att komma åt och pilla dit kontakten.
Går även att ta bort plasten under ratten och köra upp handen underifrån, men bör inte behövas.
Saab 9-5 2,0t SS -08
Saab 9-5 2,0t SS -06
Hoppas det var det som var fel. Ett annat råd försök ta det lugnt så du inte av misstag felsöker för tufft o mer går sönder än som det var från början. Ps Jag trodde också det var strömbrytaren när lamporna inte slockna. Det är klart stod den i fel läge är det en sak. Men om du slår till o från den och lamporna slocknar är det troligtvis lampcontrolenheten som jävlas ändå. Har haft 2 bilar med precis det problem du har o det var inte strömbrytaren fast man trodde det.
Nja, nu har jag kontrollerat att det är knappen eftersom lamporna slocknar "mellan" lägena. Det betyder att det är glapp i den.Ursprungligen postat av uffearon
SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001
Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384
Lamporna brukar slockna mellan lägena. Hoppas det var det ialla fallUrsprungligen postat av hostarn
Tog mig lång tid då felet bara uppträdde en gång per månad o ibland mer sällan.
FAAN. Jag testade med fungerande knapp. Samma fel. Va i hel... vad kan det vara för fel. Både relät för lampstyrning och knappen är nu OK.Ursprungligen postat av uffearon
SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001
Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384
Skön. Säkringen för Day Time Running lights satt i.
SAAB 9-3 SE Anniversaire, 2.2 TID, 125 HK, 2002 - såld
SAAB 9-3 Cab, 2.0t, 150 HK, 2001
Projekttråd: viewtopic.php?f=31&t=302384