Hej,

Har läst allt jag hittar om Avlastningsventilen och magnetventilen som styr AV'n men hittar inte någon förklaring på mitt problem. Så jag gör ett försök att beskriva mitt problem så kanske någon har något tips

För ett par dagar sedan så tändes motorvarning. Jag tappade samtidigt kraft i motorn (tydligt) och min första tanke var att jag hade problem med turbon och att laddtrycket inte var ok.
Felsökte slangarna till AV och magnetventil och såg att slangen som går mellan magnetventilen och spjällhuset hade gått av. Glad i hågen över att ha hittat problemet så skaffade jag en ny slang, monterade och stack ut och provkörde. Men bilen går lika dåligt fortfarande... Ingen kraft alls i området där man brukar börja känna av turbon som mest mellan 2000-3000rpm.
Inga konstiga ljud. Motorn går jämnt och fint. Inga ryckigheter. Men kraftlös.

Vilka symptom borde en trasig (helt av) slang mellan magnetventil och spjällhus ge?
Konstant öppen AV? Är detta i så fall skadligt för turbon på ngt sätt? Borde kunna ge effekttapp i motorn?
Konstant stängd AV? Då borde väl turbon jobba som vanligt vid gaspådrag och motorn inte få dålig effekt?

Kan jag ha fått två fel samtidigt? Eftersom den trasiga slangen uppenbarligen var ett fel men att symptomen kvarstår även efter att jag bytt slang?

Jag har inte utrustning för att läsa felkoder.
Bilen är en 9-5 2,0t 2004.

Tacksam för alla tips!

/David