Jag hade ett jäkla sjå med att få rubriken tydlig, tillslut gav jag upp..

Iallafall.. tanken med tråden är att man listar låtar som alla kan, såna där låtar som spelas som önskelåtar på krogen precis innan stängning och hela stället vaknar till liv ur sin fylledvala.

Exempel? Ptja.. en av krogkvällarna för åtskilliga år sedan avrundades med Rage against the machines låt killing in the name of. Alla, och då menar jag ALLA blev helt till sig och röjde loss på dansgolvet, gormandes som om det inte fanns någon morgondag. En riktig stämningshöjare om man säger så..

Andra låtar som haft samma effekt om jag inte missminner mig;

  • Metallica - Enter Sandman[/*:m:e3a1tnwx]
  • The Offspring - Self Esteem[/*:m:e3a1tnwx]
  • DJ Ötzi - Hey baby[/*:m:e3a1tnwx]


Finns väl mängder av låtar, men jag kommer inte på fler just nu.. (that's where you guys come in! )

Inte för att det måste vara just till dansgolvet, eller särskilt bra låtar heller.. kanske kan det vara "No woman no cry" på en fest med singelgrabbar eller vad faen som helst, poängen är mest att alla sjunger med i refrängen eller nåt sånt.. hänger ni med?

Motivet är att jag förbereder en mäktig låtlista till spotify som jag ska använda på inflyttningsfesten om några månader. Med detta i åtanke får spotifyanvändare gärna länka med spotifylänkar, men det är såklart frivilligt..

(har för övrigt några spotify-invites att dela ut, se viewtopic.php?p=1718915#p1718915 för aktuell status)