Hejsan alla!
Är lite nygammal här på forumet och har precis köpt en Saab 9000 2,3 ltt -97 med utbytt motor... (skall ha rullat drygt 12000 mil bara...)
Tanken är väl att den skall trimmas lite vad det lider och jag har en del frågor nu och kommer säkert komma på flera längs vägen.
Har aldrig haft en bil med turbo innan....
Motorn är original nu men det sitter ett öppet filter på.
Funderar på en nu dumpventil då originalen brukar mattas med tiden.
Kan man ha en öppen dumpventil?
Hur ansluter man den?
Vilken ända skall pluggas?
Laddtrycksmätare, vilken skall man välja, biltemas är ju snygga men är dom bra?!
Hur ansluter man en sådan? Jag har ingen laddtrycksmätare i instrumentpanelen original så att säga så hur gör man med vakuumslang?!
Har en kontakt som kan chippa (funderar på steg2 eller steg3) bilen till olika steg men vad jag förstår så måste jag ha en magnetventil för att konvertera till fulltryck?!
Hitta denna lilla sak, strypventil till WG... Behöver man ingen magnetventil då?!
http://www.blocket.se/vastmanland/St....htm?ca=10&w=3
OM man väljer steg3, vad kommer inte hålla och vad bör uppgraderas?!
Jag kommer troligtvis vara helt nöjd med steg2 men undrar bara....
Så snälla hjälp med med detta till att börja med!
Mvh Fredrik