Resultat 1 till 20 av 41

Ämne: Xenonkonvertera med OEM strålkastare? 9-5 -03

Hybridvisning

  1. #1
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 837
    Medlem#
    4458
    Har du egen erfarenhet av dom? Isåfall, köpt direkt därifrån eller någon ÅF?
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Har du egen erfarenhet av dom? Isåfall, köpt direkt därifrån eller någon ÅF?
    Vet två som har de, en som hade de på sin NG9-3 och en har det på sin OG9-5 2002 de beställde dock ifrån en ÅF(theretrofitsource). Min erfarenhet är väl åka, så ingen montering eller inköp, så kan inte svara på hur svårt det är att byta...

    Men mest bang for the buck är nog retrofitlabs

  3. #3
    Helt original? Naminos avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Ort
    Internet
    Inlägg
    627
    Medlem#
    11785
    Citat Ursprungligen postat av amazinjoey Visa inlägg
    Vet två som har de, en som hade de på sin NG9-3 och en har det på sin OG9-5 2002 de beställde dock ifrån en ÅF(theretrofitsource). Min erfarenhet är väl åka, så ingen montering eller inköp, så kan inte svara på hur svårt det är att byta...

    Men mest bang for the buck är nog retrofitlabs
    Aha! Theretrofitsource var det jag tänkte på!

    /Tapatalk
    Saab 9 Aero Hirsch -04 (Sönderplockad) | Volvo S70 | Nu med Tech2

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Har du egen erfarenhet av dom? Isåfall, köpt direkt därifrån eller någon ÅF?
    Jag har köpt från Retrofitlab tidigare, en gång till BMW E46 då fick man skruva fast den nya projektorn, senast köpte jag en variant som du spänner fast i nuvarande reflektorn med en låsring på baksidan, klarar du av att byta en lampa så kan du nog göra det också

    Räkna med en del DIY på Saab Xenon strålkastaren, är nog rätt smart att köpa två lösa att prova på. Är det inte Xenon är det lättare.

    Nu har jag aldrig monterat det på en Saab med Xenon men ljuset är ljusår bättre än projektorerna som Saab använder.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av leolulz Visa inlägg
    Jag har köpt från Retrofitlab tidigare, en gång till BMW E46 då fick man skruva fast den nya projektorn, senast köpte jag en variant som du spänner fast i nuvarande reflektorn med en låsring på baksidan, klarar du av att byta en lampa så kan du nog göra det också

    Räkna med en del DIY på Saab Xenon strålkastaren, är nog rätt smart att köpa två lösa att prova på. Är det inte Xenon är det lättare.

    Nu har jag aldrig monterat det på en Saab med Xenon men ljuset är ljusår bättre än projektorerna som Saab använder.
    Xenonen Sitter standard med skruvar , så de ska vara Plug and play på 9-5an 30mm lins som sitter orginal

Liknande ämnen

  1. xenonkonvertera helljus 9-3 -08
    Av kwansa i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-10-25, 11:33
  2. Xenonkonvertera -08 9-5 i orginallysena
    Av Vampyrn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 01:22
  3. Xenonkonvertera 9-5-02
    Av chrill3 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 17:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •