T7canflasher startade och jag fick en finished flashing.
Dock startar inte bilen...nu kom Mackan på MSN, tack gode gud för det...
T7canflasher startade och jag fick en finished flashing.
Dock startar inte bilen...nu kom Mackan på MSN, tack gode gud för det...
Stod det finished flashing så vågar jag gissa på att du inte fått in imobilizernummret på rätt ställeUrsprungligen postat av Falcy
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
E85 halten stod på 0%, blir lite svårtstartad då om man har E85 i tanken.Ursprungligen postat av Manick
///Mackanized
Tillbaka
Jepp, tack för hjälpen Mackan!Ursprungligen postat av Mackan
Bilen ska besiktigas imorgon, är det något man ska tänka på i och med E85? Lite sent att ändra på något nu ändå iofs...(dum som jag är, är tanken fylld med E85...)
Bara att hålla tummarna för att besiktningsmannen är förkyld och inte känner etanoldoftenUrsprungligen postat av Falcy
Im not a complete idiot, some parts are missing! If you find them, PM me!
Saab 9-5 aero -01 E85-konverterad, 375hk/530 nm
Min projekttråd på STCS
När jag besiktigade min bil förra veckan så slog jag av tändningen på väg in i hallen och sedan kopplar de ju utsuget på avgasröret innan motorn startas igen så det var inga problem. Avgasvärdena höll sig inom gränserna också.
Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.
Aldrig varit med om att någon reagerat på att man kört in med E85 i tanken. Varmkör riktigt innan bara!
Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04
Bilen är godkänd men under ett villkor. *pust* Det var bara mitt bakre avgassystem som satt på en torkad gummiupphängning, ändå är systemet inte ens 1 år gammalt...lite dålig kvalite på gummiupphängningen där.
Jag ska fixa det imorgon samt nytt luftfilter. Behöver alltså inte ombesiktiga.
Jag var helt övertygad om att han skulle klanka ner på min högra lampinsats, som i förra veckan fick sig en fin spricka.
Sen har jag Biltema's vita LED lampor som P-ljus, dessa lyser lite åt det blå hållet, typ som xenon.
Sen har jag tonat framlamporna, med färdigklippt svart film.
Killen sa ingenting alls om detta.
CO 0.3
HC 024
CO2500 0.3
Lambda 0,98
CO2500 tog ett bra tag att komma ner till godkänd nivå, 3-4min med rätt intensivt gasande...
Han sa bara, du har racekat va?
(Nej, inte vad jag vet...)
(Sorry för offtopic)
Mackan(eller annan som vet): Bättre gasrespons är det helt klart då bilen är betydligt roligare att köra i 2an/3an, även fått det bekräftat av en kompis som provkört, så det är inte inbillning, mycket bra!
Däremot undrar jag varför den nästan bromsar så fort man släpper gasen?
Exempel: 2an runt 2200rpm, 90% gas upp till 4500rpm och när jag släpper gasen uppför bilen sig som om jag motorbromsar "snabbt".(bränsletillförseln stryps när jag släpper gasen, det fattar jag)...men polarens NG900 med BSR steg 1 uppför sig inte alls så efter en fullgas och släpp. Å andra sidan har han inte alls samma respons från lägre varv.
Om jag istället för bara 0% gas även frikopplar samtidigt "glider" ju bilen som den "ska". Är det något med mjukvaran? Eller är det något fel på bilen? Det känns inte riktigt bra att den hugger så jävligt vid gas 0% om du fattar vad jag menar...
Hehe, jag kanske lade in super fast throttle response. Öppna upp i T7suite och sätt "EngTipCal.ST_EnableTipou" till 1 så blir det lite mer gasspjällsdämpning.
///Mackanized
Tillbaka
Kan det vara skadligt för några komponenter i bilen? Jag vet ju om detta så jag frikopplar alltid istället för att hastigt släppa upp gasen...Ursprungligen postat av Mackan
super fast throttle response fina grejer det
Löst
Ska erkänna att ja inte orkar läsa alla 28 sidor med 20 post i varje typ så ställer frågan och hoppas de inte redan är sagt 7 ggr
för att köra canbus, är de samma setup på grejer med olika programvara för T5suite?
alltså samma hårdvara?
ingen som vill slänga upp en likadan med t5suite istället eller?
mvh
jonizen
ps. tänkte fixa t5suite på min polares 9000 aero 95a och kan gärna göra en faq om vad man köper, hur man gör allt för montering osv, bara jag får lite hjälp i starten.
vet även att de var en lång tråd om hur de var med att snacka t5suite och dess programvara, ser gärna isf att någon säger vad som gäller och hjälper mig att skapa en faq med rätt innehåll
Kolla T5 här: lowbudgetrides.com/forum/viewforum.php?f=25&sid=4281bd7e1c6595da2ef6f9aa539 5bb7d
N.K Nilsson
Det är inte lätt att vara ett pucko...
Ursprungligen postat av J.K Nilsson
Kollat lite där, men fortfarande lite diffusa guider och tycker inte allt är klart och framgår riktigt hur de fungerar, sitter i skrivandet stund och läst några timmar för att förstå hela grejen.
men tex. Canbus usb grejen behöver man fortfarande löda in pinns på styrdonet? heller inga länkar på exakt vilken man ska ha och vad mer man behöver osv..
kanske framstår som trög men jag har fattat hela grejen med BDM grejen och det men skillnader och små saker som är oklara som, dioden som ska blinka när de spikar de framgår inte med bilder hur man kan sätta den eller hur den kopplas in, inte för att ja inte löser de när jag väl är där, men ja kan nog göra en lättare guide? kan göra en på den andra sidan om jag blir godkänd och får skapa trådar där....
mvh Jonathan
Hej.
Efter ha lagt in bd32 och tillhörande pgm skulle jag titta in i en ecu mha bdm interface. Men när jag kör bd32 så funkar inte tangentbordet längre???
Vad har jag gjort för fel?
nu är ja ingen expert på just BDM men datorer i övrigt, är du säker på att de inte är datorn? annars är de ju bara kolla inkopplingarna så dem är rätt vända, sen får du kolla så de inte är datorns operativ en hint iaf
Ursprungligen postat av 257 Midnight Blue
Fråga 2 är ju vilket operativ kör du? vad är de för dator? fungerar verkligen skrivar porten?
Jag kör XP. Normalt använder jag en dator hemma och har bara kört t5 där. Är nu på jobbet och försöker få igång en dator här . Skall ta med t7 boxen hem och prova där.
Skriv in 0x200 - 0x3FF i Userport och testa igen.Ursprungligen postat av jonizen
Marz
SAAB 9-3X XWD -10
SAAB NG900 2.0T -95 -> SAAB NG900 2.3T med 4x4 drift. (projekt)