Hej gott folk!

Har kikat runt en bra stund här efter ett liknande fel men hittar inget, så här kommer ett litet fredagsprojekt;

Har fått ett skumt elfel på min 9-5 2.3t -99 (Sedan).

Det började med att cruise control'en ballade ur. Cruise-lampan lyser, men när jag ska sätta hastigheten händer inte ett någe. Någon gång kan den gå in i ca. 1-2 sek, men bryter med en gång igen.

Igår kväll parkerade jag bilen och tog med mig nyckeln, men alla lyktor var fortfarande på (Halvljus, bakljus etc.), fönsterhissar var igång, kylfläkten gick.
I stort sätt det som funkar när tändningslåset är i on-läge, förutom motor och instr panel.
Jag vred på tändningen igen för att plocka ur nyckeln igen, inget resultat. Vrider jag på ljusväljaren ("0", parkering, "1") så släpper det, förutom när man har på parkeringsljus.

Ibland blir det bara en fördröjd avstängning av lyktorna när jag stänger av tändningen och ibland slocknar det om jag drar igen en dörr eller bagageluckan, men oftast inte.
Det känns som något relä tjuvar ström från någon av p-ljusen (kortis i nån kabelhärva, eller kanske jordfel?).

Någon som har varit med om något liknande eller har en hunch om vad det kan vara för demon som bor i bilen?

/Miche