Den är riktig snygg den bilen! Sedan kan jag hålla med om att T5 är kanske rätt väg att gå idag. Har själv allt som behövs men har dragit mig för att göra den resan själv då det är en del grejor att hålla reda på och vilken ände man ska börja i. Finns original röd T5 tändkassett fortfarande att köpa?
Sedan Herr Lööfs uttalande: "Ja växellådan är ju en akilleshäl på dessa bilar."
Det kanske var på tiden då det begav sig. Men idag är det nog mera en vänlig indikering för att og900 turbo ska man åka med måttlig effekt och njuta i. Att vråltrimma dessa är att åka runt med en tickande bomb för att skicka växellådan i omloppsbana runt bilen. Det finns andra modeller att trimma som håller bättre för effekten vridet. Det är inte jätte gott om växellådor eller reservdelar till dem längre om jag förstått VäxellådsJörgen rätt, det finns mycket begagnat slitet men nytt eller delar i bra skick är det ont om. Det var vad han sa till mig när han renoverade upp en og låda till så nära nyskick som går idag (2017). Så jag tycker nog att måttlig effekthöjning är ok på en og900 turbo. Speciellt med T5 där man kan reglera moment och effekt bättre än med Bosch/Lucas. En frisk og maskin med 200hk är en förhållande vis rapp bil med tanke på ålder. just spanned 80-140+ är de kvicka även med Lucas, tillräckligt kvicka för att förvåna många med nya moderna bilar.