Trevlig träff som vanligt på Knutan, lite väl blåsigt men helt OK ändå kunde vart värre.
Vad va det som rök ur den svarta 9000?
Sjuuukt trist med bulan Sjöan hoppas verkligen personen tar sitt ansvar och hör av sig.
Trevlig träff som vanligt på Knutan, lite väl blåsigt men helt OK ändå kunde vart värre.
Vad va det som rök ur den svarta 9000?
Sjuuukt trist med bulan Sjöan hoppas verkligen personen tar sitt ansvar och hör av sig.
Härlig träff, min första!
Bra väder till slut, blåste lite kalla vindar i början.
Mycket smidigt insläpp och besiktning tycker jag! Så tack till alla som organiserar det hela! Kul att få träffa lite nytt folk och härlig karavan som körde till knutan
Ursprungligen postat av pumpe3
håller med, såg blått ut bakom den svarte men vad vet jag.
En bild på hela bilen skadar nog inte, finns garanterat nån som fotat din bil + bilen bredvid.
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Som vanligt är man inte Besviken efter en dag på Knutan!
kalas väder , bra stämning , o inget att vara besviken på hos Racecrew heller!
Tack till alla som varit på knutan för en toppen dag o till alla som lyssnat på ens
däckskrik (blev lite väl många från mig haha) (men bjuder på de)
/Agneta alias Agnetica
STCS # 6530
Saab 900 T8, Special -89, 41 000 mil RESPEKT
Saab 9000 2,3 -92 mindre respekt
http://www.garaget.org/Agnetica
Jag vill tacka Racecrew och Styrelsen för en mycket lyckad banträff.
/Falcon
Martin Olander
9-5 Aero -07
9-3 Aero Hirsch -14
Ursprungligen postat av M.A.B
Var vad jag hörde oljelekage bara som tog sig ner till varmare delar så det uppkom en del rök. Var nog inget allvarligt som tur var...
En liten bild på den in action!
Annars tackar jag (vi) för det härliga skådandet och skratten vi fick p.g.a väldigt inspirerande körning från ägaren till denna 9000:
Har fler bilder på den när den utför vad Norskarna kallar breisladd
Tack för en trevlig och solig dag!
mvh
9000 Aero http://www.garaget.org/?car=314750
Tack alla för en mycket trevlig träff!
Jag trodde först att jag skulle missa träffen, men med många mil i bil samt endast ett par timmars sömn mellan lördag och söndag så lyckades jag komma ned till Ring Knutstorp, och det är jag riktigt glad för att jag gjorde!
Med Vänliga Hälsningar
Michael Törnros
Saab Turbo Club of Sweden
Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
Saab 9-3 Viggen 1999
Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.
Ja, T-grön höll ju denna gång med, jag var lite fegare än vanligt men jag tyckte mig inte ha testat tillräckligt mycket innan Knutan i år men som vanligt skötte den sig. Bromsarna är fånigt bra och de Toyo Proxes (inte R) funkade riktigt bra. Tyvärr är styrväxeln lite konstig efter Jönssons trottoarkant och hjulinställningen är nog lite fel men men, vi återkommer på Kinnekulle och då skall vi fasen ha jobbat lite med den!
Kul också att den höll ändå till Bromölla på vägen hem, då "tävlade" jag med en Audi A6 3.0TDI och när jag kommit till sisådär 5000rpm på 5ans växel efter att ha rastat 3an och 4an så tyckte jag det luktade lite bensin så jag saktade ner och tog nästa avfart. Visade sig att en av packningarna till spridarna hade gett sig och börjat komma ut så det höga soppatrycket vid högt varv och ladd gjorde att läckte rätt bra, men till garaget kom jag iaf
Jo, förresten, den där lyx-hitlerkälken hade inte mycket att hämta mot T-grön
I år så kunde jag inte hålla emot längre utan tog ut brukshinken på banan - provade först några pass familjekörning innan jag vågade mig på ett bankörningspass...
För att vara en og9-3 med original chassikomponenter förutom en styrväxelklämma och en grövre krängningshämmare bak så gick det ändå rätt hyfsat - has och kas i kurvorna och en bromspedal som blev mjuk efter några varv, men den tog sig ändå runt och kunde bjuda (lite) motstånd. Dock tror jag att en spindelled inte riktigt orkade med behandlingen idag.
Skulle bilskrället ha fastnat på bild så skulle det vara kul att trycka upp i ansiktet på kollegorna - CAX 232
Saknar min 9000 dagar som denna!
Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.
Tack för ännu en trevlig SAAB träff på Knutstorp. Lider med dig Emil och hoppas att du som gjort detta hör av dig. En olycka händer så lätt...
// 3300
Ursprungligen postat av Sjöan
SAAB 9-3 Turbo X
Kan ju var så att folk inte vet om att de gjort det. Kanske deras barn som slagit upp dörren utan ägarens vetskap, inte lätt att veta.
Men som sagt en bild på din bil och bilar runt om förenklar ju.
är det den silvriga SS'en som du har projekt på?
Tack för en mycket trevlig dag på knutan, kul att slänga runt turbo x:en och känna lite vad XWD verkligen går för på banan... Gick riktigt bra trots tomatlåda och dryga 20"are . Tack alla som varit med och annordnat, fungerade riktigt fint.
Han dock bara med en familjekörning och en bankörning, stod i kön som 3e man när det vart olja på banan, och missade sista riktiga banpasset. Vart tvungen att slänga i mig lite vurre och sen bege mig tillbaka mot stockholm.
Vem van Peoples Choice?
Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
Kör: Tre tüskar och en svensk...
Kaj gick och vann med sin fina bil.Ursprungligen postat av Johnken
Med Vänliga Hälsningar
Michael Törnros
Saab Turbo Club of Sweden
Michael Törnros. STCS #4827, SSK #5375, SBS #134.
Saab 9-3 Viggen 1999
Saab 9-3 Aero V6 SportSedan 2006, Saab 900 s "Aero" -91, Saab 99 cab -72, Saab 900 Turbo -91, Tidigare bilar.
Dagen började väl inte som tänkt men sammanfattningsvis så är man nu lite solbränd. Massor av trevliga människor och fina snabba saabar kan inte bli annat än en lyckad dag. (Trots att den blev lite annorlunda mot vad man tänkt sig.)
Och på tal om annorlunda, en ng9-5 fotograferad under bankörning. Inte var dag man får se det göras på detta graciösa sätt.
Kul att den kördes och fick nöta lite gummi.
Tack till alla inblandade (framförallt grindvakten) för en bra dag på Ring Knutstorp!
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Tackar för en kanondag från klubben men nästa år så kommer man att köra bankörning för min del. Ville inte plåga og900an.....
En gång turbo alltid turbo! Scarabegrön 9000Cse Jubileum 225hk. Vinrödmet 9000T 85a 3016mil. Acasiagrön Og900T 8v 3d 80a. Röd Og900 Cab 88a 1800mil. Vinrödmet 99T 78a. Brun Og900Gls 80a 8500mil! Silvrig 99Ems 75a Björn Borgs gamla bil. Medlemsnr. 2817
Ursprungligen postat av bollman
Reflektioner från Knutstorp 2010:
Tack alla medverkande för en fantastiskt härlig dag!
Mycket imponerad av arrangörer och funktionärer m.m, KANONJOBB!
Är det någon som har bilder på en Gubbvit Og900 med navkapslar? (jag var nog den enda! )
Reg nr. MNJ 210
Hoppas jag inte var ivägen för mycket på banan!
Mvh
En som inte tycker att motorer utan Turbo suger...
Always in the Fastlane
Jag har säkert 50 bilder på den gubbvita! Gillade stuket!Ursprungligen postat av Widegren
http://picasaweb.google.com/alex.welin/Knutstorp2010#
Dock inte alla upplagda på den där!
Ni andra som efterfrågar bilder på era bilar chekka där, annars PMa så ska jag se om dom kommit med!
Ш E L i П - 9-3 2.0t
Vill också tacka för en mycket trevlig dag ! O så fick man testa på att vara flaggvakt,ngn gång ska ju va den första . Bilder på min bil (9-3 sc XJP 986) både på o utanför banan motages med glädje.
SAAB 9-3 SC Vector 260hk -06
http://www.garaget.org/?car=71240