Har uppgraderat min 9-3 biopower 2008
Nordic programvara och större spridare, tankat full tank etanol. Bra klipp men upplever att motorn går lite hårdare på etanolen, kan det stämma?
Ska testa tanka 98 nästa tank och jämföra.
Har uppgraderat min 9-3 biopower 2008
Nordic programvara och större spridare, tankat full tank etanol. Bra klipp men upplever att motorn går lite hårdare på etanolen, kan det stämma?
Ska testa tanka 98 nästa tank och jämföra.
Saab 9-5 Aero SS -04
Saab 9-3 Aero SC -08
Mercedes E55 AMG - 06
Finbilen: Ford Scorpio 2,9 V6 GLX -94
Ja det stämmer. Etanolen går med tuffare tändning och har högre förbränningstryck än bensin.
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Akta skinnet!
Gott att höra då är allt som det ska
Skall testa slå i full tank 98 i morgon istället och se hur skillnad på gång och prestanda blir
Har du kört slut på en hel tank etanol på en dag???
ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad
Haha ja det har vi lyckats med men då vi är ute på semester så var det inte så svårt. Trotts att den drog 0,85 från Norrköping till Öland med körning enligt vägskyltar och en och annan omkörning.
På E85? Det var förbaskat bra i så fall.
Japp på E85, hade max 7-8 litet 98 oktan kvar i tanken då vi fyllde på E85
Tror Nordics program gör underverk både på förbrukning och prestanda. Min 9-5 Aero automat -04 med steg 2 låg blandat körning strax över 0,9
Körning enligt hastighetsgränser från Göteborg till Stockholm 0,68, lite blandat inom Stockholm, en tur förbi Norrköping och Valdemarsvik och hem igen slutade det på strax under 0,8 per mil på en bil med automatlåda och 280hk. Bmw 320d M Coupe manuell körde jag med samma körning på 0,56 så vill påstå att Saab går att köra riktigt snålt och ju mer effekt desto lägre förbrukning vill jag få det till dessutom (eller effekt inom rimliga gränser)
Min började dra mer med trim .
Saab 95 2.0t Biopower 2007. steg 1.
Räknar alltid vid tankning med datorerna på bilarna har stämt rätt så bra.
Min XC70 D5 visar en dl för lite på mätaren så Saab är ganska ärliga i sin angivelse.
ng9-3 Aero Convertible 2005, ng9-3 Vector Sportcombi 2006, 9000 2.3T 1995, 9000 2.0i 1989, TechII, TxSuiterna, fullutrustad däckverkstad
Jag har steg 1 Maptun på min 9-3 2,0t biopower automat.
Kör mest Stockholm-Västerås med farthållare 110-120 km/H. Har svårt att få den under 1,2l/mil.
Är det normalt eller drar den mycket?
Kör typ var femte tank 95 annars etanol.
Är det bara jag som tycker att detta låter helt normalt? Jag har kört Storsjön runt över dagen bara för att jag kan... Eller åkt till Växjö för att käka lunch med en f.d. kollega... Eller åka till Malmö för att käka lunch med en gammal studentkompis... Eller...
/Johan
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Jo, det är därför jag undviker att tråkköra (men det har hänt men berätta inte för någon är du snäll)
Men när jag kör normalt i mitt tycke ligger jag på 1.1-1.2
99 GL -83 | 95 -00 SC 2.3t steg 4 | Saab 93 Aero -02 |Saab 93 -03 | 95 Aero -05 SS BioPower steg 3 | 95 Aero -07 SC Anniversary BioPower steg 1 (Steg 1+ inköpt!) | 95 Vector -07 SS 2,3t BioPower | Saab 95 Griffin -09 SS 2,3t BioPower |
Har Kina-däck som var nya när jag köpte bilen. Kanske beror på dom. Det här blir nog sista säsongen för dom är inne på tredje säsongen och nu rullar dom mycket.
Kör jag stadskörning eller inspirerat är det inget problem att komma över 1,5.
Hej!
Ursäkta att jag hoppar in så här och lånar tråden..
Men Redlines tillsats till e85, hjälper det något tro?
Med vänlig hälsning
Kim 2447
PEA baserade tillsatser testades av Saab med följande resultat
Tests of after market fuel additives
Additives to be used as “bottle solutions” have been tested from two different additive
suppliers. Both suppliers recommended additives based on PEA technology as they would
be easily soluble in gasoline, E85 and any mixtures between the both fuels. It was also
believed that PEA based additives would have a good effect on PIB deposits.
Recommended levels were approximately 2 000 mg/kg from both suppliers and levels
between 1 600 to 3 200 mg/kg have been tested. Additives from both suppliers showed
clean up effect on inlet channels and valves, but no effect on injectors. At high dosage the
effect on the injectors might even be an increased deposit build up speed.