Resultat 1 till 20 av 34

Ämne: Eftersnack - Banträffen på Sviestad - 2017-05-13

Hybridvisning

  1. #1
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 490
    Medlem#
    8689
    Tack alla inblandade! var en riktigt bra dag på banan Så jäkla roligt!


    Jag labbade lite med däcktryck på förmiddagen, jag är lite så att jag måste prova själv och känna hur bilen påverkas för att förstå det bättre är fortfarande ganska ny i det här och att lära dig bilens dynamik tycker jag är väldigt kul



    Men det korrigerades här är lite banåka Att köra bakom Samuel i den rödsvarta ng900:an får en att verkligen känna av hur begränsande det är med öppen diff, har inte en chans att hänga på ur kurvorna där han sticker iväg.

    Samuel fick säkert lite bromsspår i kallingarna från 4:40 ^^
    https://youtu.be/5L2WAXLx2M4


    Lite mera bankörning väldigt svårt att se i klippet, men vid 4:40 så korsar en hare banan framför, springer från vänster till höger, tur att den inte korsade lite senare

    Flaggades gult lite mitt i, då det släpps på igen vid 11:30 kan man spana in Robert Uhrs monster komma flygande och ta sig fram i ledet

    Jag får även känna av ennu mera hur enhjulsdrift inte räcker till, Swän i sin xwd sticker iväg och jag har ingen chans att hänga på, kommer ikapp innan och i kurvorna där man inte kan köra om, kom dock om tillslut. Tack Swän för att du släppte förbi mig, även fast jag tyckte det blev lite tokig tajming på omkörningen ignorera svordommarna ^^ kan vara lite uppeggad när det är körning ^^ gick endå bra att komma förbi
    https://youtu.be/u2tzRXTnbC0

    Får jag rösta så tycker jag att chikanen på bakrakan inte behövs den försvårar mest för omkörningar, sista klippet så hade någon kört ner konorna så det blev fritt att gasa hela rakan,(kolla från 15:45) den lilla böjen på rakan får en att behöva släppa av och börja bromsa, så tror även de som har mera fart än mig inte kommer kunna hålla det hela vägen in i den tajta böjen mot rondellen, finns även väldigt bra avåkningszon rakt fram om bromsarna skulle svika

    6 användare gillar detta inlägg



  2. #2
    STCS Styrelse,
    Kommunikationsansvarig
    Samuelfs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    633
    Medlem#
    6969
    Citat Ursprungligen postat av zimm Visa inlägg
    ...köra bakom Samuel i den rödsvarta ng900:an får en att verkligen känna av hur begränsande det är med öppen diff, har inte en chans att hänga på ur kurvorna där han sticker iväg.

    Samuel fick säkert lite bromsspår i kallingarna från 4:40 ^^
    Röd-svart-silvriga, om jag får be!

    Jovars. Hann svära både en och två gånger över bromsarna, gräsmattor och den oundvikliga "drive-of-shame" in i depån som väntade mig om jag plöjde ett nytt morotsland där... Lyckligtvis gick det bra och följande varv fick jag helt enkelt köra lite långsammare och bromsa lite tidigare. Bromsarna ska helt klart åtgärdas. Hålborrade skivor är av ondo! Tackar alla inblandade funktionärer och deltagare för en kanondag! Var ett tappert gäng som stannade kvar för att ta del av prisutdelningen och mina klumpiga försök att sprida lite pappahumor omkring mig!

    Ett extra tack till Stemeck och Nordic Tuning Dalarna för att ni kommer på träffarna och erbjuder mervärde till våra medlemmar!

    Väl mötta på Kinnekulle!

    3 användare gillar detta inlägg


    Saab 9000 Aero -91 (Projekttråd/ Garaget)

Liknande ämnen

  1. Banträff Sviestad 2017-05-13
    Av Samuelf i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2017-05-12, 14:42
  2. Eftersnack - Sponsorseventet hos Stemeck - 2017-04-30
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-04-30, 13:35
  3. Eftersnack - Banträff - Sviestad - 2016-05-21
    Av tornros i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2016-06-01, 23:00
  4. Eftersnack/Bilder/Video Sviestad 19/5 2013
    Av Samuelf i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 90
    Senaste inlägg: 2013-05-26, 14:17
  5. Eftersnack / Bilder / Filmer Sviestad 21:e Maj
    Av Aeropojk i forum Officiella klubbträffar
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2011-06-04, 11:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •