Hej,

Grabben började på förskola i augusti 2009. Angav mina inkomstuppgifter till min hemkommun för att få betala "rätt" summa för barnomsorgen och började därefter få hem inbetalningskort.

Dum som man var antog man att det var rätt summa på korten och betalade in den varje månad. Naturligtvis skall man inte lite på någon och kontrollera allt, men tiden räcker inte alltid till. Speciellt som småbarnsförälder.

Nu fick jag av en slump se att det vi betalat var maxtaxa. Maxtaxa får man om man tjänar 42 000:- i månaden.
Hur gärna jag än skulle vilja tjäna det gör jag inte det. Och min sambo pluggar och får studiemedel som ej räknas med som inkomst.

Vi har nu betalat in runt 500:- för mycket varje månad (barnomsorgaviften skall vara 3% av inkomsten) från och med augusti tills nu. Tror ni det finns någon chans att få tillbaka de pengar man betalat in för mycket eller kan man glömma det?

Har kontrollerat att mina inkomstuppgifter stämmer (går att logga in och sköta sådant med bankId på kommunhemsidan).

Har inte lyckats få tag på någon i kommun att prata med...

- Styrman_jansson