Jag sålde just min R6a (Yamaha yzf R6) , innan jag köpte den ringde jag till if för en offert på en försäkring på mig, 5500 kr för en delkaskoförs. Efter några dagar fick jag hem offerten och var garanterad det priset, så när hojen stod i mitt garage så ringde jag till if för o försäkra hojen, det visade sig att killen som jag ringde tidigare på if hade gett mig en felaktig priuppgift och den egentliga summan skulle landa på 35 000 kr. Jag fick till sist det priset som det tidigare garanterade att jag skulle få, men endast ett år framåt. Det var däför jag sa bye-bye till Bettan. Jag kan också tillägga att jag fyller 19 i år..

Killen som köpte hojen hade precis fått sin stulen (lika dan), och hojen han hade innan den blev också stulen (också lika dan). Men den fick han inte ut någonting för p g a att den var försäkrad på en polare han hade i norrland. Det som gjorde att han inte fick ut något från försäkringsbolaget var att det inte var den som stod som ägare på hojen hade gjort stöldanmälan...