Maptun säljer do88 ic för 9-5 nu för tiden. Inget fel i det säkerligen.
ska bli intressant att se hur denna passar denna är 2,5 gånger billigare från MR tuning
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
JPEG_20200528_123835.jpg
Fick hem den idag
Sidofästena är inte symetriska är väl en av de som jag har hittat hittils frågan är om de ska vara det
Senast redigerat av amazinjoey den 2020-05-28 klockan 13:06.
Snabb leverans i alla fall
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Ja nu sitter allt på plats .. Men herregud va slit de vart innan allt var på plats.
Här legat under bilen på en grusuppfart på tomten xx antal timmar å tappat skruvar, brickor ,verktyg haft grus innan för kalsongerna när man ska glida under bilen för 100 gången och hämta en koppar bricka man har tappat..ser ut som 40 katter har rivit upp hela under armarna helt öm i fingrarna.. Men ja jäklar vad glad man blir när man har gjort allt själv å lärt sig ännu mera på vägen. Och att bilen går som en dröm.... Men direkt när man dundrar fram på slingerbulten så går tankarna iväg mot ännu mer effekt
Men som de ser ut nu så är de i runda slängar 300 hk och rör på sig riktigt trevligt måste ja säga.
Nu står den kära å laddar batteriet så den är redo för äventyr
Tack alla med goda råd på vägen
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Ogillar verkligen länkningar. Lägg in bilderna här istället.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Jahopp.. Har inte hittat något smidigt sett att göra de genom telefon/tapatalk tyvärr.
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Bra jobbat! Just de där kopplingarna till vevhusventilationen är ett helvete rent ut sagt att fibbla med. Ett tips. För att lossa ta en fast nyckel tror det är storlek 23 och tryck över flärparna. Då lossnar det lättare. Jag bytte den slangen på Griffin, jag hade ett jäkla jobb med att få den i botten. Till slut så demonterade jag kopplingen (flera smådelar) vilket går lätt och trädde på dem på själva oljefällan och sedan tryckte över slangen . Då sa det klick direkt.
@RZ vad är det du inte gillar med länkningar?
//B
Jo tillslut så vart de det tipset med nyckel fast en 24 mm då lossnade den fint .. som du säger så vette fasiken om ja fick in den helt i botten men den sitter kan inte rycka bort den..
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Jahopp tänkte bilen skulle bli lite fin. Införskaffade detta paket.
Började förbereda .. tydligen så läckte högtrycket som ett såll... men det löste sig.
Steg 1
Degreaser hd funkade riktigt bra mot asfalten.
Steg 2
Artigreen mot trafikfilm å insekter å dylikt. Lacken vart riktigt ren efter dessa 2 steg..
Steg 3
Tvätt med Arti green.
Luktar riktigt trevligt å rent vart de
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
Go kväll. Nu verkar allt lira. Trodde bilen sa upp sig idag misstände något fruktansvärt. Vart panik inhandling av nya stift. Sedan gick den så vackert igen .
Har Simons sportsystem med 3"dp .. Men tycker den låter som original.lite mer vid gaspådrag. Någon som har tagit bort mellandämparen på ett sådant system ?
Det vart en jäkla skillnad i kör upplevelse från 210hk till ca 300 hk .Men måste införskaffa ett Fjäderbenstag
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
BBV har helt ok grejor, haft deras avfettning och samma bilschampo. Denna gång blev det sonax glansschampo ist för min del (5L). :P Fjäderbenstag gör skillnad på 9-5 helt klart hade det på Silverpilen och nu även på Griffin. (Jag har dock en känsla att jag upplevde att bilarna var lite mera kvick-styrda innan fjäderbensstag, det kan dock vara inbillning) Det styvar dock upp helt klart det märks med lite hk under huven för slingrande avtar när man ger allt rakt fram.)
Tjolahopp.
Då va denna skönhet såld.. gick väldigt fort att sälja .. så än så länge är saab eftertraktade*
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower