blabla blabla ,,,

Då tid...





Nu tid...



Motor: 2.0 turbo 16v, SQR steg 3 box, Rostfri 3" Ferritta downpipe med racekat och 3" Rostfritt avgassytem med två ljudämpare. x-flow Aluminium intercooler. Moddad luftburk med 3"- 4" tratt.
251hk 370Nm enligt SQR

Chassi: H&R sport fjädrar som sänker 35mm, Bilstein sprint dämpare.
Styrväxel klämma i aluminium och stag. Motor och växellåds fäste i Polyurethane. Egen byggd shortshifter och 9-3 växellänkage. Alla bussningar i fram och bakvagn är utbytta till powerflex. 1" 25.5 mm krängningshämmare bak, 9-3 diesel krängare fram. Förstärkt fjäderbensstag fram. Är på gång med Subframestag och fjäderbensstag bak.



.................................................. .................................................. .................................


Bilen gick halv dålig på glt när jag köpte den men jag fick den ju rätt billigt. Jag bytade stift och luftfilter men det hjälpte inte, efter lite läsande här i forumet så fatta jag att det var bakre ljudämparen som var igensatt.
Först såga jag av den gamla ljudämparen för att kolla och vips så ladda den fullt igen och gick som satan .
Så jag handlade nytt rostfritt blås från A-allt. Tanken var först att köpa deras rostfria downpipe med sportkat.

Buklan i ena ljudämparen drogs lätt ut med en sugpropp


Men så hitta jag en begagnad feritta racekatt samt sqr steg3 box som jag montera på midsommar ute i sommar stugan, pga att jag inte har en lokal här i Malmö. Jag och min polare letar febrilt Är det nån som har garage eller så här i Skåne trakten så PM'a gärna, vi betalar givetvis för ev plats.

Så nu blev det 3"-2,5"-3" istället men det går nog bra det med

Satan vad domkraften sjönk ner i gräset.

Så var gamla downpipen av muttrarna var lite små jobbiga att få av speciellt undre muttern.


Old VS New


Äntligen på plats, lite bökigt men jag fick hjälp att dra upp den.
Ferrita har mycket bra passform.


Så får vi inte glömma styrboxen kanske lite tråkigt att kolla på men men.
När jag montera boxen upptäkte jag att jag har AS3 hehe men högtalarna i dörrarna var inte inkopplade. Har även ett phoenix gold m44 4 kanalssteg + baslåda liggande som ska in när jag har tid.



jag har haft mycket problem med bilen. Senaste tiden blöddra den vid höga laddtryck men det fixa jag med ny DI + stift. Nu smäller det till när jag drar på men det kanske jag kan åtgärda i helgen.

Vill även passa på att tacka Magnus och EXD som har varit schysta att styra upp alla gruppköp. Bilder på produkterna jag köpt av dem kommer senare. Väntar på IC och styrväxelklämma/stag bla..

MVH/ Johan