Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Saab 9-3 -01 startar men dör efter ett tag

Trådad visning

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    52

    Saab 9-3 -01 startar men dör efter ett tag

    Hej! Jag har nu i dagarna räddat ett stycke saab 9-3 Cupé -01 Trionic 7 från skroten. Jag bogserade hem den och allt var frid och fröjd. Jag visste att bilen inte startade/startade och dog och misstänkte vevaxelgivaren. Efter att jag låtit den stå på tomgång för att gå upp i värme, bestämmer jag mig för att ta en åktur. Det gick bra de första 2-3 Km sedan dog den. Sedan moppetiden kommer jag ihåg hur det var när man fick soppatorsk och nu var likadant. Den gick inte att gasa med då den "Bööade" släppte man gasen gick den sakta men säkert ned i varv tills den dog. Bilen startade jag hur lätt som helst efter att den dött (gick ca 3 min mellan att den dog och startades pga kass batteri)

    Nu kommer det roliga, Soppapumpen var min första gissning, men nej den är bytt (bogserade bilen direkt ifrån vekstaden) Efter bytet så hade den gått bra i någon dag för att återvända till de fasoner de håller på med nu. Tändkasetten är bytt, dock är denne RÖD och har ingen som helst märkning på sig. Den enda märkningen är "1403" vilket jag gissar är ett tillverkningsnummer. Jag har ej hunnit byta till en svart men få sno en från nån av de andra saabarna på gården.

    Jag kollade även trycket på soppan framme vid fuelrailen och direkt efter den dött så sipprade det lite granna bensin. Efter att jag vridit på startnyckeln för att lyssna efter pumpen (som jag hörde fanns där under baksätet) så kom soppan ur fuelrailen med högre tryck än innan.

    Så, nu till min fråga. Vad tror ni detta kan vara? Med vänlig hälsning, Maurits
    Senast redigerat av Maurits den 2015-08-06 klockan 20:26.

Liknande ämnen

  1. saab 900 -94, 2,0 startar inte efter tankning?!
    Av Niclaza i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 15:13
  2. saab 9-3 startar ej efter vinterförvaring
    Av fleng i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 09:49
  3. SAAB 900 94 startar ej efter larmning.
    Av knewt i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-08, 13:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •