Till att börja med, tack för att du orkade svara trots alla andra trådar :P
Funderade lite medans jag läste det du skrev och undrar hur mkt av inredningen som du var tvungen att plocka ut när du skulle montera och dra alla kablar? Du skrev att du hade bytt ut alla högtalarkablar, vilket låter som ngt man inte gör i en handvändning. Rätta mig om jag har fel.

Men du har valt att driva alla högtalare med ditt 4-kanaliga steg som du har i bagaget? Jag som har kvar orginalsteget behöver igentligen inte driva 6.5orna med ett steg i bagaget väl? Men ifall jag ska ha ett delningsfilter måste jag göra det eller?

Min tanke från början var att byta ut 3.5orna till ett bar bättre fast ändå kunna ha dom kopplade direkt till stereon. Sen antingen köpa ett par nya 6.5or som jag kan driva med orginalsteget, alternativt hitta ett steg som passar in där jag har orginalsteget. Och sen till bagaget, där jag köper ett hatthyllepaket plus att jag bygger en låda som han på länken jag skickade med har gjort. Vad tror du om det?

Gällande den egenbyggda lådan så kan man ju ha en vanlig fyrkantig låda, men att jag skär en mall i kartong efter formen på bagaget som jag sedan sågar ut i trä och har som framsida på lådan, lite fuskbygge men det skulle ju förenkla saken lite

Säg vad du tror, om det låter bra eller ifall jag helt är ute och cyklar.