5L dunk då?? Haha
5L dunk då?? Haha
Ursprungligen postat av Lerne
För att....??????????
Kört helt utan Termostat i alla mina bilar,, bättre kylning o bättre flöde.. Går ändå upp på rätt arbtemp.
Bara att de kanske tar liite längre tid,, so what.?
/r
Ursprungligen postat av airflowfredde
ja de har du ju nu..
Vad är de du ska bygga om då.? VV,, funkar bra som de är nu,, förutom att de inte är snyggt me en plastdunk i motorrummet..
Bygg en i Alu bara så är de ju klart.
Ursprungligen postat av Robert@
Det verkar vara för högt tryck. Sköt slangen i går och sprutade ner halva motorn.
Ursprungligen postat av airflowfredde
Jo jag vet,, sa ju de till dig innan du hämtade den.. Men inte har du bytt till T7 redan.??
Ursprungligen postat av Robert@
Nope. Men det verkar ha blivit värre, Har ju kört ett tag innan den började strula nu.
Hallå Robban!
Min tanke var att den här diskussionen om kallare t.stat ju är gammal, och anledningen då som nu(?) är att motorn inte går i rätt arbetstemp vid fiskörning och lite fläkt i grillen. Och slitaget på motorn torde vara högre än vid uppnådd arbetstemp? Vintertid kör du väl ändå med termostaten i..?
Köper ju helt att flödet ju blir bättre utan, är ju som en propp det ska igenom, och att det finns poänger med att få bort den där proppen...
Men får man inte bukt på det ändå med de andra modifieringarna du nämnde? Vad är det för hål som borras?
MVH Lerne
Ursprungligen postat av Robert@
Ursprungligen postat av Lerne
Mnjaa,, så mycke skada tar de väl inte..?!?! Inte vad jag märkt av under alla år iallafall..
Nix,, inge termostat i då heller..
Men hålborrning är ett alt också om man inte helt vill ta bort den,, de har jag kört med också..
Blir ju lite bättre av de iallafall..
/R
Ok, intressant! Men vad är nedanstående för borrning?
Ursprungligen postat av Robert@
Ursprungligen postat av Lerne
Bättre flöde genom packingen mellan topp och block.
Aha... såklart
T7 packningen saknar dom två hålen och T5 har domUrsprungligen postat av UHR_JR
Saab 900 2.0T 94
http://www.garaget.org/tobben86
Ursprungligen postat av Tobben86
jo det vet jag..
Precis varför jag sa att man måste borra hålen..Ursprungligen postat av Tobben86
Sen är STD hålen bara 3mm på T5,, så även om man har T5 packning rekomenderas att borra upp dom till ~8mm..
men du borrar inte upp dom som i ovankant på packning va? som bara är 3mm?Ursprungligen postat av Robert@
Saab 900 2.0T 94
http://www.garaget.org/tobben86
Jo..Ursprungligen postat av Tobben86
okey så på T7 borrar du upp alla 3 till 8 samt borrar ur dom två som saknas på T7 då? tycker mina slangar blir lite hårda med, och har bara borrat ur dom som saknas mot T5 packningenUrsprungligen postat av Robert@
Saab 900 2.0T 94
http://www.garaget.org/tobben86
Precis..!Ursprungligen postat av Tobben86
I så fall kan man ju undra varför det sitter en termostat monterad på motorerna över huvud taget?Ursprungligen postat av Robert@
Det finns ganska tydliga fördelar med att motorn når drifttemp snabbt så det är klart en bil som går året runt och används som bruksbil skall ha en termostat!
En racebil är en annan sak.
Kan inte annat än förundras över detta, har ni som firma monterat bort termostaten på en kundbil utan kundens vetskap?ps: du kör redan utan termostat Fredde så du behöver inte köpa en "kallare" till 74´istället för 84-90..
mvh Jonas
Åkte en sväng i dag... då kom det en bekant på hoj.
Iofs är det någon slags customgubbhoj men han verkade vilja gasa.
Vi drog från ca 70 och upp till ca 200 och han hade inte en suck
Nu vet jag inget om hojen alls eller om han drog fullt men det
är ju lite ballt att dra en motorcykel
Kollade under huven sen och nu trycker den ur sig på ett ställe och det
är i hörnet av ventilkåpan mot batteriet.
http://pici.se/pictures/medium/zrZRiANrh.jpg
Funder på om man ska försöka riva och svarva kolvar nu eller om man ska ta hela vintern på sig.
Skulle ju vara skönt att se att allt funkar.