Hej
Undrar bara vilken utrustning som är standard på Sport Edition Paketet? Kan någon hjälpa mig - ska köpa en...
Någon som har en fräsh bil med få mil och mycket pulver till salu?
Hej
Undrar bara vilken utrustning som är standard på Sport Edition Paketet? Kan någon hjälpa mig - ska köpa en...
Någon som har en fräsh bil med få mil och mycket pulver till salu?
Dimljus fram vet jag iaf.
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Huh?Ursprungligen postat av Switch
Sport Edition är inte det en vanlig SE?
Min SE har då inga dimmljus, jo nu har den det men inte från fabrik.
Sport edition är inte det aeroplast o sånt på den och 17"quad fälgarna
9-5 Aero -02
Jo, det där sista klingar lite i bakhuvudet
/Marcus
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
Jag har en registrerad SE och´har mig veterligen ingen Aero-plast och 17".
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Det finns ett "SE-paket" och ett "Sport Edition" paket.
De var inte samma.
Sport Edition var en "SE" +17 tums Quad fälgar, sportchassie, Aero-klolar och framspoiler. Fanns säkert nåt mer som ingick... Typ radio, tygmattor och sånt...
///Perr
Saablös Polestar BST230 förare
Då borde min "SE" vara en Special Edition eller möjligvis Speedparts EditionUrsprungligen postat av perr
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Tror mer på STCS EditionUrsprungligen postat av Switch
///Perr
Saablös Polestar BST230 förare
Fasen det tänkte jag inte på, men så är det ju !Ursprungligen postat av perr
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Jämfört med en riktig Aero står SE alltid för "Snik Edition"
Jag tror Sport Edition var en "Aero look alike" med quadfälgar. Det var som sagt dimljus som en Aero. Motorer var både 2,0 och 2,3t
/Fred
För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.
SE = Tjänstebil för snåla. Så är det tyvärr.Ursprungligen postat av aerofred
Gixxer 1000 @ 180 hk
SAAB 9-5 2.0 lpt
Jag som trodde SE stod för Switch Edition.
9-3 SC Aero 07
Så här ser den ut i original, helt oförvanskad...
http://www.garaget.org/show.php?car=1909
Utrustad som beskrivs ovan i tråden, ska du leta upp en så kolla efter ett ex. skinn och backvarnare... underbart praktiskt! Sport Ed. fanns väl som 00 och 01?
Återupplivar denhär tråden lite då jag går i bilbytartankar.
Är sugen på en 9-5 från 99-01 nånting. En Aero skulle sitta fint, men kostar lite mycket i försäkring, alltså kvarstår Sport Edition då jag absolut måste ha lite kjolar och sånt.
Skulle gärna vilja ha lite klarhet om ifall Sport Edition har något utöver vanliga SE-paketet, förutom allt bling-bling. D.v.s. är chassit anorlunda?
I annat fall kan man ju köpa en vanlig SE och hänga på några snygga kjolar, o spara några tusenlappar på köpet.
9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t
Om du läser lite längre upp i tråden står det sportchassi vilket i praktiken innebär sänkt med andra stötdämpare, fjädrar och kanske krängnings hämmare men är inte säker på de sista.
Kan vara något mer.
Tror att det är 17" fälgar, kjol o spoiler-kit samt sportchassie som skiljer SE och Sport Edition.
9-3 Vector SC 2,0T -07
9-5 Aero 2,3T Sedan -02 - Såld
Så med andra ord kan SportEdition vara värd domdär extra tusenlapparna som oftast tillkommer. Tackar.
9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t
Sport Edition var som sagt sportchassie men utan Aerobromsar. Det gör att du kan ha 15" plåtisar på vintern och snygga "polska mags"
/Fred
För länge sedan SAAB 9-5 SC 2,0t BioPower Nordic st1 2006.
Jag kör en sp edition, den leverades med komplett kjolpaket, aerochassie, aeroavgassystem, 17" quadfälgar, dimljus, aeroratt.
9-5 Vector 2005