Resultat 1 till 20 av 167

Ämne: Saab 900 Turbo, ”Återfallet”

Trådad visning

  1. #14
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 051
    Medlem#
    3471
    Den är riktig snygg den bilen! Sedan kan jag hålla med om att T5 är kanske rätt väg att gå idag. Har själv allt som behövs men har dragit mig för att göra den resan själv då det är en del grejor att hålla reda på och vilken ände man ska börja i. Finns original röd T5 tändkassett fortfarande att köpa?

    Sedan Herr Lööfs uttalande: "Ja växellådan är ju en akilleshäl på dessa bilar."

    Det kanske var på tiden då det begav sig. Men idag är det nog mera en vänlig indikering för att og900 turbo ska man åka med måttlig effekt och njuta i. Att vråltrimma dessa är att åka runt med en tickande bomb för att skicka växellådan i omloppsbana runt bilen. Det finns andra modeller att trimma som håller bättre för effekten vridet. Det är inte jätte gott om växellådor eller reservdelar till dem längre om jag förstått VäxellådsJörgen rätt, det finns mycket begagnat slitet men nytt eller delar i bra skick är det ont om. Det var vad han sa till mig när han renoverade upp en og låda till så nära nyskick som går idag (2017). Så jag tycker nog att måttlig effekthöjning är ok på en og900 turbo. Speciellt med T5 där man kan reglera moment och effekt bättre än med Bosch/Lucas. En frisk og maskin med 200hk är en förhållande vis rapp bil med tanke på ålder. just spanned 80-140+ är de kvicka även med Lucas, tillräckligt kvicka för att förvåna många med nya moderna bilar.

    1 användare gillar detta inlägg


    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

Liknande ämnen

  1. Ang saab 900 turbo
    Av Agaton.sax i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 18:14
  2. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 11:34
  3. Saab 99 turbo
    Av Nudum i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 18:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •