Ska testa denna ikväll o se om det fungerar...
Jag vet at det är dåliga lödningar men sambon hade nyckeln till vinden där lödtenn fanns. Snodde detta tenn ifrån ett gammalt kretskort...
Ska testa denna ikväll o se om det fungerar...
Jag vet at det är dåliga lödningar men sambon hade nyckeln till vinden där lödtenn fanns. Snodde detta tenn ifrån ett gammalt kretskort...
Kan nog bli bra.. Men vad e fördelen med dioder??
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Blir nog fint det där
Lättare byta färg, snyggare än att måla färg på lampan samt längre hållbarhet
Tvivlar ju på om det kommer hålla speciellt långe då det inte finns ngt motstånd nån stans...Men jag är ingen expert..Hoppas det funkar dock!
Det finns ju lysdioder i de flesta färger som tål direktmatning med 12 Volt.Ursprungligen postat av Pepe
9-5 Griffin 3,0t/200hk -99
Medlem#6394
Tror inte de funkar alls... men det är ju min lilla uppfattning, kanske blinkar det till när dioderna brinner upp.
Saab 2000 bra mycket snabbare än din bil...
Kör: Saab 95 V4-73, Cadlillac BLS 2.0 Biopower -08 samt Saab ng9-5 TiD4 Vector Hirsch -10
Produktionsrapporterna ng9-5 och 9-4X https://9-5sc2012.com/productionreport/
He he... tänkte precis anmärka på att lödningarna såg lite skrumpna ut.Ursprungligen postat av Jonas Grankvist
Mvh TD04
CH43J6 m.m.
Ursprungligen postat av Niils
Lysdioder måste ha en resistorkompis.. Sen så måste den kopplas i serie.. Så står det i min elektronikbok... Sen så är det viktigt att du sätter rätt poler på benen..
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Nå, kväll nu.. Har du testat?
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Japp.. Testade..
Det var vita lysdioder som jag använde men det ser väldigt blått ut...
Fick ta utan blixt därför blev kvallen så här..
Snyggt!! Nu får du börja tillverka
Hmm, frågan är ju om detta är olagligt eller inte?? Det lyser ju iofs blått men det är ju vita lampor!!???Ursprungligen postat av Jonas Grankvist
/ Stefan
Är inte särskilt aktiv här längre då jag ej har Saab längre.
Mycket olagligt...
Enbart vitt eller gultljus är tillåtet framåt.
Läs mera på www.vv.se
Men det ser coolt ut!
// Johan
9-3 Aero ´00 med Steg 3
Volvo S40N T5 AWD
är det inte så att numera så är det ok att ha annan färg på ljuset fram bara det inte kan förväxlas med blinkande blåljus typ ..
/M.Krantz no.829 ..
Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB
http://www.vv.se/templates/page3____1405.aspx
Nöjd ?
// Johan
9-3 Aero ´00 med Steg 3
Volvo S40N T5 AWD
hmm .. mycket nöjd ..
Kolla runt lite själv fakiskt så .. hitta det .. va bara det att jag hörde .. ja som så många andra .. att det var ändrat men fel av mig .. så kan det vara ..
/M.Krantz no.829 ..
Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB
Jag blev nöjd med resultatet. Men jag ska fixa lite till innan jag monterar dom helt. Jag var ju ute efter det vita ljuset... Kan ju vara att spänningen som är allt för hög för att få det vita ljuset. Så jag ska försöka montera ett motstånd och se...
Återkommer med det oxå..
Nja, det är förmodligen blåa dioder fast glaset är vitt.Ursprungligen postat av Jonas Grankvist
[quote=_JB_]Nja, det är förmodligen blåa dioder fast glaset är vitt.[/quote:11x80s67]Ursprungligen postat av "Jonas Grankvist":11x80s67
Jag har vita dioder på min och dom lyser också blått....
/ Stefan
Är inte särskilt aktiv här längre då jag ej har Saab längre.
Det vet jag mycket väl, men ju mer man tänker på det börjar iaf jag tvivla..Med tanke på att alla nya volvo och BWM har orenga sidopositionsljus som mycket tydligt syns framifrån..Och dom är inte gula..orenga är dom...Ursprungligen postat av MaDmAz
Vet inte hur man tar sig runt den problematiken, men fakta är iaf att polisen i Nyköping inte nämner ett ord om mitt gröna neon när jag blir stoppad, trotts att det är påslaget hela tiden...Sen har ju jag såna där vita, fast ser ut som blå lysdioder påslagna hela tiden..Även det är det inte ett ljud om när man blir stoppad..Trotts att jag av en polis fick besikta om bilen pga neon och felaktig färg på positionsljus..Dock gick båda punkterna igenom eftersom jag har en strömbrytare till neonet och dioderna är vita och lyser tillräckligt vitt enligt SBP:s två gubbar som synade det hela
Så det som gör mig fundersam är om det inte har skett en förändring, men jag ska leta på rättsnäten..För den förordningen som jag blev tagen av lr vad man ska kalla det gäller inte längre...
Men även om det är olagligt så kostar det 300kr bara..Inte så mycket om det nu mot förmodan blir böter..Jag har aldrig fått några böter, trotts 8000 ljus olagliga mil