Absolut inte!
Jag är inte på något vis någon oljeexpert - det är mest en reaktion på allt snack om superoljor från andra leverantörer. Ta det som ett skämt och inget annat...
Absolut inte!
Jag är inte på något vis någon oljeexpert - det är mest en reaktion på allt snack om superoljor från andra leverantörer. Ta det som ett skämt och inget annat...
Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.
Aaaahh, den berömda internetironin
Har testas denna olja, möjligen att den är bra för lådan med behaglig att växla med blev den inte.
Håller med Fredde, mer ljud och osmidigare växlingar. Jag gjorde korrekt sköljning, men det kanske är skillnad om han har den från scratch..?
MVH Lerne
fan.... nu blir man osäker. Alla dessa förståsigpåare
Ser inga problem att lita på MrX, han har väl gjort en hel del med lådor senaste åren till riktigt effektstarka bilar.Ursprungligen postat av airflowfredde
Saab 9-5 - Ring Teufel Edition - Projekttråd /// Garaget // Saab 9-5 Aero SC '00 // Saab 9-5 Aero SC '04
Redlines ShockProof borde väl va att föredra framför saabs röda olja? har kört med båda men tycker då redline känns mkt bättre på alla sätt. fast då kostar den ganska mkt mer än saabs olja också
Mvh
Kör också med saab's olja som Christian rekomenderade mig att köra på. Lite som ni säger att den är trög att växla, speciellt innan den är uppe helt i temp.
Hur står sig Redline's oljor innan tempen är uppe?
Kör på lingonsaften, det är väl inte värre än att byta om du inte blir nöjd? Det är väl bra med lite input från folk som testat, finns ju sällan givna sanningar, man upplever saker och ting olika med olika förutsättningar osv. OM det nu blir lite trögväxlat så har du en tänkbar orsak, Om det känns guld, ja då är det juUrsprungligen postat av airflowfredde
MVH Lerne
Får se hur man gör, det enda rätta är ju att testa. Det verkar inte vara någon som vet vad de snackar om igentligen. Och OM någon vet så är det svårt att gallra bland alla åsikter
Motor och låda är i nu iaf, avgassystemet är på och drivaxlar i osv osv.
Lite småpill och vätskor kvar bara nu
Jag skulle nog oxå välja Redline´s olja , dock har jag inga sk "vetenskapliga" fakta för att backa upp det.Ursprungligen postat av _aero
Jag körde merparten av förra säsongen på strippen med den och en orginallåda ihopsatt av TM Racing med Quaife diff och 4.45 utvxl.
Körde ca 40 repor på strippen med slicks och hårda starter och höga varvtal vid växlingar uppåt 8000rpm , nått tillfälle övervarvningar uppåt 9-10.000rpm.
Utöver det körde jag nått hundratal på gata vid sk test&tune och upp i relativt höga hastigheter.
Bla en vecka under sommaren då temperaturen låg runt 33-35 grader utetemp körde jag många repor till maxfart utan avkylning för att bla pressa motor mm för att se om nåt gick sönder (Helt orginal ng900 kylsystem utan problem)
Till min fördel var nog relativt låg vikt på bilen och att jag inte drog på allt för överdrivet vridmoment under 4000rpm med de större lastbilsturbos jag körde.
Inga hjulstuds osv iom att jag körde däck med hög stomme/"wrinkle wall" som absorberade det värsta om man körde på låg effekt.
Dock sliter det rätt mycket om bilen ligger och tuggar däck på gata upp till 250kmh med 11" breda dragslicks om man mosar på.
Jag skulle vilja påstå att min mer eller mindre standard Saab låda inte var gubbkörd med Redlineoljan iaf.
Mvh Marko
PSu fuskade väl inte med att decka blocket/plana toppen/rätt ytfinnish = korkat?????
Har själv kört och kör Saab rödvin i bägge av mina bilar. Har inget att klaga om, lådorna är hel fast tusentals repor och lagom mil bakom sig med veten effekt/vrid och vet därför ingen orsak varför byta till något annat.
Brukis 9-3 Viggen, "bone stock"
Leksak 9-3 2.0T Stående 1700m, 313m/h http://www.garaget.org/?car=164450
Oj Olde , tusentals repor är rätt häftigt.Ursprungligen postat av Olde
Jag körde slut på ca 25-30 liter E85 på en lätt test på en kväll med 10 ordentliga repor+diverse körning.
Mvh Marko
Som sagt, jag provar med saabs olja. Om det inte känns bra så byter jag.
SKa formodligen starta upp den i afton
Tror du jaUrsprungligen postat av airflowfredde
Lycka till, Johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Insugspackningen gick sönder och slavcylindern läckte när kopplongen skulle luftas.... nu är bilen billig...
Usch då - det var inte så jag menade med skämtetUrsprungligen postat av airflowfredde
Bara att bita ihop - inga dyra fel direkt, bara tid
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Sant men några tusenlappar här och några där så blir det pengar.Ursprungligen postat av Johan H
Det har blivit alldeles för dyrt med allt nu
Sen som egen företagare på fritiden så är faktist tid pengar också.
En hobby skall vara rolig! Känns det trist och för dyrt så är det väl egentligen bara att ställa bilen och och återkomma när pengarna och lusten återvänt.
Bruksbil: Opel Insignia med A20NHT. Busbil: Mazda MX-5 -91
Största problemet med stämningen på detta forum är det lilla antal personer som ideligen klagar över stämningen.
Så sant så sant, det skulle vara skoj att se att det funkar med T7 packningen och att lådan funkar innan man river ner det för vintern.Ursprungligen postat av Mats 2720
Risken är att man lägger pengar och energi på annat som inte är nödvändigt för funktionen...
Men det var riktigt nära i går att jag gav upp.