Köpt 9-3 V6 o vad laddar den orginal ? Graderat exta mätare köpt o mont vid tillfälle
Köpt 9-3 V6 o vad laddar den orginal ? Graderat exta mätare köpt o mont vid tillfälle
9-3 verII -04 175hk
och
Sett här
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Usch hittar inget ställe o koppla in vacum slangen , bara hårda plast slangar
Kanske inte är så roligt att koppla in den heller och se hur lite den laddar
jo!! Det är ju att peka på Pärleporten till trimträsket
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Fast inte ens med ett rätt rejält påställt steg 1 så når man 1Bar laddtryck om jag minns rätt.
Köper man då en super-mega-flashig laddtrycksmätare som går till 2,5 Bar så får man öppna stora hästhandlarplånboken för att få mätaren att ens komma halvvägs...
original laddar mellan ~0.4-0.7 beroende på modell.
( 230-255-280)
Ska ju vara BSR 2 på den men tycker den inte går bättre än min 175 Hk 9-3ss med steg 1 på de 2första växlarna utan först på 3:an som v6 drar bättre ? Tänkte om var nå fel o då ser man lite vink på laddtrycket
Har du PPC och vet att det ligger trim laddat i den?
Grannen köpte en 2.8T och den fick Maptun steg1 eften någon dag och det blev rejäl skillnad så om den går som en 175Hk är nåt galet.
Men då du finns i Dalarna finns ju nån i närheten som kan hjälpa dig
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Tja, för det första så har ju B284 en ganska medioker LLK som nog kroknar tidigt. Dessutom så finns säkerligen momentbegränsning på de första 2 växlarna. Bättre det än att den spinner bort sig.
Sen kan man ju säga att polaren hade en sån där med samma trim och jag kan ju säga att min bil, med automat, och trim från "annan firma" men steg 1 gick avsevärt mycket bättre.
Kanske är begränsad på de lägre växlarna men kan till lägga så går gamla bilen rätt bra ändå
Senast redigerat av bolin 107 den 2017-07-05 klockan 11:07.
Japp testat med eml327 o den visade 1.7 bar vilket borde vara 0,7 o då är det inge steg trim för finns inge ppc box i handfacket o inget mer än den var chippad men är man inte van med turbo så för min gamle gamle 9000 cs o runt 300 spann hur lätt som helst o sköt på mycke bättre , blir väl besök till robban snart
Hmmm men varför säger du att den bara laddar 0.7 när dongeln visar 1.7?
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Vi har ju 1013mBar som normaltyck, det är väl därför!
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Oki..hmm min elm327 visar nämligen rätt laddtryck va därför ja undra
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
1,7 låter ju orimlig så det borde va så
/via Tapatalk
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
1.7 bar då skulle den nysa o pysa högt